Mennyire lehet elrontani egy kerékcentrírozást?
Van egy kisebb deformáció az első kerekemben, ami miatt egy ponton a kerékhez érnek a fékpofák. Megnéztem pár YouTube videót, szereztem egy küllőkulcsot, de kicsit félek belevágni.
El tudom bárhogy annyira rontani hogy utána ne tudja egy szerviz helyrehozni úgy mintha egyből oda mentem volna?
Mire érdemes figyelni?
El lehet rontani, például ha túlhúzod a küllőt, és az eltörik; szélsőséges esetben tojást is tehetsz bele, vagy el is törheted a felnit.
A centrírozás nagyon finom dolog (főleg, ha kicsi a nyolcas). Gyakran elég a küllőanyá(ko)n csak egy negyed fordulatot végezni, ennyivel kárt nem teszel.
Érdemes figyelni arra, hogy két módon is tudsz a felni egy adott pontján húzni/engedni, és ezek kombinálásával is. Szóval ha pl. húzni kell egy küllőn, de már így is feszes, akkor a mellette lévő (vagy jobbra-balra mindkettő) kiengedésével hasonló hatást érsz el.
Én úgy szoktam csinálni, hogy egy-egy gyorskötözőt teszek fel a villára/felső támvillára a felnihez a legközelebb és úgy vágom le, hogy a vége érintse a felnit. Ezután pörgetem a kereket, megnézem, milyen jellegű a nyolcas (nyolcvannyolcas és stb.), s ahol baj van, ott húzok/eresztek a küllőanyákon, igény szerint. Kb ennyi. Pepecselős munka, és gyakran nem ér annyival véget, hogy akkor most már oké, eltehetem a küllőkulcsot, mert használat után utánállításra is szükség lehet. Szervizben jól belőtt kereket is ajánlott visszavinni egy ellenőrzésre pár órányi használat után.
Ezt is gyakorolni kell, az első egy-két esetben valószínű, hogy szerviz lesz a vége, ebben nincs semmi rossz.
Mivel neked elbaszódott a felni, mindenképpen túl kell húzni a küllőt, hogy egyenesszerűen fusson a kerék. A túlhúzás alatt azt értem, hogy nem lesz egyenletes körben a küllőhúzás, mert a dolog lényege pont ez. Ha egyenletes lenne, nem lenne kikerekítve az elcseszvény. Új keréknél esetleg lehetnek egyenletesek, de ott se mindig jön össze.
Megaztán, mit értesz te "kisebb" alatt, és mit ért az aki tud centrírozni. Az se mindegy, hogy szimplafalú, vagy duplafalú az a felni.
Az semennyivel sem lett jobb, csak adtál a szarnak egy pofont.
Szedjed ki a kereket és rendes centrarozóba rakjad. Szedd le a gumit, lazítsd ki az összes niplit és kezdd el úgy meghúzni, mintha most raktad volna össze. Fusson középen, nyolcas és tojásmentesen.
A kábelkötözős hülyeséget meg felejts el.
Igen, aki centrírozni akar és nem kókányolni, annak van. Aki meg nem tud centrírozni az vigye el oda ahol megcsinálják.
Egyébként nem egy nagy kaland készíteni sem.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!