Tárcsaféket melyik kerékre érdemes rakni, és miért? (lent)
A tárcsa a "V"-nél sokkal kevésbé érzékeny a szennyeződésre (por, víz, sár), fékhatása hosszabb távon egyenletesebb, kiszámíthatóbb, és általában jóval erősebb.
A fék nagyban függ attól, hogy hol, hogyan, és mire használod a gépet. Más az igénybevétel, szennyeződés, stb., ha városban tekeregsz és megint más terepen, erdőben, stb. A "V" hamarabb szennyeződik és veszti el (időlegesen) a hatását, mint a tárcsa.
Ha csak elöl van tárcsa, akkor igen erős, határozott fékhatást lehet elérni (mivel fékezéskor az első kerék tapadása növekszik), ami jó dolog aszfalton, de annyira nem nyerő kint a terepen (blokkol egy erős fékezésnél az első kerék a droid meg repül, mint a győzelmi zászló)
Ha csak hátul van tárcsa, akkor ott lesz bivalyerős a fékhatás (az a kerék csúsztatható meg akár szándékosan is). A gép kormányozható marad, viszont nincs akkora lassulás (és a gép segge is kitörhet)
Ha mindkét helyen tárcsa van, akkor észnek is kell lenni, mert a "V"-nél sokkal kisebb erővel blokkolhatod a kerekeket, onnan meg csak csúszol kontrollálhatatlanul. Ha viszont fejben egyben vagy, akkor itt lehet elérni a legnagyobb lassulást.
Én inkább V-féket választottam mindkettőre, kerékfoltozásnál nagyon jól lehet görbíteni a tárcsát. Hátsóra még kevésbé érdemes, alattam a V-fék is blokkol, annál meg fölösleges erősebb.
Persze sokkal jobban néz ki és ha tudod használni tényleg hamarabb megállhatsz, de tárcsás biciklit nem hagynék ott sehol.
Az elsőre, mert fékezésnél előre kerül a súlypont, és a tárcsafék erősebb, mint a V. Tehát hátsó keréken sosem fogsz akkora fékezési erőt kifejteni, mint az elsőn.
A többi lényegtelen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!