Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Milyen kerékpár felelne meg...

Milyen kerékpár felelne meg erre a célra?

Figyelt kérdés

Nos. Lehet hosszúra fog sikerülni. Nagy gondban vagyok. Szeretnék versenyszerűen kerékpározni, terepen is és aszfalton is. Viszont csak 1 kerékpárra van pénzem. A gond az, hogy nem tudom eldönteni, hogy milyen kerékpárt vegyek. Szerintem egy Cross kerékpár lenne a legjobb választás, amire tudnék felrakni vékony és vastagabb gumit egyaránt. Ami nálam feltétel, az az, hogy tárcsafékes legyen. Ez főleg a terepre való felhasználás miatt fontos nekem. Jelenleg van egy hobbi MTB kerékpárom. A vaskos és nehéz súlya miatt viszont versenyezni nem tudnék vele. Szóval egy Cross kerékpár kellene, amibe bele tudok tenni 26x2.0-es vagy keskenyebb gumikat és vékony gumikat is. Továbbá felmerült bennem a kérdés, hogy vegyek e még 1 komplett kereket (felnivel, agyakkal, stb.) és gyorsszáras legyen, vagy a kerékpárt amit veszek annak a felniére tegyem rá a lehető legvékonyabb gumikat, és ha a teleszkóp engedi használjam benne az MTB gumikat?


Szóval egy olyan megoldás lenne a jó, amiben egyaránt tudok használni vékony, és vastag gumikat is. Milyen típust ajánlanátok? 130.000-ig van a "limit", de a jobb felszereltségért képes vagyok többet is kifizetni érte.


2012. jan. 7. 21:38
 1/6 anonim válasza:

Az én véleményem, hogy döntsd el, hogy mit szeretnél. A MTB versenyzéshez inkább erő-állóképesség kell, rövidebb távra nagyobb pulzusszámmal, az országúthoz monoton kitartás kell. Tedd próbára magad, hogy melyik fekszik neked abba az irányba indulj el. Vegyél mondjuk egy használt montit, próbáld ki a montizást, és ha tetszik, akkor költs többet.

A gyorszáras mondatra annyit, hogy minden versenybringa gyorszáras a gyors és egyszerű kerékcserék miatt.Tudok neked segíteni mindenben, ha van kérdésed.Írj nekem,nyugodtan!

2012. jan. 8. 05:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 -Fremen- ***** válasza:

Egy kicsit másképp látom. Terepen és síkon is létezik hosszútávú tekerés, ezt terepen enduronak hívják a motorsportból eredően, pl Megavalanche versenyek. Ha az utóbbi megy, akkor síkon nem lesz gondod szerintem, bár őszintén én nem foglalkozok a pulzusszámmal, ha valaki mindkettőt szereti, úgyis hozzászokik a szervezete, nem hiszem, hogy aki endurozik, az ne bírná a sík versenyt. Egy próbát megér, de ne erőltesd túl magad.


A gyorszárral egyetértek, jobban jársz ha veszel cserekereket, és egy merevíthető xcre felszereled a vékony gumisat. Vagy ha eleve merevvázasra gondoltál, amit nem ajánlok, akkor ez nem kérdés.


Ezektől is függ, milyet ajánljunk, de gondolj bele, hogy a tárcsaféket a kerékre kell felszerelni, tehát abból is 4 lesz. Előre 160-203 közöttit, hátulra max 160at ajánlok, többnyire Avid, másodsorban Hayes fékeket. Ha hidraulikusat szeretnél, az megint drágább. A teleszkópoknak pedig mindenféleképp lockolhatónak kell lennie. És arra is számíts, hogy országútra a hegyi váz nehezebb lesz. Könnyű alu vázakat törni lejtőzés közben, általában 15-17 kiló közt mozognak, lehet velük nagy távokat is tenni, de nem versenyre lettek kitalálva.


Nem akarlak eltántorítani, hobbi szinten elmegy, de versenyzéshez ez az elképzelés meredek a mai technológiával és az általad megadott árakkal csak használtban gondolkozz. Egy rendes összteleszkópo 3-400 felett van, és még így is problémás ez az elképzelés.


Szerintem valami cyclocross féle közösségben kellene érdeklődnöd, ami itthon nem tudom mekkora érdeklődéssel rendelkezik. Egészségügyi szempontból én akkor sem ajánlom a merev vázat terepre, sőt a magyar utakon néha síkon is jól jöhet.

2012. jan. 8. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Látszik a válaszokból, hogy melyik válaszolónak mit jelent a kerékpározás. Nekem mást, ezért nem értek egyet velük.

Merevvázas grammániás montikat építettem. Ha outi versenyre megyek, akkor felteszek egy slick külsőt. Van 1 colos is. Mezőnyben ez hátrányos, mert így azonos pedálfordulaton kisebb lesz a végsebesség. Hegyi időfutamon (és hegyen mezőnyversenyben) nem hátrány, a 18 km-es sík időfutamon határeset. (Bírni kell fél órán át a magas pedálfordulatot.)

A telót felkeményítem és lelassítom. A legkönnyebb SID-et használom, nincs benne lockout. Lefelé jól jön egy kis rugózás. Úthibákon, vasúti átjárókon sokkal gyorsabban lehet átmenni montival.


"A MTB versenyzéshez inkább erő-állóképesség kell, rövidebb távra nagyobb pulzusszámmal, az országúthoz monoton kitartás kell." Egy 100 km-es maratont nem neveznék rövid távnak. Az outi versenyzés éppen nem a monoton kitartásról szól. Utazol a bolyban 145-ös pulzussal, valaki indít egy akciót... Le kell reagálnod, 190-nel kell pörögnöd két percig, mert leszakadsz.

Amatőr szintem lehetsz mindenben jó, de még montin belül is érezni fogod, hogy a rövid vagy a hosszú táv, a lejtő vagy az emelkedő fekszik-e neked. Országúton is rá fogsz jönni, hogy a mezőnyverseny vagy az időfutam-e igazán a te világod.

Talán egy 29-es monti lenne neked a legjobb. A tárcsafék igazán csak nagy sárban előny. Esős outi mezőnyversenyen annyira felverik rá a többiek a vizet, hogy 3 másodpercig nincs semmilyen fékhatásod. Rendszeresen le kell törölnöd a tárcsát finom fékezésekkel. Ebben az árkategóriában sokkal jobban jársz egy V-fékkel. (A Hayes Sole majdnem annyiba kerül, mint a Shimano Deore, de utóbbival meg is lehet állni. Egy V-fék sokkal olcsóbb, mint a Hayes Sole és jobb is annál.)

Egy 3-400.000 Ft-os XC monti súlyban az amatőr outis mezőny közepében van. (Nem kell drága és nehéz HFS vázat venni!) Nem a súlya (tömege) a gyenge pontja egy MTB-nek az outis mezőnyben.

Ha nem tervezési hibás a váz (2000-ben a Magellan Crux volt ilyen) és megfelelő területen használod a bringát, nem fog eltörni a vázad. Van 40.000 km-t futott bringám, ebből legalább 2000 km versenyen került bele. Hamarabb puhul meg egy alu váz...

Az ár és az outis versenyzés miatt szerintem az kérdező nem össztelós vázban gondolkozik.

2012. jan. 8. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat.


Hát igen, nem fully vázban gondolkodom. Én Szlovákiában élek a Felvidéken, Dunaszerdahelyen. Itt annyira durva terepek nincsenek, pont ezért gondoltam egy Cross típusú kerékpárra. Ha errefelé olyan versenyt terveznek, ami terepen halad át, akkor az a terep általában mezőgazdasági út, vagy csak szimplán egy kigyúrt nyom. Viszont országúti versenyből annál több van. Mint már mondtam, vagy egy MTB kerékpárom, de az nehéz és nagyon kezdő dolgokkal van felszerelve. Igazából én országúton szeretnék versenyezni, de ezeket a versenyeket gyakran átviszik az itteni szervezők terepre is. Noha nem durva terep, de poros, kavicsos, néha sáros. Jöhetne a kérdés, hogy miért nem veszek akkor országúti kerékpárt. A válasz egyszerű, mert nem csak országútra szeretném használni, vagy elmennek ezek az országúti kerékpárok enyhe terepen is?. Ráadásul az itteni utak is rossz minőségűek, ami nem tenne jót a kerékpárnak. Nekem van egy MTB kerékpárom, amin Specialized gumik vannak, és nagyon jó gumik szerintem. 1000km-en 1 alkalommal kaptam defektet, az is miattam volt, mert rámentem egy eltört tetőcserépre. Azokat a gumikat is tudnám használni a Cross kerékpárba, csak kellene vennem egy ugyan olyan tárcsát (Ha tárcsafékes kerékpár lesz). Igazából én olyan ember vagyok, hogy mezőnyben való tekerést sokkal jobban szeretem. Nem egyedül szeretek tekerni, hanem felvenni a körülöttem tekerő emberek ritmusát és azzal menni. Nézegettem az Alu vázas országúti kerékpárokat is. Egy ilyenben gondolkodtam sokáig. De végül elvettettem ezt az ötletet. Vagy nem kellett volna? Nekem a szívem sokkal inkább az outik felé húz, csak ezek a mai outik kibírják a lágyabb terepet is?


Ui.: Utolsó neked ment a zöld kéz :)

2012. jan. 8. 12:27
 5/6 anonim válasza:

Ezt nem értem soha és többnyire próbálok i tartózkodni az ilyen helyeken történő kommenteléstől. Miért kell egyből a másikat lehurrogni?

Szerintem az, aki montit javasol egy országúti versenyre az..na mindegy nem fojtatom, legyen elég annyi, hogy egy igazi országúti versenyen nem is engednek indulni montival. Ha meg amatőrként akarsz menni, akkor minden mindegy. 130e-ért egyébként valami használt, lehetőleg ismerőstől származó montit vegyél és montizz.


Egyébként az igazi versenyzők számára nem csak arról szól az országúti verseny, hogy a lószokra teszi a kereket, de bizonyára nem értek hozzá.


Összefoglalva, ha országúti kérdésed van kérdezz tőlem nyugodtan, ha monti akkor vannak nálam okosabbak.

2012. jan. 8. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim válasza:

Nekem egy Orbea Orca gépem van, full carbon az egész több évet versenyeztem vele macskakövön,azt bírta speciális gumival és dupla bandázzsal, hát a terepet azt igencsak sajnálom tőle :D

A cyclo cross is izgi!?Mit gondolsz?

2012. jan. 8. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!