Mit csináljak vele? Megőrülök már tőle-.
A nyerget már megemeltem annyira hogy kényelmes legyen a magasság(ami feltört persze...). De a kormányt nem tudom..magasabban vagy alacsonyabban legyen a Montin mint a nyereg?
Mert hol a könyököm ,hol a csuklóm megy szét...főleg amilyen utak vannak..
A másik , hogy milyen nyerget javasoltok :keményebbet vagy puhábbat?(férfivázas bringát van)mert nagyon tör, és nagyon fáj már..
22L
igazából a kormányt tartani kéne, nem pedig támaszkodni rajta:) úgy kéne beállítanod a nyereg/kormány magasságát, hogy ne kelljen nagyon rátámaszkodnod...
Egyébként ha ennyire érzékeny a kezed, talán egy első teleszkópos bicikli jobb lenne.
Hmm érdekes, ez hajlékonyság függő is, engem idegesít még montin is ha magasan van a kormány, a stucnit megrodítom és egyből lefelé konyul, így sportosabb és mivel elég hajlékony vagyok ezért kényelmesebb is nekem.
A könyök fáj és a csukló is, egyrészt hozzá fogsz edződni és nem fog fájni az elején rossz csak meg amikor kihagysz, a tartó izmok az alkarodban meg az inak meg fognak erősödni nyugi, nyújtani kéne azért edzés után. És van egy titka akár a seggfájásnak is, kb az, hogy ki kell állni néha a nyeregből és átmozgatni magad.
A nyereg kényes téma mindenkinek más jön be, van aki már 15 dbot kipróbált mire megtalálta az igazit, pl az alpinbike nál lehet nyergeket tesztelni egy hétre elviszek kipróbálod, nem tetszik visszaviszed és kapsz másikat. Én selle smp-t használok nekem nagyon bejön nem nyomja a tököm és kényelmes tényleg. Egyén és beállításfüggő, mindenesetre a nyereg kivízszintezése stb-t meg kell csinálni szakszerűen és megfelelően.
"Profi" bringásoktól olyan választ fogsz kapni hogy a kormány nem támaszkodásra való, és a nyereg nem ülésre. A biciklin állva kell taposni, a nyergen támaszkodni és a kormánnyal irányítani. De ezek nagy része kissé abszurd, egy kezdő kerékpárosnál nem is így működik.
A nyeregmagasságot úgy kell beállítanod, hogy kényelmesen és hatékonyan tudj tekerni, a kormányt meg ehhez kell pl olyan magasságban hogy kicsi legyen a légellenállás/hatásos legyen a taposás (kb vízszintesen kissé görnyedt háttal). Nyilván ez egy trekking bringához nem dukál, ott rugós ülést raknak. Montira is rárakhatod elvileg, csak "hogy néz már ki".
Ha már monti akkor sajnos a magyar utakra minimum egy XCt ajánlok (összteleszkópos), vagy legalább első teleszkóp legyen. Ezek meg drága mulatságok, ha olyat akarsz ami nem esik szét fél év után.
Ha hosszú távokat teszel meg és valóban nincs más közlekedési lehetőség, és nem tudsz beruházni egy új biciklire szerintem nincs megoldás. Legfeljebb annyi hogy edzeni kezdesz combra, hátra, karra és javítani próbálsz az egyensúlyérzékeden, de végső soron úgyis a térdízületeden összpontosul az energia, a rázás meg nem tesz jót annak se.
Ha fél óránál többet tekersz, meglehet bármilyen nyereg mellett törni fog (főleg egyenes háttal). Plusz nyereg lényege nem igazán a puhaságán hanem a formájában rejlik.
Remélem érthető volt, ha kérdésed lenne, keress meg privátban.
Fremen, ne vedd rossz néven (tényleg ne :D) de nagyon nagy hülyeséget mondtál az XC-vel..
Az XC az a Cross Country kategória, ami minden terepre való biciklit takar. És ami XC-s bicikli, az általában már versenybringa. Összteleszkópról szó sincs a 2 betű miatt, sőt a legtöbb XC-s bicóba nem is raknak. Az inkább AM, Enduro, DH, FR kategória.
És ez abszurd, hogy kényelem miatt vegyen össztelóst. össztelós arra hivatott, hogyha durvább terepen mész, ne szakadjon szét váz+ne rajtad nyelődjön el minden energia. Ha normál terepen használod el fogja nyelni a tekerési energiádat...
Arról nem is beszélve, hogy normális össztelóst csak 200-300K-tól felfele kapni, és sztem a kérdező ennyit nem szeretne költeni hobbi szintre.
Visszatérve a kérdésre egy első teleszkóp tényleg jó ötlet, 20-30K körül kapsz egy belépőszintű, közlekedésre tökéletesen alkalmas (mert ugye valaki ugratásra használja a teleszkópot). Annyi, hogyha veszel akkor nézz utána, hogy amit kinéztél jó-e (testbike.hu).
Egyébként az ülésnél számít a bicikli geometria is, de ami neked kényelmes :) Kivéve ugye, ha versenyszerűen szeretnél tekerni, akkor már egy XC, OUTI nyereg nem árt :)
Az ülést annyira állítsd hogy ha a pedál alsó fordulatban van, a lábadat ki tudd nyújtani. (ha edzeni szeretnél, állíthatod úgy is, hogy sarkad már alig érje, és szinte spiccben tekersz :) )
Kormány pedig tényleg kényelem függő.
Verseny alatt fixi országútira gondoltam, a köznyelvben így él. Minden típussal lehet versenyezni. Szerintem ilyenekbe fölösleges belekötni, mert én is elkezdhetnék szőrszálhasogatni, hogy mit jelent a mtb fogalma, minek jár vele aszfalton, vagy létezik-e minden terepre jó kerékpár, vagy hogy nem minden DH/FRnak nevezett bringában van hátsó rugó...
A kérdezőt bizonyára nem érdekli, nem is segít neki, te elfelejted, hogy egy kezdővel beszélsz.
Senki sem mondta, hogy kényelemből veszi, neked lehet hogy kényelem kérdése az impotencia vagy porckopás, de aki járt már városban bringával, az tudja, hogy néha nincs sok különbség aszfalt meg terep közt... A rugót marhára nem fogja érdekelni, hogy miért vetted meg, az eredmény a lényeg. Egy szekér is végigmegy a macskaköves úton, mint a BMW, csak a 2 között lesz egy kis kényelembeli különbség is.
Valószínűleg nem szeretne ennyit költeni, ha elolvastad figyelmesen a hozzászólásom, láthattad hogy leírtam.
Ilyeneket meg ne írj egy kezdőnek, hogy outi - országúti, versenybringa. Ezért írtam.
De azt is leírta, hogy megemelete a nyerget.
Itt a fő kérdés csak az lesz, hogy mivel nincs jobb megoldás ennél, hajlandó-e áldozni pénzt bele.
Kérdező,
Nyereg: vehetsz ergonomikus nyerget, már kifejezetten nőknek tervezett is van, de az drága. Fontos a mérete, inkább mint a puhasága.
Kormány: mindenképp ajánlanék teleszkópot, a nagy dilemma az, hogy mennyit akarsz rááldozni, mert az olcsóbbak szétesnek igen hamar.
Nyeregből valami drágább kimondottan hölgyeknek fejlesztettet ajánlok, ezt keress neten.
Szerintem ha nem a sebességre mész, hanem boltba jársz, vagy dolgozni, akkor nem gáz ha nincs nyújtva a lábad az alsó pozícióban amiért itt mindenki úgy oda van...
az én lábam se nyúlik ki allul, sőtt kimondottan be van hajlítva, 20 éve járok így dolgozni vele, télen- nyáron nem fáj a térdem, nincs semmi baja... a kormány meg tényleg legyen olyan pozícióban, hogy ne kelljen rá támaszkodnod, ezért szerintem érdemes megtanulni 0 kezezni és az is segít sokszor tehermentesíteni a kezedet, persze ettől még leheletnyit rajta lehet az ember keze a kormányon, és tarthatja az irányt.
Fremen, nem is neki írtam,neked :D
Amúgy aszfaltra össztelóst venni az egyik legnagyobb hülyeség...
Na a vicc hogy póstás vagyok, de nem kézbesítő, ezen azért mosolyogtam:)
Mindenkinek köszönöm a hasznos válaszokat.
Nekem hobby szinten kell egyenlőre, majd ha belejövök és lesz pénzem lehet áldozok egy országútira.
Addig is én kb 20 km-t megyek naponta max., de napi szinten muszály egy kis erősítés stb.
Most nyújtott lábbal tekerek(a lábam már nem fáj), a kormányra nem hajolok, így talán jó is.. a gáz az hogy olyanok a bringa utak mintha hegyekben mennék...
Ezt a biciklit 35e ért vettük, most kb 50-et ér. zselés nyerget vettem rá 6-ért. Még egy első teleszkópra tényleg befizetnék , mert a sok huppanótól szétmegy a csuklóm.
És ne vesszetek itt össze a mbt-on. Nekem mindig is montim volt és azt szerettem volna. Igaz országúton se nagyon megyek vele, mert Pesten a kocsik között nem szívesen mennék..
De idővel ki tudja. Ha oda kerül a sor, kiírom milyen országútit érdemes venni:)
Egyébként egy alap országúti mennyibe kerülne(mondjuk 1-200km tekerésre egyhuzamban)?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!