Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Mennyiért lehet már csúcsbicik...

Mennyiért lehet már csúcsbiciklit venni?

Figyelt kérdés
Tényleg csak a legalább fél-egymilliós biciklik a csúcsok? Ezeknek kevesebb karbantartás, állítgatás kell? Vagy ezek ugyanúgy igénylik az idegesítő állítgatásokat, mint egy 50 ezer foritos bicaj?

2013. nov. 2. 13:17
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
100%

A karbantartást minden igényli. Sőt, a drágábbat ha elhanyagolod, akkor később jobban ráfizetsz a javítási költségekre, ez nem csak bicajnál van így.


Viszont újonnan normálisat szerintem 50k-ért valóban nem nagyon lehet venni. Az már a gyári alkatrészek minősége miatt okoz bosszúságot, nem azért, mert nem tartjuk karban. Egy szűk százast legalább érdemes rászánni, ha nem egy speciálisabb gépről van szó. Ha igen, akkor látni fogod, hogy ennél is többet elkérnek. A határ a csillagos ég, ahogy már mondtad.

2013. nov. 2. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
100%
Többnyire nem azért csúcs mert állíthatatlan és örök, hanem mert könnyebb, gyorsabb, karbantartva pontosabb.
2013. nov. 2. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
100%

Hát én országútikról tudok konkrét véleményt formálni.

Ha az új árakat tekintjük akkor:


-150-200 ezer között vannak a belépő szintű bringák

-300-450 ezer között azok, amik már amatőr versenyzésre is kiválóan alkalmasak

-500-800 ezer között azok, amiket például egy magyar profi OB-n is be lehetne vetni

-1 millió felett pedig kezdődnek a profi bringák, amik már nemzetközi mezőnyben is bevethetően és mindenből a legújabb fejlesztést tartalmazzák


A pro tour csapatok gépei olyan 3 millió forintba kerülhetnek körülbelül, persze ezek csak nagyon közelítő összegek. Én azt mondom, hogy aki jó időtöltés keres, néha elindulva egy-egy amatőr futamon, az 300 ezer körül már tökéletes bringát kap. Aki pedig profi szinten akarja űzni, annak az utazási/nevezési/licence/pótalkatrész költségek úgy is kétszer annyit elvisznek, mint amibe maga a kerékpár került.

2013. nov. 2. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 A kérdező kommentje:

Komolyabb bicajra lenne szükségem, mert egy 50 ezressel csak városban tudsz karikázni. Nem bírja egy ilyen a napi 50 km-t sem, hegynek fel, földúton, döcögős utakon.


Csak parázok, hogy egy 300 ezres bicaj is fél éven belül ugyanilyen sz_r lesz az ilyen igénybevételtől. Aztán nem értem el semmit, csak kidobtam a pénzt az ablakon.


Nincs rálátásom az ilyen árkategóriára, mindig csak csodáltam azokat a bicikliket. Ezért félek, hogy kiderül róluk, hogy kényesebbek (!), mint egy ilyen igáslónak mondott 50 ezres, amit ütni-vágni lehet, recseg-ropog, akkor is elmegy...


De a sportoláshoz, túrázáshoz már nem elég egy ilyen városi bicaj.

2013. nov. 2. 13:38
 5/19 anonim ***** válasza:
100%
A karbantartásukról pedig csak annyit, hogy jóval több odafigyelést igényelnek, mint egy belépő szintű bringa. Az elektronikus váltórendszer, a hidraulikus, esetlegesen már tárcsafékes fékrendszerek elképesztően nagy odafigyelést igényelnek és hatalmas tapasztalatot a szerelő részéről. Míg ha egy hagyományos váltó elállítódik, leszállsz csavarhúzóval állítasz és mész tovább. Ha egy Di2 váltóval van probléma, és ez esetleg egy hegyen jön elő, akkor ott vége a versenyednek. Szóval ezek nagyon nagy odafigyelést és rengeteg törődést igényelnek. Tartósnak tartósak, tehát nem kopnak olyan gyorsan, viszont utánaállítást, finomhangolást rengeteget igényelnek. Aki folyamatosan lépegetett a ranglétrán és egyre komolyabb bringákat vett, az tudja a legjobban, hogy minél jobb felszereltség, annál több törődés. Persze egy gondos tulaj erre nem sajnálja az időt és a pénzt, hisz például egy fék hibátlan működésén az életed is múlhat.
2013. nov. 2. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:

Persze, rá kell kicsit áldozni, és venni egy legalább belépő szintű montit, cross-countrit, ha te ilyesmire akarod használni. Fölfelé árban pedig mehetnél akármeddig, kérdés, hogy amatőr/hobbi szinten szükséges-e.


Ha speciálisabb feladatra akarod használni, ahhoz speciálisabb bringa kell, annyival több pénzt és odafigyelést is kell majd rászánni. Bolti áron 50 ezres bicaj nemigen van, amivel nyugodt szívvel mennék hegyre.


A kényességet pedig már kitárgyaltuk, minden igényli az odafigyelést, különben hiába költöttél rá 300 ezer ft-ot. De ha ez megvan, akkor valóban kényelmesebb és megbízhatóbb lesz cserébe.

2013. nov. 2. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 A kérdező kommentje:

Többször hallottam már, hogy a KTM bicikliket szídják. Burzsujbicajnak csúfolják. De talán azért, mert az áruk túl magas egy másik ismertebb márkával összehasonlítva ugyanolyan kategóriában? Lehet, hogy egy Merida inkább megérné?


Kinéztem egy KTM-et és példának felhozok egy Meridát. Lehet a kettő között különbséget tenni valójában?


[link]


[link]


A másik meg, hogy látni neten ilyen brutál akciókat, hogy Merida bicaj 350 helyett 150 ezerért. Jó, hogy megakad rajta a szemem. Aztán direkt semmi leírás róla, csak egy kép... Elhinnétek az ilyen hihetetlen akciókat? Valami turpisságot sejtek.

2013. nov. 2. 14:21
 8/19 anonim ***** válasza:
Ebből a kettőből jobb a Merida ár/érték aránya. Az alkatrészek is jobbak rajta.
2013. nov. 2. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 A kérdező kommentje:
Mit tartasz jobbnak rajta? A váltók pl. gyengébbek.
2013. nov. 2. 19:25
 10/19 A kérdező kommentje:
Elnéztem, a váltó ugyanaz.
2013. nov. 2. 19:27
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!