Mit csináltok, hogy ne törje fel a nyereg a feneketek?
Tegnap letekertem egyhuzamban 38 km-t, első teleszkópos MTB-vel. Nem olyan nagy táv. Betétes gatya volt rajtam, a nyeregcsövem teleszkópos. Mégis úgy feltörte a nyereg a hátsómat, hogy ma is alig tudok ráülni.
Mi tehetnék még, hogy ne törje fel? Nektek is szokta?
Nem nevezném puhának és nem zselés.
Csak azért furcsa, mert időnként tör, máskor meg hosszabb távokon sem.
Lehet, hogy hosszabb kihagyás után újra hozzá kell szokni?
"Lehet, hogy hosszabb kihagyás után újra hozzá kell szokni?"
Pontosan.
Köszönöm.
Ezt az előrébb döntést is kipróbálom.
Na, ma is tekertem pár km-t. Úgy fájt a hátsóm, hogy nem tudtam ráülni. Szinte végig kiállva tekertem.
Így a nyereg megdöntésének a hatását nem nagyon tudtam megtapasztalni. De mégis jó lesz így, mert így az ülőgumóimra is jut nyomás. Eddig szinte csak a lában között nyomott a nyereg.
"Eddig szinte csak a lában között nyomott a nyereg."
Akkor eddig tényleg nem volt jó, alapvetően az ülőgumóidra kéne a nyomásnak jutni.
Azért el szeretnék oszlatni pár tévhitet, mert vannak zavarok a fejekben.
Több oka lehet:
az elején kényelmetlen a nyereg még nem szoktál hozzá, elvileg pár száz km után hozzászoksz még ha újrakezdő vagy akkor is.
Van hogy a betétes gatya bélése okozza, ez a legritkább eset, próbáld ki nélküle is.
A kerékpárnyereg beállítása a rossz, na ez a leggyakoribb:
-nyereghossz: ez a legkevésbé zavaró dolog, igazából nagy jelentősége nincs, hacsak nem vagy 220 centi,
-nyeregszélesség: a fenékcsontok, vagyis az ülőgumóid, ahol a combcsont a medencébe csatlakozik- na ennek a távolsága befolyásolja a nyeregszélesség megválasztását és a kényelmet is, és nem függ össze a csípőd szélességével sem, egyénenként eltérő, mérni kell, vannak boltok ahol rá kell ülni egy ilyen zselés párnára és lemérik hogy mi a legjobb, a két seggcsont között helyezkedik el a gát és a lágy szöveti rész, ami igencsak el van látva erekkel + artéria is ott fut, na mármost ha ezen területre nehezeik a test tömegéből adódó erő és nyomás, akkor bizony tud produkálni dolgokat, úgy hogy szikrát szór a szemed - tapasztalat- ezek: lábak zsibbadása, nemi szervek zsibbadása, alhasi fájdalom és hát brutál kényelmetlen. Ennek kiküszöbölésére két dolog: az egyik, hogy megfeleően széles nyerget veszel, a másik hogy igyekszel olyan nyerget beszerezni, ahol a gát vagyis a két seggcsont közötti részre eső felületen mélyedés van, vagy nincs is semmi lásd pl Selle smp nyergek. Ami ilyen az már megfelelően zselézett is, kiéve persze a verseny nyergek ahol ez nem szempont, mivel ott a tömeg számít a kényelem rovására is akár.
Nyereg magassága: ezt általában nem hibázzák el, de azért néha látni horror embereket béka feneke alatti nyereg magassággal. A legjobb, ha a nyereg annyira magas, hogy a hajtókar 12-6 óra pozicíóban állítva az alsó lábad a pedálon, és a térded enyhén behajlítva van, úgy hogy tekerés közben nem billen ki a csípőd, na akkor jó, ilyenkor nem ér le a lábad a pedálról ami egyáltalán nem baj, sőt jó, ilyenkor egyrészt nem megy szét a térded, nem kopik úgy, másrészt így vagy a leggyorsabb, harmadrészt pedig a seggcsontod is ideális helyzetbe kerül és kevesebb nyomás nehezedik a gátra, és ha még a nyereg is jó....nincs fájdalom.
-nyereg hosszanti pozicíója, hajtókar 3 óra - 9 óra állásban vízszintesen, a lábfej csontja a pedál tengeléynek függőleges síkjában van, vagy spd becsatolva, és a térded hajlási tengelye függőleges irányban vagy az elülső pedál tengeélyvel egy síkban van,vagy egy picit átmegy felette:
-nyeregdőlésszög: na itt van a legnagyobb félreértés, hogy álljon, hogy ne álljon. Két verzió van: az egyik a vízszintes, vagy enyhén pár fokkal orral felfelé állított. Miért? ha orral lefelé állítod még ha nem is érzed a csúszni fogsz előre a nyeregben így észrevétlenül a combjaidnak nem a tekerést és a hajtást kell végezniük, hanem a saját tested megtartását, kvázi állsz a bringán, hamarabb elfáradsz és semmivel se kényelmesebb, ellenben vízszintesen vagy pár fokkal megemelt orral nem tartod magad és a lábizmaid csak az erő leadását szolgálják.
Remélem tudtam segíteni.
hátszelet
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!