Lehet bajom (vagy másnak baja) abból, ha olyan útvonalon csinálok Strava-szegmenst, ahol nem lehet szabályosan kerékpározni?
A hétvégén olyan úton tekertem, ahol kinn az idióta hármas tiltás (bicikli, traktor, lovaskocsi). Nem sokat, 2 km sem volt a táv. Korán reggel volt, forgalom alig, tüköraszfalt, széles sáv az út szélén, szóval igazából biztonságosabb ott kerékpározni, mint az Árpád hídi zárt kerékpársávon.
Csináltam egy szegmenst, gondoltam, ezen az útvonalon biztosan én leszek a local legend, meg a toplistán is előkelő helyet foglalhatok el. Hát ehhez képest a local legendséghez még megcsinálhatnám ezt a mutatványt úgy hússzor, a sebességi listán is csak az utolsó harmadban foglalok helyet az átlag túratempómmal (~23 kmh) 😂😂😂
A lényeg, lehet ebből baj, figyeli a rendőrség ezeket a platformokat? Illetve ha igen, honnan tudhatják biztosan, hogy nem futottam vsgy segédmotoroztam az útszakaszon?
#10 Amit írtam előbb jogszabályi hivatkozást, azt nem saját kútfőből írtam, hanem egy helyi ÜGYVÉD írta egy helyi Facebook csoportban. Ő javasolta azt is, hogyha ilyet látunk, jelentsük (sajnos ez nálam nem vezetett eredményre).
Ugyanis másoknak is szemet szúrt már az idióta tiltás, ők kértek tanácsot. És nem, nem elsősorban sportoló bringásoknak (akiknek szinte mindegy hol tekernek, ha jó minőségű az út), hanem olyanoknak, akik dolgozni mennének a szomszéd településre meg piacra.
Szóval igaz az hogy nem az én dolgom megmondani, hova kell tábla, hanem a jogszabályé. Márpedig a konkrét helyzetben nem lehetne kirakni táblát. Majd ha a közútkezelő betartja a rá vonatkozó szabályokat, én is be fogom tartani a kresznek ezt a részét.
A Strava a legnépszerűbb kerékpáros (és futó, túrás) alkalmazás, ahol rögzítheted az edzéseid, megnézheted másokét, azokat véleményezheted.
Szegmenst létre lehet hozni bármilyen tetszőleges hosszúságú útvonalon az alkalmazáson belül: pl. Aréna Pláza kelet-nyugat, Kolozsvár-Nyíregyháza, Darány elejétől végéig stb. Ezeken a szegmenseken aztán összemérheted az időeredményed másokkal; minél népszerűbb egy szegmens, annál kisebb az esélyed egy jó eredményre, míg a határ mellett vagy egy-egy zsákfaluban akár gyenge eredménnyel is jó pozíciót lehet elérni. Egyes szegmenseken, ahol korábban komoly versenyt szerveztek, általában a versenyzők viszik a prímet. A "local legend" státusz pedig azt jelenti, ki ment végig a szegmensen legtöbbször az elmúlt három hónapban. Ennek megszerzését szintén nagyban befolyásolja a szegmens népszerűsége: vannak szegmensek, ahol a napi egy sem elég a titulushoz, míg máshol már egyetlen edzéssel te lehetsz a helyi legenda.
A kérdés annyira abszurd, hogy nehéz rá komolyan válaszolni, de azért megpróbálom.
Tételezzük fel, hogy a rendőrhatóságnak nincs jobb dolga mint Strava szegmenseket nézegetni (mert nincs elég zsebtolvaj, zsaroló, rendbontó, garázdálkodó alak a városban). Ha ezért felelősségre akarnának vonni, akkor minimum bizonyítaniuk kellene, hogy Te tiltott járművel jártál arra. A Strava adat csak azt bizonyítja, hogy jártál ott, nem azt, hogy kerékpároztál. Mehettél autóval is 20 km/h-val. Nem életszerű, de nem is lehetetlen. Magyarán ahhoz, hogy bírságot szabjanak ki, legalább egy videófelvétel kellene, de méginkább tettenérés (helyszíni igazoltatás).
Ez a jogi része. A gyakorlati része az, hogy azt a táblát nem véletlenül tették ki. Hidd el, a közútkezelő kicsit jobban fel tudja mérni egy útszakasz veszélyeit, mint te. Járnak arra 7,5 tonnás kamionok is, ha egy ilyen elsodor téged, vagy akár téged kerülgetve egy szembejövő járművet, akkor nem a Strava KOM lesz a legnagyobb problémád. Szóval egy szó mint száz: ne bringázz tilosban. Csinálj szegmenst eldugott, de legális helyen, ahol a madár sem jár. Ott évekig te leszel a local legend - az más kérdés, hogy ennek semmi értelme, de legalább sem magadnak, sem másoknak nem ártasz vele.
"A gyakorlati része az, hogy azt a táblát nem véletlenül tették ki. Hidd el, a közútkezelő kicsit jobban fel tudja mérni egy útszakasz veszélyeit, mint te..."
Romániában az 1-es jelű országúton fekszik Bukarest (az ország legnépesebb városa), Kolozsvár (az ország második legnépesebb városa), ezen kívül olyan, nem elhanyagolható települések is ott vannak mintegy mellékesen mint Nagyvárad, Gyulafehérvár, Ploiești stb. Az út végén ott az egyik legforgalmasabb határátkelőhely (Bors/Ártánd), errefelé lehet eljutni a nagykereki határhoz is, amely Magyarországon az M4 autópályával folytatódik. A párhuzamosan haladó autópályák hossza a főút hosszúságához képest egészen elenyésző. A Wikipédia szerint az átlagos napi forgalom 65 000 gépjármű, ami a magyar autópályák forgalmával vetekszik.
Na, az út melyik részéről vannak kitiltva a kerékpárosok? A nyomorult, pitiáner magyar logika alapján adná magát, hogy lényegében az egészről, esetleg helyi jelentőségű kivételekkel, mondjuk ott, ahol autópálya megy az út mellett. Ehhez képest az a helyzet, hogy a magyar határtól SZABÁLYOSAN el lehet kerekezni Bukarestig a DN1-en, ugyanis a kerékpáros közlekedés sehol nem tiltott.
Mi ennek az oka? Mindössze annyi, hogy Románia 15-20 évvel előttünk jár, simán lekörözött minket egy olyan kérdésben (közlekedés, azon belül mikromobilitási eszközök közlekedése), ahol nem olyan régen még az átlagos szintnél is jobban lenéztük őket - méghozzá nem alaptalanul.
Romániában felnőtt, értelmes emberként kezelik a közlekedőt - mindenki fel tudja mérni maga is, hogy kerékpárral közlekedve milyen veszélyeket rejt egy adott útvonal. Aki úgy érzi, hogy számára túlságosan veszélyes a kerékpározás, annak nem kötelező ott kerékpároznia - a többiek azonban, akik kellően magabiztosak, felkészültek, vállalják a veszélyt, nyugodtan mehetnek a kamionok között. Magyarországon ezt számos helyen nem lehet megtenni.
Itt tartunk ma: kerékpáros kultúrában ma már nem csak Dánia, Hollandia, meg a többi kerékpáros paradicsom, de ROMÁNIA is ver minket.
Kizárólag ott lenne helye tiltásnak, ahol megfelelő alternatíva áll a kerékpárosok rendelkezésére. Herceghalom és Bicske között semmi szükség a szentháromság eltávolítására, mivel azzal teljesen párhuzamosan egy szervizút halad (aminek a minősége ráadásul jobb, mint a főúté). A 62-es főúton alapvetően szabad biciklizni, azokról a szakaszokról azonban, ahol a főút az útmenti települések (Perkáta, Vastaghalompuszta, Seregélyes) elkerülőjeként funkcionál, ki vannak tiltva a lassú járművek, és az adott település belterületén keresztülhaladva tudják folytatni az utat. Ez sem kifogásolható, a fejlett, intelligens nyugati államokban is van erre példa. Nyíregyháza keleti és nyugati elkerülője meg a győri 813-as főút nélkül is egész jól elvannak a kerékpárosok.
Ha jól látom, nem lett kifejtve, melyik útszakaszról és milyen távról van szó, de igazából majdnem mindegy is. A szentháromságoknak pusztulnia kell, ugyanis a civilizált világban már nincs helyük, vagy legalábbis nem olyan formában, ahogyan Magyarországon alkalmazzák. Éppen ezért én minden kellően tapasztalt, magabiztos, a szabályokat ismerő kerékpárost arra ösztönzök, hagyja figyelmen kívül a tiltótáblákat. Mondom ezt úgy, hogy ezen kívül minden szabályt betartok kerékpáron, még a legprimitívebb, sokak által lesz@rt szabályokat sem
szegem meg, ha Magyarországon tekerek (piros lámpa, lakott területen kívüli főútról balra kanyarodva leszállok stb.).
Ha ti birkaként beálltok a sorba, hiszen a közútkezelő úgyis jobban tudja meg jól dolgozik (látjuk, hogy nem), akkor sosem lesz változás, maradunk a posvány, Európa $€gglyuka e téren is. Nekem mondjuk a közlekedést illetően jóval fejlettebb Németországból nézve szinte mindegy - nagy szánalommal és lenézéssel szemlélem a magyarországi helyzetet. Az évi kb. 5 magyarországi bringázásom során pont hidegen hagy, ha kapok egy csekket valami nevetséges összegről, amiért zavarni merészeltem a bádogdobozosok nyugalmát.
"Romániában az..."
Magyarországról volt szó édesegykomám!
Ha nektek nem presztízskérdés, hogy egy rossz cigányputri is alázza Magyarországot, lelketek rajta, fetrengjetek a sz@rban.
Én jót röhögök a mocskotokon, egyedül a kérdezőt meg a hozzá hasonlóan sz0p@tott bringásokat sajnálom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!