Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Mikor melegszik jobban fel...

Mikor melegszik jobban fel egy tárcsafék?

Figyelt kérdés

Akkor amikor hosszú a féktávom pl 50 méter vagy akkor amikor maxra húzom és megállok 10 méteren belül

van e különbség az első és hátsó melegedése között ??



2012. okt. 7. 16:16
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

50m-en fékezve kevésbé melegszik mind az első mind a hátsó

a 10m-eshez képest..

Nem mindegy, hogy a hátsó dob vagy tárcsa..

2012. okt. 7. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Mindkettő tárcsa. De miért a hosszabb a kevésbé melegedő ?
2012. okt. 7. 16:48
 3/12 anonim ***** válasza:

Mert fékezéskor nemcsak melegszik a fékezéstől, hanem egyidejűleg már elkezd hűlni is.

Több idő alatt több ideje van hűlni, ergo kevésbé melegszik fel, nem?

2012. okt. 7. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
lehet pontosítva jobb lesz :P 40 km/h-ról 0-ra akarok megállni
2012. okt. 7. 17:24
 5/12 anonim ***** válasza:
Azt mondják a hosszú lejtőkön szakaszosan kell fékezni, úgy kevésbé melegedik be.
2012. okt. 7. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

" 40 km/h-ról 0-ra akarok megállni"

Korábbi válasz most is jó: ha hosszabb úton állsz meg, kevésbé melegszik fel. (Mindegy milyen sebességről kezdünk).

Dobféknél kicsit másképp néz ki, mert ott a teljes dob melegszik, tárcsánál max. 25%-on melegszik, mert ott a pofa, amig körülér tud hűlni...

2012. okt. 7. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Hogy pontosan érthető legyen: a féktárcsa 3/4-e szabad levegőn van, dobnál ez nem igaz..
2012. okt. 7. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
DE ez akkor is igaz ha izomból húzom a fékkart !! akkoris szabad a tárcsa 3/4-e... Szóval nem tudom komolyan :(
2012. okt. 7. 19:20
 9/12 anonim ***** válasza:
Szerintem nincs túl nagy különbség a kettő között. A fizikai törvények alapján sík területen mindenképp a hosszú féktáv melegíti kevésbé, mert ugyanannyi mozgási energia van, de a hosszabb féktávon több a légellenállás, gördülési ellenállás, és még bejön a jobb hűtés is. Viszont nagyobb lejtőn ott a gravitáció is, ami folyamatosan a fékezés ellen dolgozik. Melegedésről hosszú lejtős szakaszon beszélhetünk (pl 500m szintkülönbség 5-10km-en). Itt talán már a rövid fékezés lehet hatékonyabb, de ne a melegedés miatt ne add fel ilyenkor se a biztonságot.
2012. okt. 7. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Ha például lemész egy 1Km-s lejtőn, úgy hogy folyamatosan félig be van húzva a hátsó fék, akkor jobban felmelegszik, mint ha egyből tövig behúznád.

Amúgy nem teljesen témával kapcsolatos, de nekem ez sokat segített: [link]

2012. okt. 7. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!