Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Hagyományos karos, markolatvál...

Hagyományos karos, markolatváltó, vagy a "kattintgatós" karos váltó a megbízhatóbb hosszú távon? Városi használatra keresnék olyan váltót amiben a legkevesebb a hibalehetőség.

Figyelt kérdés

szept. 13. 07:52
A kérdező szavazást indított:
hagyományos karos
markolatváltó
kattintgatós
4 szavazat
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
Szerintem nincs különbség. A markolat váltót nehezebb szerelni, de ugyanolyan megbízható, mint a többi.
szept. 13. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

A frikcióson nincs mindek elromlani, de cserélbe nem is lehet pontosan váltani vele és már csak a hulladék kategóriában kapható. A karos és a markolatváltó ugyanúgy megbízható, csak a gripshiftet macerásabb szerelni.

Ha csak városban tekeregsz, akkor mindegyik túl fog élni téged.

szept. 13. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Nekem nem jött be a markolatváltó, mert az elsővel birkózni kellett. Legjobb a "hüvelykujjas" SIS volt, azzal dinamikusan lehetett váltogatni. Per pill régi, frikciós váltókarom van, a kormányszáron, na ez a legrosszabb. Egyrészt tényleg nehéz pontosan eltalálni a fokozatot (persze meg lehet szokni, fülre és érzésre kell hagyatkozni), plusz kellemetlen lenyúlkálni mondjuk egy lejtőn 30 km/óra körül. Ráadásul a felfelé váltás meg nehézkes, izomból kell felfelé húzni a kart (de lehet hogy csak enyémen). Ezért ezzel ritkábban váltok, mint a SIS-el, inkább használok könnyebb fokozatot, amíg lehet. Szóval én a kattintgatósra szavazok.
szept. 13. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 tothp ***** válasza:

A sima SIS rendszerű egyszerű mint a faék, alig van benne alkatrész. Cserébe a váltókar minden fokozatban máshogy áll. Esetleg kényelmetlen lehet a váltás.

A markolatváltó sem sokkal összetettebb. Azzal néha úgy jártam, hogy esőben nem bírtam váltani, mert kesztyűben is csúszott.


A több karos (régen STI, ma ezer más változata van) sokkal bonyolultabb. Apró rugók, kallantyúk, pillenpátyok benne. Szerintem sérülékenyebb, viszont a váltás ezzel a legkomfortosabb.

szept. 13. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

#4!


Az STI az outis fékváltókart jelenti. Bár úgy rémlik, hogy ezt használták egybe épített montis fék- és váltókaroknál is. A lényeg, hogy ez nem a két váltókart jelöli.

A Tourney SIS már a 90-es évek közepén kihalt, amikor megjelent az Easy Fire (EZ fire), tehát a két váltókar. Ilyennel már nem igazán találkozni.

szept. 13. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Retro országúti és "félverseny" bringák voltak olyan két váltókarosak, amiknél az alsó vázcsőn volt a két kar, vagy esetleg a kormányszáron, kétoldalt egymás mellett. Ezek szerint ez még egy másik variáció volt.

Erre gondolok:


[link]


( [link] )

szept. 13. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Sachs Huret, és Shimano:


[link]


[link]

szept. 13. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 tothp ***** válasza:

5

"Az STI az outis fékváltókart jelenti..."

1992:

shimano 100, 200, 300 GS szettek már bőven STI rendszerben működtek (Lx, DX, XT szettekről nem is beszélve). Volt fékkarral egybe épített, de külön felfogatású is. Országúti "pofozós" váltó még csak mutatóban volt.

Ennek az alapkoncepciónak késöbb számos gyártónál sokféle kivitelben és sokféle elnevezéssel készültek különféle változatai.


A SIS-nek nevezett rendszer nem csak a turney szettet jelenti.Még ma is kapható pl az egyszerű, de elég drága kormányvégbe szerelhető kivitel. Sőt. A régi, vázra szerelt pozicionált országúti karok is SIS név alatt futottak a Shimanonál.

Itt is jellemzően számos névváltozattal de az alapegondolást tekintve azonos működési elvvel találkozunk. Nagyon leegyszerűsitve az alkotóelemeit: egy fogazott tárcsa, egy retesz és egy rugó.


A Markolatváltó pedig alapjában az előbbivel megegyező alapkoncepció. csak a váltókar forgástengelyét áthelyezték.

szept. 14. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

#5!


Nem tudom, hogy honnan szedted ezeket, de az STI a Shimano Total Integration rövidítése és fék- és váltókarok egybeépítését jelenti. (Nem keverendő a dual controllal... bár outinál valójában ugyanazt jelentette.)

Ha nem volt egybeépíve, akkor mi volt ott az integráció?

Segítek, egybe volt építve. Csak aztán rájöttek, hogy annyira nem buli, hogy nem lehet külön cserélni a fék- és váltókarokat. Később ez jött vissza I-SPEC néven, csak bontható és beállítható változatban.


Nem írtam, hogy SIS a Tourney-t jelenti. Éppen arra reagáltam, hogy ezt írtad: "A sima SIS rendszerű egyszerű mint a faék, alig van benne alkatrész."

Ezzel az a gond, hogy "a sima SIS" elég pontatlan megfogalmazás. Minden nem frikciós váltót SIS-nek nevez a Shimano.

Amúgy sokáig éppen a Tourney maradt frikciós. Ezek valóban sokkal egyszerűbbek, mint az Easy Fire váltókarok.

szept. 14. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 tothp ***** válasza:

9: nézd!


[link]


STI és külön van. furam mi?


de folytatom még, ha gondolod.

Én tudom, de elég határozottan tolod a hülyeséget. Kénytelen vagyok bizonyítékokat eléd tárni.

az meg idő...

szept. 14. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!