Karbon vagy Alumínium váz a strapabíróbb és melyik a merevebb?





JÓ MINŐSÉGI karbon váz-merevebb így nem nyeli el a rezgéseket csak ha versenyző vagy akkor használd mert ha nem össztelós a gép akkor biztos h nem lesz gond a veseköveiddel (szétráz) és könnyebb
a strapabíróság sok mindentől függ de szerintem kb ugyanolyan tartós és strapabíró mind2 de még az alu ilyen szempontból lehet hogy jobb
na de ami a leglényegesebb egy kva jó alu váz annyi mint egy óccóó karbon





Nekem még egyiket sem sikerült eltörnöm. A legidősebb alu vázamban kb. 45-50.000 km van, a karbonban 8.000 lehet. Az alu öregszik, puhább lesz, de karbon elve merevebb. Majdnem akkora a különbség, mint acél és az alu között.
Sok hobbistának már az alu is túl rázót. A karbon igazi kínpad.
DE! Ez az én véleményem, egy karbon gép alapján. Viszont erről mindenhol azt írták, hogy karbonhoz képest is merev.





Én meg azt mondom, hogy karbont két esetben vegyél:
1. Versenyzel
2. Milliomos vagy, és rajolni akarsz.
-kommuternek acél, alu
-túrázni, edzeni, vasárnap biciklizni alu
A karbon könnyebb, kb. ugyanolyan merevek, összetörni - hát, egyszer egy versenyen két srác ütközött (sz@rul volt megszervezve, egy kanyart visszavezettek ugyanabba kereszteződésbe, a vége még bent volt, az eleje már visszaért), ott darabokra tört a karbonváz. Ha eltörik, nem javítható, egy alut itt-ott még meg lehet hegeszteni. Az aluvázhoz képest tényleg csak akkor éri meg, ha a szponzorok fizetik :) (nyilván ha nem gond neked 5-700.000-et kifizetni egy alsó-középkategóriás vagy használt fullkarbon bicikliért, akkor más a helyzet)
Írták itt, hogy strapabíróbb, meg drágább, meg jobb...
Ebből a háromból csak a "drágább" igaz. A technológia fejlődik, de még ott azért nem tart megbízhatóságban, mint a fémek.















Annyit még, hogy ha valami különleges(hagyományos geometriájú és kétkerekű), de időtálló darabot akarsz, és van rá zseton, akkor nézz körül a titánvázak között - karbon helyett én egy szép custom titánvázat vennék (mármint ugyanannyi pénzért).
Érdekességek:
Karbon:
Egyébként számtalan gyártó foglalkozik karbonnal, divat lett. Pinarello, Orbea, Trek, sarki fűszeres, stb.
Titán:
Enduro, dirt meg hasonló témában meg nézz körül, mondjuk Nicolai-ék háza táján :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!