Hogyan alakíthatnám át ezt a biciklit fixivé (esetleg single speeddé)?
Az áttétel a lánctányér és a lánckerék fogszámának aránya, azaz például ha elöl 48 fogú a lánctányérod hátul pedig 16 fogú a lánckerék, akkor az áttétel kereken 3. Hogy neked mi a megfelelő áttétel azt csak te tudod, ökölszabályként elmondható, hogy ha a váltós bringádat tartósan kényelmesen használod egy áttételen, akkor azt az áttételt érdemes átvinni a fixire vagy ss gépre. A fixi esetében még bejön tényezőként a skid pontok száma, emiatt néha az áttételnél az se mindegy, hogyan hozod létre. Például a fent említett 48/16-os áttétel is 3, de az 51/17-es is, viszont nem ugyanannyi a skid pont (minél több van, annál jobb fixi esetében).
Amit az építésnél elfelejtettem mondani, hogy a láncfeszítést meg kell oldani, ez függ attól, hogy a vázad milyen papucsolású. Csúszópapucsnál nincs gond, ejtőpapucsos váznál azonban vagy át kell papucsolni a vázat csúszópapucsosra, vagy kell egy láncfeszítő (láncváltós bringáknál a láncfeszítés be van építve ugye).
Én is kb 2 hónapja kezdtem felújítani egy régi országútit fixivé... először azt hittem, gyerekjáték lesz és fillérek...
Tehát középkategóriás agy hátra, meg akkor már előre is, meg 2 jobbféle felni+2 gumi, így a 2 kerék összesen 40.000ből ki is jött... szívtam is a fogam rendesen, de gondoltam, ennyit megér...
1 hét múlva készek voltak a kerekek, mentem is értük, hazaértem hátsókereket beraktam, nincs semmi gond, első.. nem ment bele, más szabvány... felexel kibővítettem a lyukat. Nagy nehezen összeraktam, de mivel ez egy váltós bicikli volt, így persze hogy a láncvonal ferde lett... vásároltam rövidebb tengelyű monoblokkot 3000ft de persze mert eddig a régi ékes megoldásó hatókar volt így vettem azt is minőségit 15eft ért és pedált 6eft ért, így sikerült elcsalni és már csak picit volt ferde a láncvonal. bicikli működött minden rendben, de igen ám, a megflexelt villa fogta magát és menet közben eltörött... 1hét kórház után vásároltam egy új villát, ami nagy örömömre nem ment bele a vázba 10.000ft... úgyhogy vásároltam egy csepel royal vázszettet, mert villa nélkül nem adták 30.000ft... kerekek bele, nyeregcső más méret, vettem nyeregcsövet 2500ft. vázszettben 103mm eres monoblokk és szorult rajta a hajtókarom, igen ám de a hajtókarom amit az elző monoblokkal vettem ezelőtt 3 hete, 15000ft volt, uh monoblokk csere az előzőre... fékek mérete nem volt jó, ugyanis figyelni kell mekkora a benyúlása, így azokat is venni kellett újat...
összességében a bicikli felújítással ott tartok, hogy a legapróbb mütyürig már mindent ki kellett cserélnem kompatibilitási problémák miatt...
Most ott tartok hogy van egy csepel royal kerékpárom ami hibás, hiszen enyhén ferde a láncvonal, de azért nem dobálja a láncot hála isten csak picit zörög... gyári, bolti csepel royalt ugyanezzel a felszereltséggel, csak normálisan működő változatban megkaptam volna 80-90eft ért én viszont ezzel már kőkeményen 120eft felett járok, már rohadtúl utálom, és még mindig nem akar összeálni, valami kompatibilitási hiba mindig van...
ui.: ha fixit akarsz vegyél egyet készen, ha kezdő vagy a témában, egy csomó mindenből rossz méretet fogsz vásárolni, és mire összeáll rengeteget ráköltesz...
egy kezdő se fog ilyenekre gondolni csak úgy magától mint, láncvonal, fék benyúlás mélység stb stb egy szkeptikus simán azt hiszi hogy ezek szabvány alapján készülnek és csak egyféle:)
a monoblokkot, hogy mekkora tengelyűt kéne vennem, pedig itt is feltettem kérdések között de értelmes választ senkitől sem kaptam:(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!