Hogyan kell beállítani a féket, hogy fogjon is és ne csak nyikorogjon a hátsó kerék és nagy nehezen megálljon?
Már majdnem kezdtem írni a választ, de figyelembe véve az utolsó tagmondatot:
Vidd szervizbe!
:)
Na jó... a fékpofákat úgy kell beállítani, hogy a menetirány szerinti eleje egy kicsit hamarabb érjen a felnihez, mert akkor a kerék forgása "ráhúzza" a fékpofát a kerékre.
Ha a vége ér hozzá előbb, akkor viszont a kerék megpróbálja ledobni magáról, ez adja a hangot, és ezért nem fog.
Ha nem fog rendesen a fék és nyikorog, nem lehet, hogy elkoptak a fékpofák?
Az is lehet, hogy csak be kéne állítani.
Ha nem értesz hozzá, szerintem is vidd el egy szervizbe. Nem egy nagy kiadás, egy-két ezer Ft-ért megcsinálják, beállítják.
Nálam egyébként a hátsó kerékre nem jellemző a nyikorgás. Nem is kell túlzottan nagy erőt kifejtenem a fékkarra, hogy beblokkoljon egy hang nélkül.
Az elsőre viszont annál inkább jellemző szokott lenni.
"a fékpofákat úgy kell beállítani, hogy a menetirány szerinti eleje egy kicsit hamarabb érjen a felnihez, mert akkor a kerék forgása "ráhúzza" a fékpofát a kerékre."
Nem inkább fordítva?! Én mindig úgy csinálom, hogy legyen egy kis széttartása a fékpofáknak. Tehát hogy az eleje kicsit távolabb legyen a felnitől, a vége közelebb.
Mivel a felni a féknél hátrafelé forog, így ekkor a forgás pont hogy teljes felületen "ráhúzza" a fékpofákat a felnire.
Na, meg régen volt V-fékem. :)
Egyébként itt van róla egy cikk, elég jól leírják a jelenséget: [link]
Köszi a jó tanácsokat.
Amúgy kedden már voltam szervizben vele. A váltót kellett beállíttatnom, mivel az első fogaskeréken a legnagyobbra nem akart átugrani a lánc és kattogott az egész szerkezet. Akkor a centrírozás is megtörtént mindkét keréken.
A fék miatt szóltam, de most még rosszabb mint volt.
Amúgy egyszer ezt is meg kell tanulnom. Jó ha az ember maga is megtud dolgokat csinálni. Tehát oktassatok nyugodtan, ha van még ötlet.
:)
:) köszike
Ha szervizbe is viszed a bicajod, alapszabály, h mielőtt elhozod, mész vele egy kisebb próbakört (persze ezt csak a már elvégzett munka kifizetése után fogják engedni:))) - DE, sosem szabad kipróbálás nélkül elhozni a bicajt! Előfordul, h a nem megkért munka közben elállítódik a pakolás során a fék v a váltó, amit ők egy fél perc alatt korrigálnak, a mezei biciklis meg nem biztos, h ért hozzá.
Amúgy meg, ha rendesen fog a féked, de nyikorog (ilyen is van!), akkor ezzel ne törődj - legalább hallanak, amikor megállsz v lassítasz! ha azonban fémes surlódást hallasz, akkor már a fékpofa elkopott gumirésze alatti fémtok reszeli a felnit - azt azonnal ki kell cseréltetni, mert ha nem teszed időben, akkor cserélheted a felnit is!
Ugyan már régi a téma, de hátha valakinek problémája lenne ezzel. Ajánlok egy budapesti szervízt, akik meglepően korrektek (egy kicsit talán sokat beszélnek ;) ):
Magnetron Bringabolt és Szervíz (valami ilyesmi.)
Cím: Budapest, Puskin u. 14-16.
Alagsori bolt, igyekeznek olcsók lenni, szeretik lehetőség szerint egyből elvégezni a munkát, mert nem nagyon tudják hol tárolni a bringád.
Korrektek, először közlik a lehetőségeket (olcsó sufnituning és picit drágább, de tartósabb megoldás). Valami egy órán át próbálta teljes hajtásomat megcsinálni(ugrált a lánc), csakhogy pénzt spóroljon nekem, aztán végül inkább mondtam neki, hogy rászánom a pénzt az új alkatrészekre. És még így is kb egy-két ezres volt a munkadíja. Azóta minden szuper, a fékre mindig ránéznek, ha beviszem bármivel a gépet.
Tényleg jó szívvel ajánlhatom őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!