Miért halt ki a v-fék (a hétköznapi vásárlók részére is)?
Én megértem, hogy az élsportban milyen jelentősége van az adagolhatóságnak, a precíziónak, a súrlódásból eredő hőhatás csökkentésének, vizes/saras körülmények közötti használhatóságnak, stb.. De ez a kerékpározó emberek összességének nagyon kis százalékának releváns valóban. Attól, hogy valaki naprakész, korszerű technológát vásárol, attól nem lesz eredményes élsportoló, még ha visszamondja érvelésként a marketingesek által megálmodott szempontokat.
Én nem érzem égető szükségességét, hogy egy több tíz(vagy akár száz) km-es túrán 45 km/h helyett 60 felett is ereszkedjek, ellenben azt igen, hogy egy zsebszerszámmal bármit meg tudjak szerelni...
Az igazi problémám, hogy szeretnék egy olyan geometriájú biciklit, mint pl az Author Ronin, de v-fékkel, de nem igazán találok hozzá vázat. De azért bosszant az is, hogy a gyártók a vásárlókra erőltetik az érdekeiket :)
5 vagyok
Mondjuk nekem grx szettem van, abbolt tudom kiindulni, az tényleg jó.
A kerékpárpiac kis százalékát teszik ki azok amelyekkel ti járkáltok, azért kell azokat annyira reklámozni, hogy azokat vegyék... és azt hiszitek csak az a jó, és mindenkinek azt kell megvenni. Hát nem. Az a nagy büdös helyzet, hogy az embereknek nincs pénzük, de úgy kell tenni mintha lenne, ezért vesznek fentebb említett tárcsafékes vackokat, ahogy régebben az összteleszkópos tákolmányokat. Utána kiderül, hogy drága a javítgatása, beverik a tárcsát a biciklitárolóba, nyekereg össze-vissza. Sírnak, hogy így nem jó úgy nem jó, itt meg írják, hogy vegyen hidraulikusat. Az neki majdhogynem a fél bringa ára lesz, mert ugye egyszer már kifizette azt ami lekerül róla. De ugyanez van az oly divatos soklánckerekes hátsókerekekkel is. Megveszik mert csilivili, hűha, de minek? Alföldön! Mindegyik a legkisebb lánckereken fut örökké, hisz afölött semmit nem haladnak és nagy a csodálkozás, hogy a méregdrága tyúkbélvékonyságú lánc nem bír ki egy évet se. Nade hátul is van rugózás, nem lehet normálisan haladni vele sehol. Hegyre a büdös életbe nem mennek vele.
Nézzetek szét az utcán, centerek előtt, de ne pesten! Vidéken, ahol kerékpárral járnak, mert lópikulasemmi tömegközlekedés sincs, autót fenntartani sem éri meg, önkormányzat lehúz vastagon a parkolójeggyel. Tök sima Budapest, Koliken, Neuzer és társaik vannak, vagy a hollandból, németből behozott használtak. Ezeken kontrafék van, az agyváltósoknál is, vagy V-fék, néha görgős.
A V-fék a tárcsafék előítélete miatt esik ki az új bringák piacáról, kivéve a tényleg hétköznapi, boltba járós, utcai tárolóban hagyós közlekedéseseknél. Romárió és Ronaldó ha unatkozik mit fog elvinni, vagy szétbarmolni? Hát a tárcsafékest, ami sokkal jobban kelleti magát, mint a lesajnált V-fékes.
Én inkább azt mondanám, hogy egy felsőpolcos V-fék sokkal jobb, mint egy gagyi bowdenes tárcsafék. De ettől még a tárcsa nem hülyeség: nedves körülmények között is ugyanúgy fog, jobban adagolható (még a bowdenes is) és könnyebb beállítani, a betétcseréről nem is beszélve.
De az is igaz, hogy leginkább a kinézete adja el: "profibbnak" néz ki tőle a bringa. Ugyanez igaz a "teleszkópokra" is, a gagyi rugós villák kb. csak dísznek vannak, de merev villával montit ma már lehetetlen eladni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!