Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Kerékpárnál a sebesség csak...

Kerékpárnál a sebesség csak tőlem függ vagy azért az újabb kerékpárokkal jobb a teljesítmény?

Figyelt kérdés
Egy 6 éves egyszerű neuzer elöl teleszkopos bicajom van és csak kiváncsi vagyok,hogy egy újabb drága biciklivel könnyebben gyorsulnék,gyorsabban tudnék menni vagy ez inkább tőlem függ? Van most elég sok pénzem,ezért gondolkoztam,hogy veszek egy újat,de ha nincs nagy különbség akkor nem ruházok be,mert a mostani jó állapotba van. Ha esetleg van valami mai modern bicikli ami nagyon könnyű és jól lehet gyorsulni vele várom a linkeket :D (országúti,elektromos bicikli persze kizárva,normálisra gondoltam,városba stb)
2013. szept. 26. 18:14
 1/10 anonim ***** válasza:
Leginkább attól függ, milyen átétellel hajtod, továbbá számít a gumi felülete ami a földel érintkezik, légellenállás stb. A modern bicikli meg pont specialista, tehát ha nem oszágúti meg ilyenek akkor adtál a sz.rnak egy pofont, egy sima mtb-vel nem mész sokkal gyorsabban, annyival főleg nem, hogy egy robogó árát ráköltsd- az ugye élből gyorsabban megy.
2013. szept. 26. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
függ a csapágyak minőségétől, gumi minőségétől/mintázatától, áttételtől, vázgeometriától, váztípustól (teleszkópos/merev) , légellenállástól... és amúgy nem állítanám, hogy a robogó gyorsabban megy... én outizom már városban is, Székesfehérváron bárhová előbb odaérek bringával, mint kocsival, vagy robogóval... rövid 3-4km es távon lazán tartom az 50-60km/h-s sprinteket... de amúgy bármi jobb mint egy fostos neuzer, persze csak értelmes keretek között...
2013. szept. 26. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
nem feltétlen gyorsabb az új. A régi is ha karban van tartva ,illetve amiket fent írtak ,azoknak megfelel ,akkor ugyanolyan gyors. Természetesen a te kondíciód is számít. Ruházz be egy vékony felnire és vékony gumira,máris gyorsabb vagy.
2013. szept. 26. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Szia!


Ha nem akarsz országútit, akkor két dolgon gondolkozz el:

* ragaszkodsz-e a teleszkóphoz? Egy merev villával vagy kilockolható teleszkóppal sokat nyerhetsz, előbbivel súlyra is.

* mekkora gumi van a bicikliden? Ha nem ragaszkodsz a rücskökhöz, és esetleg vékonyabb gumit is választasz, amit keményebbre lehet fújni, azzal megint nyerhetsz. Vehetsz rá defektvédőset is, meg bele antidefekt folyadékot, mert ugye egy defekt eléggé lelassítja az embert :)


Persze, ha versenyeznél, akkor azt mondanám, hogy érdemes a leghipiszupibb vadiúj biciklit megvenni, de városban ez alig számít valamit.

2013. szept. 26. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Perseus! Ne mondj nagyokat :) Most a vilagbajnoksagon, az egyeni idomero futamon a gyoztes Tony Martin 52,9km/h-as atlagot produkalt ... kicsit soknak tunkik egy amator bringastol az 50-60km/h huzamosabb tartasa (talan szakadekba, hatszellel) :)
2013. szept. 27. 06:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
én rövid távú sprintrõl beszélek, te meg egy ÁTLAGRÓL...
2013. szept. 27. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
ismerek olyan amatõr outisokat is, akik rövid távon 70-80 km/h kat is elérik, de nem az ÁTLAGUK annyi...
2013. szept. 27. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 -a- ***** válasza:
2013. szept. 27. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
velodrome... ez megint hogy a francba jön ide? fogalmam nincs milyen áttételt használnak hivatalosan a pályagépeken, különösebben nem is érdekel... de outin én 51/11 áttéten 90rpm aztán rohadtul nagy kihívás...
2013. szept. 27. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Dreigang ***** válasza:

Sebességileg:

"a kerékpár sebessége függ (külső-belső tényezők)

1. az úttest és a gumik kapcsolatától (surlódási, gördülési ellenállás)

2. a légellenállástól

3. az alkatrészek (pl. csapágyak) surlódási ellenállásától

4. a kerékpár (és persze utasa) súlyától (pl.: surlódási ellenállás növekszik a súllyal x arányban)

5. a hajtás erősségétől (áttétel, erőátvitel, a bringás erőnléte)

6. lejtőn/emelkedőn a gravitáció is beleszól

7. az útminőségtől (homokon/ban jóval nehezebb tekerni, mint aszfalton)


Ezért van az, ha a gumi lapos, akkor nagyobb erő kell az út általi folyamatos lapossá hajtogatásához. Ha egy pályagép gumija 12 bárra fel van nyomva, akkor ez a fékező erő minimális, ilyen kerékkel viszont Hazánk gidres-gödrös útjain elég rázós lenne közlekedni. Minél ballonosabb a gumi, annál kevésbé aszfaltra tervezték, ezért is kevésbé alkalmas a monti a (jó minőségű) aszfaltra. Pl. a lapos, ballonos kerék homokútra való, abban jobban kapaszkodik..."


Vagyis városba a városi kerékpár a megfelelő (legalábbis a Hollandok kényelmes tempójában), nálunk egy fürge egysebi/fixi pályagépet is bevetnek néhányan szlalomozni az autók között a dugóban.

2013. szept. 27. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!