Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Milyen típusú biciklivel...

Milyen típusú biciklivel lehet a legkevésbé leizzadni?

Figyelt kérdés
Igen, tudom az elektromossal :) de ezen kívül. Fixie? országúti? túra?
aug. 28. 13:19
1 2 3
 21/26 anonim ***** válasza:
0%

#17!


Örülök, hogy utána olvastál, így már nem csak én, hanem más is röhöghet azon, amikor ezt írtad: "márpedig a légellenállás a sebesség sokszoros hatványával emelkedik". :D

Ha korábban is ismerted volna a képleted, akkor azt írtad volna, hogy a sebesség négyzetével arányos...


Hogyan lett nálad a négyezes értékből hirtelen harmadik hatvány?


Teljesen elhanyagolható a statikus izommunka ebben az esetben.

Megértem, hogy te trekkinghez szoktál és elcsökevényesedett a felsőtested és se hát-, se kar-, se vállizmod nincs. De tudod, akik szoktak outzini, montizni, azoknak van és észre sem veszik, hogy meg kell tartaniuk magukat.


Mellesleg totál hülyeséget írtál a monti-trekking párhuzamról is. OK, montin - főleg a maiakon - nagyon nem outis tartással ülünk, de baromira nem is úgy, mint egy trekkinges.


Egy trekkinges 20 km/h-nál, egy montis 25 km/h-nál egy outis pedig (alsó fogásban) 30 km/h-nál ütközik falba. A légellenállás falába.

Vicces, hogy éppen azt mondod, hogy a trekkinggel azért nem lehet leizzadni, mert lassan mész bele, aztán írod a 13 km/h-s hülyeségeidet.


Értem, hogy te 13 km/h-val szeretsz menni a trekkingeddel, de addig én ugyanolyan kényelmesen megyek 25 km/h feletti sebességgel. :D

aug. 30. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/26 anonim ***** válasza:
72%
A montis fába ütközik, az országútis kamionba, a trekkinges meg kocsmába.
aug. 31. 00:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 MGéza ***** válasza:
75%

Nem csak a sokat fejtegetett aero pozíció a lényeg, hanem maga a kerékpár:

- Keskeny, nagy nyomású gumi, slic mintázattal, sokkal kisebb gördülés ellenállást eredményez.

- Kisebb önsúly, illetve a váz merevsége: Nyilván minél merevebb, annál jobban át lehet adni közvetlenül a hajtásnak az energiát.

- Rendesen karbantartott, olajozott, tisztított hatómű sokkal kisebb energiabefektetéssel hajtható, lényegesen kisebb a súrlódásból adódó energiaveszteség.

- A kerék, pontosabban a kerékagy típusa, milyensége, annak súrlódási ellenállása.

aug. 31. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/26 anonim ***** válasza:

#23!


Elméletileg igaz, amit írsz, de amint tényezővé válik a légellenállás, ezek elhanyagolhatók lesznek. (Ha az extrém eseteken nem vesszük.)

aug. 31. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:
Sokat segít, ha keményre fújod fel a gumit, nem érzésre, hanem nyomásmérővel, pl. benzinkútnál. Ennek persze az erős rázkódás az ára.
szept. 2. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 MGéza ***** válasza:
#24: Azt ti már bőven kifejtettétek csak annyira rácsavarodtatok a témára, hogy gondoltam, említést teszek a többiről is. Tapasztalatom szerint, az átlag magyar bringásnak a 25km/ó már extrém gyors, az fölött tartósan nagyjából a 10%-a teker, 30 fölött tartósan annak is kb a fele. Szóval nagy kérdés hogy a kérdező mennyivel akar könnyen tekerni, mert 15-20 környékén a légellenállást leginkább a szembe szél fogja jelenteni, ha van, rendes hátszélben meg outisként is inkább rossz Cw értékes relax pozíciót veszek fel gyakran.
szept. 3. 05:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!