EGY eléggé rendesen járatott mtb karbantartásánál mi a legfontosabb mit csináljak szedjem szét zsírozzam be?
A kerék forgatása.
Nézd nem lazultak e a kilépők.
A pedálok átvizsgálása.
Gumi bar nyomás.
kormánycsapágy, kerékcsapágy, monoblokk, küllőfeszesség. de ha tényleg rendesen járatnád, nem kérdeznél ilyet.
napi karbantartásra elég letísztítani, megolajozni a láncot (pl eső után szinte mindig szükséges) ellenőrizni a fékeket (fog-e, elforog-e a kerék a fékpofák között)
nézegesd a nyolcast nincs e
a kritikus helyeket nézegesd hogy nem e lötyög kerék komány hajtókar
Első villa nyaka (kormánycsapágy) nem kotyog-e. Erőteljes fékezésnél koppanhat, rosszabb esetben törhet.
Fékgumik nem fényesedtek/koptak-e el. Ha kifényesedtek, de még van rajtuk 'hús', csiszolópapírral érdesítsd fel.
Fog-e a fék rendesen, ha túl sokat kell húzni a fékkaron, állítócsavarral húzz utána. Fékek forgáspontjainak kenése, fékeket tartsuk tisztán! Fékbowden ha kiszálasodott, csere! Akár egy kibomlott szál esetén is!
Hajtóműcsapágy kotyogása, évente szétszedés, zsírozás, ha monoblokk kotyog, akkor csere, hajtóművön a lánctányérok csavarjai nem lazultak-e le (ha leszedhető). Hajtómű rögzítő csavarja nem lazult-e le a négyszögtengelyhez fogatásnál. Lánctányérok fogainak ellenörzése, ha kihegyesedtek, csereérett, ilyenkor a lánccal, hátsó fogassorral együtt az egész hajtást érdemes cserélni, mert a kopott lánc nem fog egyenletesen futni az új fogaskerekeken, és fordítva. Hátsó fogaskerekek közeinek kipucolása félévente ajánlott. Lánckenés gyakran, felesleg letörlése azonnal, félévente ajánlott kiáztatni grafitos olajban, vagy benzinben.
Kerékcsapágyak kotyogása, félévente szétszedés, zsírozás, berágódás esetén kónusz csere, vagy ipari csapágynál csapágy csere.
Váltók ellenőrzése, szükség esetén állítás. Fél évente hátsó váltógörgők szétszedése, pucolás, zsírozás. Mindkét váltó forgócsapjainak olajozása.
Váltókarok ellenőrzése, ha nem jó a váltás, szétszedés, kipucolás, kenés. Ha akkor sem jó, bowden+bowdenhüvely csere.
Nyeregcső ellenőrzése, évente egyszer érdemes kivenni, és vékonyan bezsírozva visszatenni, hogy ne rohadjon bele a vázcsőbe.
Minden olyan alkatrészt érdemes összerakás előtt kicsit bezsírozni, ahol fém szorul a fémhez, (pl. kormányrögzítés a stucnin, nyeregcső a vázban, stb.), így elkerülhetők a berohadások és a titokzatos nyikorgások.
Gumik állapotának ellenőrzése, repedt, hasadt, sérült, öreg külső kuka (komolyan, nem játék!), megfelelő nyomást gyakran ellenőrizni kell, ettől is tovább bírja a külső.
Hirtelen ennyi, ezeket normál használat mellett ajánlott elvégezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!