Miért ilyen rohadt drágák a mai világban a biciklik?
Azért azon a 13 éves biciklin már elég durván el lehetnek kopva az alkatrészek.
Ha csak egy ismerősöm példájából indulok ki aki nem akarta kicserélni a komplett hajtást a biciklin. Én mondtam neki, hogy a lánc már durván nyúlott és a láckerekeken is látszott, hogy kopottak.
Végül kicserélte ezeket. Majd meglepődött, hogy mennyivel könnyebb hajtani a biciklit, mint korábban.
Én nem bíznám rá az életemet a 13 éves alkatrészekre, mert valószínűleg csúnya vége lenne, akkor amikor épp működnie kéne mondjuk a féknek egy durva fékezésnél és mondjuk elszakad a bowden vagy a fékpofa málik szét, mert ugye a fékgumi is eléggé elérik ennyi idő alatt.
A küllők meg a felnik is szépen el tudnak fáradni ennyi idő alatt, a külsőkről már nem is beszélve.
tegnap 16:44
azért erre ne fogadj mert ez a bicikli esztétikán kívül (ugye csak használja az ember) tipp topp bicikli nemrég volt szerelőnél ellenőrízve,a felniket kellet picit centírozni és más gond nincs könnyen lehet hajtani meg minden.Én nem állat módjára használok egy biciklit,de bármimet megnézheted telefon,motor,stb... minden rendben van a telefonomat pl újnak nézték pedig már nem is lehet ilyet kapni 2 ismerősömnél is különféle bajjal halt meg az ilyen telefon nekem meg 5 évesen még a gyári aksi van benne.
Régen 1994-ben kezdtem komolyabban kerékpározni, akkor vettem egy LX szettel szerelt GT kerékpárt, Marzocchi olajpatronos villával, 122 ezer ft volt akkor! Miközben egy fizetés kb 20-30 ezer? Tehát kb 5-6 havi fizu volt ez a bicaj akkor. Ezt ma egy Deore/SLX szintű géppel lehetne összehasonlítani, valami normálisabb hidraulikus csillapítású villával. 200-220 körül megvan újonnan. Ráadásul hidraulikus tárcsafékkel nem kantifékkel mint annó. Ebből következtetve manapság még olcsóbbak is lettek nemhogy drágábbak.
Az megint más kérdés, hogy amikor bejöttek az Auschan meg Tescó "kerékpárok" a köztudatba 19990-ért meg 29990-ért akkor onnantól kezdve rengeteg ember úgy gondolta, hogy ennyibe kerül egy kerékpár. Közben meg olyan bringát vett ami még gyerekkerékpárnak se menne el, olyan gagyi fékkel és váltóval volt szerelve, mindenféle szabványt nélkülözött. A jó minőségű bringa régen is minimum 1 havi fizetés volt! Ma már lehet kapni jó minőségű bringát hobbi célra 1 havi fizetésnél kicsit kevesebbért is. Tehát az az állítás, hogy manapság drágábbak a bringák egy baromság. Persze vannak sok százezres gépek vagy akár milliósak is, csak éppen el se tudod képzelni azon micsoda iszonyatos technika van. Azért annyi.
Meg azon is szoktam röhögni amikor apuka bejön a bringa boltba húzza a száját még a 60 ezres új brimngára is, hogy de drága, miközben már sok évvel ezelőtt behitelezte a fullhd tv-t otthonra 200-é amin nézi az sd adást meg a dvd felbontást, de elmondhatja hogy neki fullhádéje van ám és azon nézheti az éjjel nappal budapestet.
Ice-T válasza:
Mindegy nekem akkor is felesleges az ultra drága bicikli én csak biciklizem és nem hegyet mászok vele vagy több ezer kilométert tekerek vagy mutatványozok csak szimplán hétköznapi felhasználó vagyok és szeretek biciklizni de lassan ez is a gazdagok sportja lesz mint ahogy minden más.
tipikus magyar gondolatmenet... gazdagok sportja... ha kicsit megerőltetnéd magad és utána néznél a gyártási technológiáknak, és a fejlesztési időbe/munkába ami egy valamire való kerékpáron van, nem csodálkoznál mit kell megfizetni.
a jobb gazdasági helyzetben lévő országokban egy komoly kerékpárt (500e ft+) pár havi fizetésből megtudnak vásárolni az emberek.
inkább gyűjtök magamnak hónapokig és vásárolok egy komoly kerékpárt mint egy szaros, széthajtott, fos BMW-t. mert ugye ez a magyar trend...
# 19
Tehát lehet olyan,hogy mondjuk egy 500EFt bicikli csak mondjuk 100EFt lenne?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!