Nagy dilemmában vagyok, hogy trekking vagy mountain bike kerékpárt vegyek. Erdei utakra és országutakra egyaránt szeretnék vele menni. Mi lenne nekem jó?
Keresd a legjobb ár-érték arányút.
Én trekkinget akartam, a 28"-os kerék miatt, de abból csak acélvázas volt 50-ért, míg MTB-ból kaptam aluvázast is ennyiért. Igaz, még rá kellett költeni, mert csak 42-es lánckerék volt rajta, ami terepen kívül használhatatlan, azt cserélni kellett 48-asra. Meg persze gumicsere.
Igen, én is úgy gondolom, hogy két külön terep. Azt nem szeretném, hogy meg legyek lőve az erdőben a trekkinggel, mert pl. elakad a legkisebb homokban, vagy a gumija kilyukad a földbe ékelődött kisebb kövektől is. Talán emiatt inkább mountain bike.
Nagy különbség van országúton a mountain bike és a trekking között? Az egyik kerékpárboltos úgy fejtette ki nekem, hogy ha trekkinggel megyek, még nyugodtan nézelődhetek, ha viszont montival, akkor a tekeréssel kell, hogy elfoglalva legyek végig, és nem lesz időm élvezni. Tényleg ennyire drasztikus az országúti különbség?
Előző vagyok.
Mint mondtam nekem MTB van. Nem tudom miért kellene csak a tekerésre figyelmi MTBvel országúton. Hülyeség amit mondott az az eladó. Épp olyan jó MTBvel tekerni, mint Trekkingel, csak lassabb vagy, ennyi!
Igy van, baromfiságot mondott a pali. Én mindig keményre fújom a montit, a gumi jól birja, és az aszfalton is öröm a bringázás. Oké, persze nehezebben gurul, de egyáltalán nem okoz világfájdalmat :)
Naszóval, ha terepre is mész, akkor én montit ajánlok. Mivel a monti elmegy az aszfalton is, de a trekkinggel meg szopás az erdőben kavarni... Ha a terepen nagyobb szabadságra vágyol, akkor érdemes körbejárni a defektvédő gumi, defektmentesitő folyadék témát. Nem kicsit megnyugtató, hogy az állandó belsőcsere helyett kihúzom a királydinnyét, egy kis szörcsögés és már nem is ereszt :)
"elakad a legkisebb homokban, vagy a gumija kilyukad a földbe ékelődött kisebb kövektől is"
Nem akad el és nem lyukad ki :) Azért egy trekking kerék sem gyenge ennyire. Nekem trekkingem van( meg országútim, de az most nem releváns). A trekkingen 37-622 Continental TravelContact gumi van, ami középen sima, a széle bütykös egy kicsit. Tapasztalataim szerint jól elmegy erdészeti úton, murván, agyagos talajú földúton ha nem nagyon sáros, homokos úton (itt a sár nem gond, de ha két hónapja szárítja a nap, abban elsüllyedsz, de szerintem montival is) nem túlságosan buckás réten. Ami nekem már necces volt, az a meredekebb és kicsit sziklás turista út, meg a meredek murva.
Sima erdei utakon jó a trekking, és a teló is jól jön. A tárcsaféket kerülném. Én is ezeken vacilláltam, aztán vettem egy Merida Speedert, szoktam vele erdei útra is menni, az elején féltettem, de rájöttem, hogy nem kell, bírja. Persze a gödröket kerülöm, meg nem hajtok rá nagyobb kövekre.
A gumit meg rendesen fel kell fújni, ha laposabb, azzal többet ártasz. Felüt, megsérül a felni, nekinyomja a gumit meg a belsőt a felninek, és azért lyukad ki, ha rendesen fel van fújva, akkor meg csak kilövi a követ oldalra, vagy átmegy rajta. Vagy megakad és fejreállsz, de azt laposabb gumival is. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!