Mennyiért lehet már csúcsbiciklit venni?
A karbantartást minden igényli. Sőt, a drágábbat ha elhanyagolod, akkor később jobban ráfizetsz a javítási költségekre, ez nem csak bicajnál van így.
Viszont újonnan normálisat szerintem 50k-ért valóban nem nagyon lehet venni. Az már a gyári alkatrészek minősége miatt okoz bosszúságot, nem azért, mert nem tartjuk karban. Egy szűk százast legalább érdemes rászánni, ha nem egy speciálisabb gépről van szó. Ha igen, akkor látni fogod, hogy ennél is többet elkérnek. A határ a csillagos ég, ahogy már mondtad.
Hát én országútikról tudok konkrét véleményt formálni.
Ha az új árakat tekintjük akkor:
-150-200 ezer között vannak a belépő szintű bringák
-300-450 ezer között azok, amik már amatőr versenyzésre is kiválóan alkalmasak
-500-800 ezer között azok, amiket például egy magyar profi OB-n is be lehetne vetni
-1 millió felett pedig kezdődnek a profi bringák, amik már nemzetközi mezőnyben is bevethetően és mindenből a legújabb fejlesztést tartalmazzák
A pro tour csapatok gépei olyan 3 millió forintba kerülhetnek körülbelül, persze ezek csak nagyon közelítő összegek. Én azt mondom, hogy aki jó időtöltés keres, néha elindulva egy-egy amatőr futamon, az 300 ezer körül már tökéletes bringát kap. Aki pedig profi szinten akarja űzni, annak az utazási/nevezési/licence/pótalkatrész költségek úgy is kétszer annyit elvisznek, mint amibe maga a kerékpár került.
Komolyabb bicajra lenne szükségem, mert egy 50 ezressel csak városban tudsz karikázni. Nem bírja egy ilyen a napi 50 km-t sem, hegynek fel, földúton, döcögős utakon.
Csak parázok, hogy egy 300 ezres bicaj is fél éven belül ugyanilyen sz_r lesz az ilyen igénybevételtől. Aztán nem értem el semmit, csak kidobtam a pénzt az ablakon.
Nincs rálátásom az ilyen árkategóriára, mindig csak csodáltam azokat a bicikliket. Ezért félek, hogy kiderül róluk, hogy kényesebbek (!), mint egy ilyen igáslónak mondott 50 ezres, amit ütni-vágni lehet, recseg-ropog, akkor is elmegy...
De a sportoláshoz, túrázáshoz már nem elég egy ilyen városi bicaj.
Persze, rá kell kicsit áldozni, és venni egy legalább belépő szintű montit, cross-countrit, ha te ilyesmire akarod használni. Fölfelé árban pedig mehetnél akármeddig, kérdés, hogy amatőr/hobbi szinten szükséges-e.
Ha speciálisabb feladatra akarod használni, ahhoz speciálisabb bringa kell, annyival több pénzt és odafigyelést is kell majd rászánni. Bolti áron 50 ezres bicaj nemigen van, amivel nyugodt szívvel mennék hegyre.
A kényességet pedig már kitárgyaltuk, minden igényli az odafigyelést, különben hiába költöttél rá 300 ezer ft-ot. De ha ez megvan, akkor valóban kényelmesebb és megbízhatóbb lesz cserébe.
Többször hallottam már, hogy a KTM bicikliket szídják. Burzsujbicajnak csúfolják. De talán azért, mert az áruk túl magas egy másik ismertebb márkával összehasonlítva ugyanolyan kategóriában? Lehet, hogy egy Merida inkább megérné?
Kinéztem egy KTM-et és példának felhozok egy Meridát. Lehet a kettő között különbséget tenni valójában?
A másik meg, hogy látni neten ilyen brutál akciókat, hogy Merida bicaj 350 helyett 150 ezerért. Jó, hogy megakad rajta a szemem. Aztán direkt semmi leírás róla, csak egy kép... Elhinnétek az ilyen hihetetlen akciókat? Valami turpisságot sejtek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!