Hagyományos karos, markolatváltó, vagy a "kattintgatós" karos váltó a megbízhatóbb hosszú távon? Városi használatra keresnék olyan váltót amiben a legkevesebb a hibalehetőség.
A frikcióson nincs mindek elromlani, de cserélbe nem is lehet pontosan váltani vele és már csak a hulladék kategóriában kapható. A karos és a markolatváltó ugyanúgy megbízható, csak a gripshiftet macerásabb szerelni.
Ha csak városban tekeregsz, akkor mindegyik túl fog élni téged.
A sima SIS rendszerű egyszerű mint a faék, alig van benne alkatrész. Cserébe a váltókar minden fokozatban máshogy áll. Esetleg kényelmetlen lehet a váltás.
A markolatváltó sem sokkal összetettebb. Azzal néha úgy jártam, hogy esőben nem bírtam váltani, mert kesztyűben is csúszott.
A több karos (régen STI, ma ezer más változata van) sokkal bonyolultabb. Apró rugók, kallantyúk, pillenpátyok benne. Szerintem sérülékenyebb, viszont a váltás ezzel a legkomfortosabb.
#4!
Az STI az outis fékváltókart jelenti. Bár úgy rémlik, hogy ezt használták egybe épített montis fék- és váltókaroknál is. A lényeg, hogy ez nem a két váltókart jelöli.
A Tourney SIS már a 90-es évek közepén kihalt, amikor megjelent az Easy Fire (EZ fire), tehát a két váltókar. Ilyennel már nem igazán találkozni.
5
"Az STI az outis fékváltókart jelenti..."
1992:
shimano 100, 200, 300 GS szettek már bőven STI rendszerben működtek (Lx, DX, XT szettekről nem is beszélve). Volt fékkarral egybe épített, de külön felfogatású is. Országúti "pofozós" váltó még csak mutatóban volt.
Ennek az alapkoncepciónak késöbb számos gyártónál sokféle kivitelben és sokféle elnevezéssel készültek különféle változatai.
A SIS-nek nevezett rendszer nem csak a turney szettet jelenti.Még ma is kapható pl az egyszerű, de elég drága kormányvégbe szerelhető kivitel. Sőt. A régi, vázra szerelt pozicionált országúti karok is SIS név alatt futottak a Shimanonál.
Itt is jellemzően számos névváltozattal de az alapegondolást tekintve azonos működési elvvel találkozunk. Nagyon leegyszerűsitve az alkotóelemeit: egy fogazott tárcsa, egy retesz és egy rugó.
A Markolatváltó pedig alapjában az előbbivel megegyező alapkoncepció. csak a váltókar forgástengelyét áthelyezték.
#5!
Nem tudom, hogy honnan szedted ezeket, de az STI a Shimano Total Integration rövidítése és fék- és váltókarok egybeépítését jelenti. (Nem keverendő a dual controllal... bár outinál valójában ugyanazt jelentette.)
Ha nem volt egybeépíve, akkor mi volt ott az integráció?
Segítek, egybe volt építve. Csak aztán rájöttek, hogy annyira nem buli, hogy nem lehet külön cserélni a fék- és váltókarokat. Később ez jött vissza I-SPEC néven, csak bontható és beállítható változatban.
Nem írtam, hogy SIS a Tourney-t jelenti. Éppen arra reagáltam, hogy ezt írtad: "A sima SIS rendszerű egyszerű mint a faék, alig van benne alkatrész."
Ezzel az a gond, hogy "a sima SIS" elég pontatlan megfogalmazás. Minden nem frikciós váltót SIS-nek nevez a Shimano.
Amúgy sokáig éppen a Tourney maradt frikciós. Ezek valóban sokkal egyszerűbbek, mint az Easy Fire váltókarok.
9: nézd!
STI és külön van. furam mi?
de folytatom még, ha gondolod.
Én tudom, de elég határozottan tolod a hülyeséget. Kénytelen vagyok bizonyítékokat eléd tárni.
az meg idő...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!