Mi az a nagy What' is does a Mountain bike kerékpárokban mikor az országúti gyorsabb nála?!
Hát mert nem mindenkinek a sebesség számít, van aki erdőben/hegyekben szeret bringázni. oda nem jutsz be a szupergyors outiddal.
Én is amúgy outis vagyok inkább, de azért van egy gravelem is q szar utak miatt. De terepezni nem akarok, úgyhogy montim nincs, de ettől még elismerem a létjogosultságát.
Nem "What' is does" (aminek angolul sincs semmi értelme), hanem a német Was ist das? - Mi ez? kérdés magyarosított alakja, hogy "Nem egy nagy vasziszdasz...", ami a francia eredetű trúváj-jal rokon (trouvaille - ötlet, felfedezés) értelemben használunk.
Amúgy a monti a hegyekbe, meg úgy általában a mostoha körülmények közé való, az országúti meg az országútra, a kettő közé meg a trekking, amivel munkába is jársz, meg bevásárolni, vagy épp olyan túrára, amihez több cuccot akarsz vinni, mint egy kulacs víz, egy energiazselé, meg egy összetekert belső gumi.
Ráadásul azok a montain bike-ok, amik a 90-es években bejöttek, mostanra köszönőviszonyban sincsenek egy mai modern, végletekig specializált montain bike-kal. Azok anno kivétel nélkül teló nélküli, merevvázas, a parasztbicajnál robosztusabb geometriájú bicajok voltak, széles gumival, 3x8 váltóval, és általában csapnivaló szupermarketes minőségben. Aztán jött az első teló, a hátsó teló (meg az össztelós förmedvények), a tárcsafékek... közben a legkomolyabb montik meg már közelebb állnak egy krosszmotorhoz, mint a kerékpárhoz és onnan nézve a merev montik közelebb vannak a parasztsuhanóhoz (gázpalacktartóval), mint egy mostani downhill géphez.
#13!
Tök jókat írsz, kivéve az utolsó bekezdést.
A 90-es években már bőven volt teló, főleg a második felében, persze nem bóvli kategóriában, hanem a kerékpárboltokban vett bringáknál.
Ami akkor széles gumi volt, ma már gravel külsőnek számít.
Bőven volt még 3x7-es váltás is. A 3x8 már komoly cuccnak számított, tehát nem a nagyáruházi, teló nélküli bringákon volt. (STX 3x8-as volt, Alivio 3x7)
Voltak már a 90-es években is össztelős gépek, de jellemzően DH vonalon. Meg persze bóvli kategóriában.
Egy mai XC gép a 90-es években durva DH gépnak is elmenne.
#14 Igen, a 3x8-at rosszul írtam, 3x6 akart lenni, de volt sok 3x7 is. Én a lakótelepen főleg ugyebár szupermarketes gépeket láttam, ott azért nagy csodák nem forgolódtak! :)
És viszonylag hamar elterjedt a "kattogós" szinkronizált váltó - nekem viszont sikerült valami olyanra szert tennem, ami full analóg volt, azzal tényleg csak én tudtam eltalálni a fokozatokat, de legalább senki nem akarta másodjára is kölcsönkérni! :) Amúgy a mai napig megvan, de mivel a felsőcső és a kormánycső (vagy hogy hívják) találkozásánál a hegesztés mintha megrepedt volna, ezért évek óta nem ültem rá... Inkább vettem egy trekkinget.
#15!
Én is úgy emlékszem, hogy a Tourney volt 3x6-os, felette az Altus és Alivio 3x7-es.
És a Tourney nem SIS-es volt, csak érzésre lehetett váltani.
Hagyjuk már ezt a "régen minden jobb volt" hülyeséget!
Ha használsz egy bringát, akkor a gumik, fékek, bowdenek, csapágyak és a teló elkopik, cserélni kell.
Ha évente mész vele max. 300 km-t, akkor persze, hogy megy az még 10 éven át karbantartás nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!