Mi történik, ha a gumiknál a maximálisan megengedett nyomástól nagyobb nyomást használok?
Ha nagyobb a nyomás,akkor a gumi kidomborodik,így a közepe fog gyorsabban kopni és pattogni fog a jármű.
Ha a guminyomás alacsonyabb lenne a gumi homorúbb lesz és a szélei fognak jobban kopni.
Kiszakadhat.
Ha felni féked van és már kopott a feln oldalfala, akkor még a felni oldala is leszakadhat.
Van egy ismerősöm, aki a névleg max. 7-baros gumikat 10 baron használja. Azt állítja, hogy ez a 3 bar különbség 4-7 km/h-t jelent neki.
A hátrányok pedig tényleg azok, amiket itt felsoroltatok - gyorsabb kopás, rosszabb tapadás, durrdefekt veszélye, felni elhasadásának veszélye. Azt nem lehet tudni, hogy ezeknek mekkora az esélye, hogy ezek balesetet okozzanak. Szerintem elég kicsi, de én ritkán fújom túl a kerekeimet, és akkor is csak 1-2 barral többet fújok bele.
Mind attól függ, hogy mire használod.
Tegyük fel jössz lefelé egy lejtőn, és nagyon fel van fújva a kereked, és jön egy kanyar, a tapadás kevesebb, mert nagyon kemény a gumi, és kicsúszol, és jöhet egy kocsi vagy akár mi.
Akkor kisebb klesz a gördülési ellenállás (könnyebben gurul/nagyobb sebességet érhetsz el/könnyebb tekerni), nehezebben kapsz defektet...
Hátránya hogy esetleg rövidebb lesz az élettartama. De ha ez jelent valamit, én is így használtam sokáig minden probléma nélkül (4,2 bar max , 6 bar tényleges). Ha miond a felni, mind a gumi jó állapotban van és megfelelően van felszerelve, akkor a névleges nyomás dupláját is kibírja (Dr. Nagy Sándor szerint) -ám azért ennyire nem kell kockáztatni. Mindenesetre sokan használják a (6 baros) Sportcontactot 10 bar körül...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!