Mi számít a biciklizésnél?
Hát a váltót maximumra.. hogy őszinte legyek hülye tanács, mert nem kell sok, hogy ortopédián legyél.
Én bicajozással fogytam le. A lényeg szerintem az, hogy a kerékpár kényelmesen legyen beállítva. Ehhez a nyereg dőlését, magasságát, a kormány magasságát kell főleg jól beállítani. A váltó az már. Az arra van, hogy megtaláld a számodra legmegfelelőbb áttételt, amikor még könnyű hajtani, de nem is kell túlságosan sokat. Azért nem jó a túl nagy áttétel, mert nagyon erősen taposnod kell a pedált ahhoz, hogy tekerj, ez viszont ahhoz vezet, hogy nagyon megterheled a térdedet amiből gondok is lehetnek.
Nos, állítsd be a szükséges cuccokat, találd meg a megfelelő áttételt, és menj ki városból lehetőleg, vagy olyan helyre, ahol folyamatosan tudsz tekerni, és semmi sem késztet lassításra stb. Én ezt szoktam, a pulzusom hamar eléri a 140-et, akörül szokott mozogni, és én így szoktam tekerni másfél-két órát, közte 1x megállok 10 percre, illetve folyamatosan fogyasztok folyadékot. Amúgy próbálj viszonylag magasabb átlagsebességet tartani, de persze ez bicajtól, edzettségi szinttől is függ, a lényeg, hogy szép fokozatosan mindent, és meg lesz az eredménye.
Én is maximumon tekerem a kerékpáromat, és csodák csodája, semmi bajom a lábaimmal. Hozzátenném, hogy ez nem egy holmi vacak kis ribi-cikli, hanem egy eléggé combos, izmos, öntöttvas vázú Mali kerékpár (a neve FRG Revenge), és a maxon tolom.
Nyomhatod egyes sebességbe is, de azzal lófszt se fogysz és nem is erősödsz. Szóval nyomd fel csutkára mindkét váltót.
Mennyit? Noooos, ha szép idő van, és van célja is a kirándulásnak, 15-20 kilométert mindenképpen (csak az oda- meg visszaút Miskolcra-Miskolcról 10-10 kilométer), de ha pl. elfogy a cigim, vagy sürgős dolog van, szar időben is felülök rá. Egy hónap alatt letekerek pár száz kilométert szerintem.
A Mali Cycles egy magyar gyártmányú, igen bivaly fajta kerékpár. Ráadásul a Bosszúálló (FRG Revenge) pont olyan fajta, ami terepre lett tervezve, nem csak aszfaltozott útra,így alkalmas lehet túrázásra is. Jellemzője hogy nehezen gyorsul fel, viszont ugyanilyen nehezen is lassul le, és roppant gyors tud lenni.
Ha érdekel a Bosszúálló, mutatok róla képet :)
A tulajdonlevelében csak annyi áll, hogy "Viper" típusú. Nemtudom ennek miféle alosztályai vannak még.
Ám most vettem vaci új ülést rá, a bringaszerviz szakemberei szerelték rá, csak tudják, mit csinálnak :)
Nem kell ÁLLANDÓAN maxon járatni a váltót - szembeszélben főleg nem - de azzal lehet a legtöbb zsírt elégetni, plusz a leggyorsabban haladni. Megfigyelhető, hogyha a legkönnyebb fokozatra rakod a váltókat, tényleg könnyű tekerni, de lószrt se haladsz előre gyakorlatilag. Nagyobb sebességnél nagyobb a nyomaték is, ezért előnyösebb.
Az "FRG Revenge" nevet amúgy tőlem kapta :) Az előző kerékpárom egy Mountain Bike volt, annak "FRG Derelict" volt a neve, csakhát ellopták fényes nappal a legforgalmasabb főút mellől úgy,hogy le volt láncolva. Természetesen nem a ciggerek tették, hanem a Magyar Gárda volt, meg Freddy Krőger.
A Bosszúálló nevet nem véletlenül kapta az új kerékpárom :) Meg különben is, nem szabad egy új járművet egy olyanról elnevezni ami balszerencsésen járt, mert balszerencsét hozhat, ez a hajóknál is így van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!