Hogyan alakíthatnám át ezt a biciklit fixivé (esetleg single speeddé)?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az áttétel a lánctányér és a lánckerék fogszámának aránya, azaz például ha elöl 48 fogú a lánctányérod hátul pedig 16 fogú a lánckerék, akkor az áttétel kereken 3. Hogy neked mi a megfelelő áttétel azt csak te tudod, ökölszabályként elmondható, hogy ha a váltós bringádat tartósan kényelmesen használod egy áttételen, akkor azt az áttételt érdemes átvinni a fixire vagy ss gépre. A fixi esetében még bejön tényezőként a skid pontok száma, emiatt néha az áttételnél az se mindegy, hogyan hozod létre. Például a fent említett 48/16-os áttétel is 3, de az 51/17-es is, viszont nem ugyanannyi a skid pont (minél több van, annál jobb fixi esetében).
Amit az építésnél elfelejtettem mondani, hogy a láncfeszítést meg kell oldani, ez függ attól, hogy a vázad milyen papucsolású. Csúszópapucsnál nincs gond, ejtőpapucsos váznál azonban vagy át kell papucsolni a vázat csúszópapucsosra, vagy kell egy láncfeszítő (láncváltós bringáknál a láncfeszítés be van építve ugye).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én is kb 2 hónapja kezdtem felújítani egy régi országútit fixivé... először azt hittem, gyerekjáték lesz és fillérek...
Tehát középkategóriás agy hátra, meg akkor már előre is, meg 2 jobbféle felni+2 gumi, így a 2 kerék összesen 40.000ből ki is jött... szívtam is a fogam rendesen, de gondoltam, ennyit megér...
1 hét múlva készek voltak a kerekek, mentem is értük, hazaértem hátsókereket beraktam, nincs semmi gond, első.. nem ment bele, más szabvány... felexel kibővítettem a lyukat. Nagy nehezen összeraktam, de mivel ez egy váltós bicikli volt, így persze hogy a láncvonal ferde lett... vásároltam rövidebb tengelyű monoblokkot 3000ft de persze mert eddig a régi ékes megoldásó hatókar volt így vettem azt is minőségit 15eft ért és pedált 6eft ért, így sikerült elcsalni és már csak picit volt ferde a láncvonal. bicikli működött minden rendben, de igen ám, a megflexelt villa fogta magát és menet közben eltörött... 1hét kórház után vásároltam egy új villát, ami nagy örömömre nem ment bele a vázba 10.000ft... úgyhogy vásároltam egy csepel royal vázszettet, mert villa nélkül nem adták 30.000ft... kerekek bele, nyeregcső más méret, vettem nyeregcsövet 2500ft. vázszettben 103mm eres monoblokk és szorult rajta a hajtókarom, igen ám de a hajtókarom amit az elző monoblokkal vettem ezelőtt 3 hete, 15000ft volt, uh monoblokk csere az előzőre... fékek mérete nem volt jó, ugyanis figyelni kell mekkora a benyúlása, így azokat is venni kellett újat...
összességében a bicikli felújítással ott tartok, hogy a legapróbb mütyürig már mindent ki kellett cserélnem kompatibilitási problémák miatt...
Most ott tartok hogy van egy csepel royal kerékpárom ami hibás, hiszen enyhén ferde a láncvonal, de azért nem dobálja a láncot hála isten csak picit zörög... gyári, bolti csepel royalt ugyanezzel a felszereltséggel, csak normálisan működő változatban megkaptam volna 80-90eft ért én viszont ezzel már kőkeményen 120eft felett járok, már rohadtúl utálom, és még mindig nem akar összeálni, valami kompatibilitási hiba mindig van...
ui.: ha fixit akarsz vegyél egyet készen, ha kezdő vagy a témában, egy csomó mindenből rossz méretet fogsz vásárolni, és mire összeáll rengeteget ráköltesz...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
egy kezdő se fog ilyenekre gondolni csak úgy magától mint, láncvonal, fék benyúlás mélység stb stb egy szkeptikus simán azt hiszi hogy ezek szabvány alapján készülnek és csak egyféle:)
a monoblokkot, hogy mekkora tengelyűt kéne vennem, pedig itt is feltettem kérdések között de értelmes választ senkitől sem kaptam:(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!