Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Hogyan alakíthatnám át ezt a...

Hogyan alakíthatnám át ezt a biciklit fixivé (esetleg single speeddé)?

Figyelt kérdés
Még kezdő vagyok a témában, de van egy régi országúti biciklim. Váltós, van rajta első-hátsó fék. Hogyan, és kb. mennyiért lehetne átalakítani fixivé (esetleg flip flop aggyal single speed-dé is)? A flip flop agy is érdekelne. Hogyan működik? Mennyivel drágább egy fixi agynál? Első-hátsó is kell belőle? Előre is köszi a segítséget.

2012. júl. 24. 12:07
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Nos, először dönts el milyen áttételre van szükséged és melyik első lánctányért akarod használni. Ezután a hátsó agyat kell szemügyre venni, kazettás vagy menetes. A legegyszerűbb és legjobb megoldás talán egy flip-flop aggyal fűzetni egy új kereket (mivel a fixin a hajtás és főleg a hátsó agy eléggé terhelt, így célszerű egy kifejezetten erre gyártott egységet beszerezni, mint kókányolni a meglévőből). Ami fontos, hogy a láncvonal a lehető legtökéletesebb legyen, ez fixinél elengedhetetlen. Utána már csak le kell kapni a váltót és kell egy rövidebb lánc. Mondjuk a legtisztább ha a hajtóművet is cseréled, mert a váltós bringákra általában vékony lánc kell, fixihez és ss-hez pedig jobb a vastag lánc (a lánckerekeket is általában vastag lánchoz méretezik). A féket nem kell leszedni, max nem használod ha nem akarod, de már csak a KRESZ miatt is érdemes fenthagyni.
2012. júl. 24. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Értem, köszi. Ezt az áttételes dolgot el tudnád nekem magyarázni, hogy mit jelent, meg ilyesmi? Bocsi, még tudatlan vagyok :D
2012. júl. 24. 13:58
 3/13 anonim ***** válasza:

Az áttétel a lánctányér és a lánckerék fogszámának aránya, azaz például ha elöl 48 fogú a lánctányérod hátul pedig 16 fogú a lánckerék, akkor az áttétel kereken 3. Hogy neked mi a megfelelő áttétel azt csak te tudod, ökölszabályként elmondható, hogy ha a váltós bringádat tartósan kényelmesen használod egy áttételen, akkor azt az áttételt érdemes átvinni a fixire vagy ss gépre. A fixi esetében még bejön tényezőként a skid pontok száma, emiatt néha az áttételnél az se mindegy, hogyan hozod létre. Például a fent említett 48/16-os áttétel is 3, de az 51/17-es is, viszont nem ugyanannyi a skid pont (minél több van, annál jobb fixi esetében).


Amit az építésnél elfelejtettem mondani, hogy a láncfeszítést meg kell oldani, ez függ attól, hogy a vázad milyen papucsolású. Csúszópapucsnál nincs gond, ejtőpapucsos váznál azonban vagy át kell papucsolni a vázat csúszópapucsosra, vagy kell egy láncfeszítő (láncváltós bringáknál a láncfeszítés be van építve ugye).

2012. júl. 24. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Aha, most már értem. És szerinted ezt kb. mennyiből lehetne kihozni a váz és a villa szinterezésével együtt?
2012. júl. 24. 14:14
 5/13 anonim ***** válasza:
A szinterezésről nem tudok nyilatkozni, a többi: az agyat egy plusz lánckerékkel megkapsz 5-6 ezerért, ha a jelenlegi felnire fűzöd akkor olyan 3000+küllőárért megfűzik (mondjuk 5000), egy lánc olyan 1000-1500, ezek a minimum. Ha még kell valami (láncfeszítő 1500-2000, átpapucsolás x) akkor az kicsit megdobja. Új hajtómű 2-3 ezertől indul.
2012. júl. 24. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
Köszi szépen a segítséget. Minél kevesebbet szeretnék beleölni, mivel ez még az első fixim lesz, jók rá az olcsóbb alkatrészek is.
2012. júl. 24. 14:29
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Én is kb 2 hónapja kezdtem felújítani egy régi országútit fixivé... először azt hittem, gyerekjáték lesz és fillérek...


Tehát középkategóriás agy hátra, meg akkor már előre is, meg 2 jobbféle felni+2 gumi, így a 2 kerék összesen 40.000ből ki is jött... szívtam is a fogam rendesen, de gondoltam, ennyit megér...

1 hét múlva készek voltak a kerekek, mentem is értük, hazaértem hátsókereket beraktam, nincs semmi gond, első.. nem ment bele, más szabvány... felexel kibővítettem a lyukat. Nagy nehezen összeraktam, de mivel ez egy váltós bicikli volt, így persze hogy a láncvonal ferde lett... vásároltam rövidebb tengelyű monoblokkot 3000ft de persze mert eddig a régi ékes megoldásó hatókar volt így vettem azt is minőségit 15eft ért és pedált 6eft ért, így sikerült elcsalni és már csak picit volt ferde a láncvonal. bicikli működött minden rendben, de igen ám, a megflexelt villa fogta magát és menet közben eltörött... 1hét kórház után vásároltam egy új villát, ami nagy örömömre nem ment bele a vázba 10.000ft... úgyhogy vásároltam egy csepel royal vázszettet, mert villa nélkül nem adták 30.000ft... kerekek bele, nyeregcső más méret, vettem nyeregcsövet 2500ft. vázszettben 103mm eres monoblokk és szorult rajta a hajtókarom, igen ám de a hajtókarom amit az elző monoblokkal vettem ezelőtt 3 hete, 15000ft volt, uh monoblokk csere az előzőre... fékek mérete nem volt jó, ugyanis figyelni kell mekkora a benyúlása, így azokat is venni kellett újat...

összességében a bicikli felújítással ott tartok, hogy a legapróbb mütyürig már mindent ki kellett cserélnem kompatibilitási problémák miatt...


Most ott tartok hogy van egy csepel royal kerékpárom ami hibás, hiszen enyhén ferde a láncvonal, de azért nem dobálja a láncot hála isten csak picit zörög... gyári, bolti csepel royalt ugyanezzel a felszereltséggel, csak normálisan működő változatban megkaptam volna 80-90eft ért én viszont ezzel már kőkeményen 120eft felett járok, már rohadtúl utálom, és még mindig nem akar összeálni, valami kompatibilitási hiba mindig van...


ui.: ha fixit akarsz vegyél egyet készen, ha kezdő vagy a témában, egy csomó mindenből rossz méretet fogsz vásárolni, és mire összeáll rengeteget ráköltesz...

2012. júl. 24. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%
#7: én nem akarlak leszólni, de kis méregetéssel és utánajárással a fenti hibák zöme kikerülhető. Az első amit érdemes szerezni mindenféle felújítás és átépítés előtt egy jó tolómérő.
2012. júl. 24. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

egy kezdő se fog ilyenekre gondolni csak úgy magától mint, láncvonal, fék benyúlás mélység stb stb egy szkeptikus simán azt hiszi hogy ezek szabvány alapján készülnek és csak egyféle:)

a monoblokkot, hogy mekkora tengelyűt kéne vennem, pedig itt is feltettem kérdések között de értelmes választ senkitől sem kaptam:(

2012. júl. 24. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
Szerintem elviszem valami fixis boltba, gondolom ott tudnak majd segíteni.
2012. júl. 25. 08:21
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!