Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Vékony 1,3-as slick gumikra...

Vékony 1,3-as slick gumikra írják véleményben, hogy nagyon veszélyes vizes aszfalton használni, csúszik mint a sz*r. Akkor a spagettis outikkal mi a helyzet?

Figyelt kérdés
Még nem ültem outin.
2013. jún. 4. 21:05
 1/8 anonim ***** válasza:
Azért nem annyira drasztikus a helyzet. A slickel mondjuk valóban van egy olyan probléma, hogy nincs vízelvezetése és könnyen felúszik, de attól még lehet közlekedni vele... vigyázva. 1.75-ös félslick gumival is sodródtam már száraz, tiszta aszfalton...
2013. jún. 4. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 Linkoln ***** válasza:
Nem csúszik.. :) Sárban igen. Én sokat nagyon nagyon sokat tekerek outival. 10 baron tartom a nyomást. 21mm-es a gumim (Szingóm). Slick (Ami nem sok mindent számít csúszás terén..) és semmi komoly csúszásom nem volt még. Attól hogy egy gumi slick, még nem csúszik. Az MTB slickes mégkevésbé csúszik hisz széles. Annyi hogy porhanyós terepen, hegyen lefelé kanyarban élesen megcsúszhat.. :D Túloznak, próbáld ki.
2013. jún. 4. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Meg is van rendelve, két nap és felrakom. Eddig mindig csak bütykös terepgumikor mentem, ezt fel lehet fújni 6 barra, kíváncsi leszek a különbségre.
2013. jún. 4. 21:15
 4/8 anonim ***** válasza:

Minel szelesebb a gumi, minel nagyobb feluleten erintkezik a talajjal, esos idoben annal nagyobb barazdakra van szukseg az esetleges vizfelulet kiszoritasara. Ertelem szerint egy orszaguti kereke nagyjabol 2 kockacukor nagysagu feluleten kapcsolodik az aszfalthoz, kvazi szinte vizelvezetesre nincs is szukseg. Amugy is az orszagutiak vizes utra gyartott gumikopenyein van atlos iranyu barazdaltsag, de inkabb az erdes felulet elerese a cel, mint a viz kiszoritasa.

Amugy pedig teljesen mindegy milyen csodat hasznal az ember fia ... vizes/trutymos uton az orszagutival igen is veszelyes kozlekedni ... tapadas szinte semmi, fekhatas megsokszorozodik.

Erdemes lett volna megneznetek az idei Giro d'Italy-at ... rettenetesen szar ido volt ... esoben ossze-vissza tortek magukat a kanyarokban. Volt olyan szakaszgyoztes, aki a nyert futam alatt ketszer is eltaknyolt.


MTB-nal picit mas a helyzet. Robosztusabb meretek, nagyobb futofelulet. Slick gumi terepen: poros uton is, vizes fuvon is es sardagasztos terepviszonyokban is csuszkal mint ha korcsolyaznal (oszi leveles erdorol mar nem is beszelve). Ilyenkor kell es ilyenkor jo a butykos gumi.

Ha viszont valaki inkabb aszfalton hasznalja, nem erdemes a butykos gumikat tonkretenni, ilyenkor kap letjogosultsagot a slick gumi. Konnyebb a bringat kezelni, felgyorsul a tempo.

2013. jún. 5. 06:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Amit #4 mond az teljesen igaz. Annyit tennék hozzá, hogy amint a jelzett versenyből is kiderül, a vékony gumi a kanyarban vérzik el a vastag gumival szemben. A tapadás ugye oda kell igazán, és a kanyar az, ahol a gumi egy picit nagyobb felületen próbál tapadni. Ha "összefüggő" vízfelületre fut, akkor a kapcsolata az aszfalttal megszakad, mert a vizet nincs ami elvezesse slick gumi esetén, ezért a dőléssel ellentétes irányba elindul a kerék. Egyenesben ez nem akkora probléma, ott a kerék utat vág magának és amúgy se olyan fontos a tapadás, amíg nem fékezni akarsz. Fékezéskor megint az a gond, hogy ha nincs kapcsolat az aszfalttal, akkor hiába fékezed a kereket, még ha blokkolod is, akkor se fogja tudni felhasználni a surlódás fékező hatását az aszfalton és megcsúszik. Ha jól fékeztél akkor nincs baj, csak megnő a fékút, de ha a hátsó féket nem jól használod, akkor jó eséllyel zakózol egyet.
2013. jún. 5. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 Linkoln ***** válasza:

Én akkor is kitartom azt hogy csak spéci körülmények között csúszhat meg egy bringa. Nem veszi be nagyobb tempóval élesebben a kanyart egy terepgumis sem mint egy slick gumis.

Nem csúszik ki a bringa egyik alól sem.

Az egész MTB sport extrém körülményekre van szabva. Átlag felhasználó sosem találkozik olyan körülményekkel hogy indokolt legyen a terep gumi.

Ha sportra van, és kimondott terepen extrém körülmények között akkor megéri.

2013. jún. 5. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Virsligumi + eső: az eső első 1-2 percében gáz, amíg a lehullott cseppek a porral leheletnyi sarat képeznek. Na, akkor lehet korcsolyázni, kapartatni :) Az eső kezdete után már lemosódik a por és pusztán csak vizes lesz az aszfalt.
2013. jún. 5. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Ég és föld a 2.2-es Race King után. Holnap tekerek vele egy hosszabb tesztet.
2013. jún. 7. 23:41

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!