Miben jobb egy mondjuk 350ezres outi mint egy 200ezres?!










Üdv!
A 200ezres kategória középkategóriás, gyenge márkájú outi.
A 350 ezres nem olyan sokkal drágább, az, erős középkategória, az is jó, de nagyon hasonlít a kettő. A jobb márkák középkategóriás bringája van 350 körül.
Hogy a kérdés, jobb legyen, megdobom, egy fél misivel, legyen 800 ezres kategória.
Az már felső kategória, itt érezhető a különbség.
A felső kategóriás bringák, könnyebbek, sérülékenyebbek, romlékonyabbak. De, jobban mennek, és éppen erre van szükség némely esetben. Pl a nemtudom mire költsem a pénzem esetben (Ma olvastam ujságban elkelt egy kép 9 milliárdért -.- Akkor már inkább, ... akármi)
vagy a nagyon jó lenne egy picivel jobban hajtani (Pl versenyzők) vagy minden hobbin sportom, kikapcsolódásom a brngázás esetben.
200ezerért, középkategóriás merida, cube, focus stb kapható, azok erősek, bírják a kilómétereket. De nem lesz olyan gyors mint egy scott addict r1. Indokolatlanul nem éri meg. Indokolva igen, van rá indok? Valszeg nincsen, de ez érthető. (Nekem volt van is scott addict r1-em :D)





a 200 ezres outi belépő kategória, profik nem használnak olyat még csak edzésen sem... egy rendes versenyre szánt kerékpár pedig annyiba kerül mint egy autó... tehát a 200 ezresre nyugodtan mondhatjuk, hogy gyenge, bár szerintem a vacak jobb szó...
tény hogy sokan járnak 25-30 éves biciklikkel, de azok nem is valóak többre, mint nagypapi tempóban eljutni a pontból b pontba...





Kicsit durva az előző válasz még ha igaz is.
A kérdező látszólag, nem versenyző, ezért is nem akartam nagyon messzire nyúlni.
A lényeg hogy a 20-30 éves bringák, (Nekem is van) elbírják, lehet velük tekerni, de semmiképp sem komolyan.
A 200ezerért, szerencsével kapni közép kategóriás alu bringát. De inkább 300-ért. Azok jól bírják, strapabíróak, designra majdnem olyanok mint a csúcskategóriások.
Az meg hogy a versenyzők olyan bringával mennek ami autó árú, nem teljesen igaz.
A profi kerékpárosok, igen, 2-3 milliós bringával, (Nem kell tőlük sokkal többet várni mint egy félmillióstól) de azért az amatör versenyzők java, csak felsőkategóriás alu, alsó kategóriás karbon 300ezer+-200ezres bringával teker.





Nos, szerintem az ar mindenkor tukrozi a termekbe fektetett eloallitasi energiat, a felhasznalt anyagok minoseget es az adott markatol elvarhato minoseget is.
(ergo: olcso husnak hig a leve)
200 ezres kategoria hobbi felhasznalasra ... mindennapi es hetkoznapi hasznalatra javasolt (regi fejlesztesu elkatreszek, ketseges minoseg, elonytelen korulmenyek) ... mondjuk ez is gurul nemileg
4-500 ezres kategoria amator sport felhasznalasra ... aktiv, sportos eletvitelhez javasolt (mar vannak jo minosegu alkatreszek es a vaz is legtobbszor egesz elfogadhato, eleg komfortosak) ... lehet mar kergetni a teljesitmenyt
1 millios kategoria amatoroknek kivalo versenybringak, profiknak edzogepek (komoly felszereltseg, kivalo vaz, mar szinte mindent tudnak ami egy orszagutitol elvarhato) ... amator versenyzesre kivalo
3 millio koruli orszaguti kerekparok kizarolag profiknak (legujabb technikai vivmanyok, preciz-pontos-uberfasza alkatreszek es tokeletesen tervezett geometriaju vazak) ... ezek mindenki almai szerintem, de a hetkoznapi halandonak tokeletesen felesleges.





Kerekparkiallitasokon, expokon, borzeken ki lehet probalni a legtobb kerekpart ... erdemes belekostolni a kulonbozo kategoriakba es akkor szemelyesen is megerezheted, hogy mik a kulonbsegek.
Nagyon nagy! Hidd el! Erdemes megtapasztalni.





Mondjuk erdemes ezeken az arakon elgondolkodni ... jo tudni, hogy egy komolyabb karbonkerek szett, csak a ket kerek: 3-600 ezer korul vannak. 300 ha valahol akcios :)
Naszoval elkepzelheto, hogy van nemi kulonbseg egy 300 ezres komplett kerekpar es egy olyan fantasztikus gep kozott, aminek csak egyetlen kereke annyiba kerul mint az olcsobbfajta kistesvere :P





Én ezt valamelyest cáfolnám.
Inkább, az én véleményem, és az elöttem írók között van valahol a valóság.
Az én véleményem hogy valóban, sokkal több energiát ölnek bele, de az alsóbb kategóriás bringák, mondjuk 95 pontosak, és a maradék 5 pontért mindent megtesznek, mint egy fém finomításánál, hogy ne 99%os tisztaságú legyen, hanem 99,999999%-os pl, sok sok pénz árán.
Ha most csak az én bringámból indulunk ki (Scott addict r1) akkor nem igazán érezhető a különbség a scott addict r4 alsóbb kategóriás mása között.
Van, jobb az r1-es, de azért, ugyan az a geometria, és elképzelés, csak kevesebb pénz, és energia.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!