Mi a válasz a pár bicaj kerekes kérdésemre?
-Mért baj az ha átmegyek az üvegszilánkon bicajjal? a külső csak megvédi...
-Baj ha keményre pumpálom a kereket? pl ki tud lyukadni, a belső?
-Mi baj lehet belőle ha nem elég feszes a küllű?
Nem baj ha átmész az üvegszilánkon, a normálisabb külsőkbe nem tud belefúródni. De ha alacsonyabb színvonalat képviselő gumiabroncsot használsz, akkor belemehet a szilánk, ami bizony defektet okoz.
Nem, kilyukadni nem fog, egy hatalmas durranással elhasad a belső:D Egyébként hihetetlen nyomást bírnak, általában a Külső gumi határozza meg, hogy meddig lehet fújni ( Rá van írva ). Amúgy nem baj, gyorsabban bírsz menni ha kemény, ám kevésbé kényelmes.
Ha nem elég feszes a küllő, akkor kevésbé merev a kerék, könnyebben megy bele nyolcas/tojás, magyarán deformálódhat a felni.
Általában ha átmész az üvegszilánkon, az első kerék pont az élére emelni a szilánkot, ami a hátsó kerékbe szokott beleállni, ezért gyakoribb a hátsó defekt. Azért jobb kerülni a szilánkot, biztos ami biztos.
Keményre lehet pumpálni, de nem ha túl kemény eldurranhat, és komoly baleset lehet belőle. Sokan azért szeretik keményre pumpálni a kereket, mert ilyenkor sokkal gyorsabban tudnak haladni vele, még ha a gumi csillapítása minimális is lesz. A maximum nyomás jelölve van a külső gumin, általában tudtommal 6 bar-ig van az ajánlott, de ez nem biztos.
Nem elég feszes küllő elég nagy baj. A kerék merevségét a küllő adja, ha a küllő nem feszes, akkor a kerék kevésbé ellenállóbb a különböző erőhatásokkal szemben. Pl: Egy patkáról való "ugratás" után simán nyolcas lehet a felniben, ami egy feszes küllőkkel rendelkező kerék esetében nem valószínű. (arra gondolok, hogy egy 15 centis patkáról az ember legurul, semmi extrém) Ugye nem csak nyolcas, hanem ha oldalirányban megy el az abroncs akkor tojás is lehet a kerékben, vagy egyszerre a kettő.
igazából arra gondolok hogy a küllőknél hogy egy ugratástól el tudok e vele esni/úgy tönkretenni hogy hirtelen ne tudjak bringázni, de csak néhány mozog 3 milit oldalra ha feszegetem
és menet közben lesz duranás? akkor az enyém kb 2-4 bar os nyomáson van, az még nem is kemény? :O
köszi :)
Üvegszilánk: szerintem anormális minőségű gumik kibírják, ha csak sima széttört üvegről van szó
A kilyukadás meg úgy történik túlfújt gumi esetén, hogy szétdurran, szóval attól nem kell félni, hogy a nagy nyomástól szép csendben szétnyílik és nem veszed észre, ahogy leereszt. Egyszer haver egy kútnál túlfújta a gumiját, mentünk utána kb 200 métert, jött egy hupli és... durr. Amúgy meg nem baj, sőt, a megengedett mértékig nyugodtan fel lehet fújni, mert növeli a kerék élettartamát, ráadásul a kisebb súrlódás miatt könnyebben tudod a bringát tekerni.
A baj az lehet, hogy eltörik. Sokan tévedésben vanna, mert azt hiszik, hogy a felni azért van a helyén, mert a küllő nekifeszül az agynak és ,,megtartja". Pedig ez pont fordítva van. A küllő az agy felé húzza a felnit, minél feszesebb, annál stabilabb az egész cucc. Szerintem amúgy 1-2-3 mm játék belefér, mert ha túl feszesre húzod, akkor azért fog eltörni a küllő, de ha nem vagy biztos a dologban vidd be egy szervizbe, nézesd meg.
ha a küllő nem feszes könnyebben megy bele a 8as.
de ha atom keményen meg van húzva és nagyobb sebességnél kátyúzol elpattan (eltörik) a küllő
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!