Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Ti használjátok fékezéskor az...

Ti használjátok fékezéskor az első féket?

Figyelt kérdés
Minden tárcsafék értékelésnél olyanokat olvasok hogy előre tett fel egy 180-asat hátra meg egy 160-asat. Hogy lehet rendesen fékezni az első fékkel vagy van vmi titka ennek? Eddig négyszer kényszerültem rá hogy bevessem az első féket is ( mert a hátsó v fék nem valami erős) és minden alkalommal csak a reflexeim mentettek meg a repüléstől...

2012. jún. 20. 22:40
1 2 3
 21/23 anonim ***** válasza:
Én ha meg akarok állni, csak leteszem a lábomat!
2012. jún. 26. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/23 anonim ***** válasza:
Nekem volt olyan, hogy az erős első fék mentett meg az anyagi kártól, csak úgy tudtam megállni a kocsi előtt, hogy behúztam, és fejreálltam. Én 1 hét alatt begyógyultam, az autót meg több tízezerből gyógyították volna meg, ha összetöröm... (Neki volt elsőbbsége.)
2012. júl. 8. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/23 William Wallace ECDW válasza:
Hey!!! A véleményem szerint az első fék használata a gyorsasági motorosoknál meghatározó elnyomó részben. Nagyon fontos az első fék izlés szerinti beállítása, mivel az első fék használata közben a motor testtömege előre lendül ha azonnal beránt az első fék akkor kiesvén az egyensúlyodból elessel a géppel.. A kanyar előtti fékezésiponthoz érkezve visszaveszed a gázt és hagyod, hogy a motorfék kellően lecsökkentse a társad( motorod) sebességét. Szintén fontos, hogy a testedet előre döntsd, hogy megfelelő leszorítóerő keletkezése után egyensúlyba tartsd a gépet. Az oldalszél, a motorfék, a centrifugális erő fellépése után könnyen kiszédülhetsz az adott ivről. Személy szerint azért használom az első féket, mert ha mindent tudsz róla és jól be is van állítva akkor csak egyszerűen korrigálod vele az első kereket.. Kanyarodás közben bedöntöd a motorod és a fejed felfelé húzod a motorod testének irányába nem pedig lefelé az asztfalthoz. Ha a hátsó féket használod az egyenesben, akkor rezonálhat a hátulja a gépednek és jobb és szebb esetben koptatod a hátsó gumidat és időt vesztesz vele. Csúnya esetben a hátsó fék használata közben akár hátra is eshetsz, ha feláll a motorod a hátsó kerekére. A hátsó kerekére akkor szokott felállni a motorod, ha túl gyorsan húzod a gázkart és olyankor a motorod testömege hátra esik. Amikor a kanyarban vagy és hátsóféket használsz előfordulhat, hogy kitőr alóla a motor feneke és lerepülsz a motorról. A kanyar bevétele előtt lehetőség szerint érdemes fentebb váltani egy sebességi fokozatot annak érdekében, hogy a motor fordulatszáma visszaessen és ne pörögjön többet a hátsó kerék a kelleténél, illetve nyugodtan belehet esni a kanyarba behúzott kuplonggal is, mert így több esély van, hogy nem fulladozik a motor és könnyebben tudsz majd kigyorsítani a kanyarból. A jobbra vezető kanyart külső íven kezded meg(jó esetben különben lassú leszel és nem tudsz ívből kigyorsítani..), a bal oldalra irányuló kanyart enyhén belső ívről teljesíted.( különben egyenesen halad tovább a géped és kirohansz a pályáról...) A fentiekhez mindig elég széles, jól tapadó gumikra van szükség, amikre támaszkodhatsz. Ezt persze könnyű leírni és elmondani... ezt csak tapasztalni lehet akár 200-300 körüli tempónál.. Remélem tudtam valamennyit segíteni. VIGYÁZZATOK MAGATOKRA ÉS AZ EGÉSZ CSALÁDOTOKRA!! BYE!!!!
2016. márc. 20. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!