Előzni tilos tábla, ill. záróvonal mellett megelőzhetem szabályosan a kerékpárost? Illetve lenne még 1-2 egyéb KRESZ-re vonatkozó kérdésem is.
Tudom hogy az előzni tilos tábla az nem vonatkozik segédmotorra, biciklire, villamosra, na de attól még áthajthatok a záróvonalon? Van egy főút amin sokszor közlekedem, az egyik szakaszon jó hosszan fel van festve a záróvonal és ki van téve az előzni tilos tábla, de ott rengeteg kerékpáros közlekedik, akiket kénytelen vagyok a záróvonalat átlépve megelőznöm. Na most ez még annyira nem is lenne baj, de a rendőrök rendszeresen mérnek ezen az úton, és mi történne ha a traffipax csak annyit látna hogy a záróvonalon haladok? Illetve dupla záróvonal mellett is lehetne szabályosan előzni, vagy sem?
második kérdésem: Adott egy városi 2x2 sávos út, középen járdaszigettel elválasztva. Odaérek egy jelzőlámpás kereszteződéshez, ahol a balra kanyarodó sávba sorolok ki. Viszont nem akarok én balra kanyarodni, hanem csupán megfordulni. Na most az szabályos ha balra fordulás helyett, teljesen visszakanyarodok a 2x2 sávos út másik oldalára? Remélem érthetően sikerült megfogalmaznom.
harmadik kérdésem: Vasúti átjáró előtt ki van téve egy 30-as tábla, majd miután áthaladok rajta nem sokkal egy település vége tábla. De nincsen semmilyen feloldó tábla, sem útkereszteződés. Na most akkor a vasúti átjárón áthaladva már feloldóik a sebességkorlátozás, vagy csak a lakott terület vége tábla után? Ugyanakkor valahol azt olvastam hogy a lakott terület vége tábla sem oldja fel a sebességkorlátozást. Na most ezt én már abszolút nem értem.
Ne nézzetek hülyének kérlek, régen tanultam én már ezeket, és tudom hogy ez nem mentség, de azért örülnék ha valaki segítene megválaszolni a kérdéseimet. Előre is köszönöm.
A záróvonalat csak egészen kívételes esetben, s csak fokozott óvatossággal szabad átlépni. előzés céljából nem.
Motort, bringát sávon belül csak akkor előzhetsz, ha az biztonsággal megtelehető. Jó széles sávban csak. A haza gyakorlat az, hogy centikre elszáguldanak mellette, de az nem szabályos.
Záróvonal átlépésével kellő oldaltávot tartani nem szabályos. (Megjegyzem, osztrák, német képes percekig mögötted haladni ilyen helyen, s nem türelmetlen. A magyar autósnak valamiért ez nem derogál.)
Mi az a kivételes helyzet, amikor átmehetsz a záróvonalon?
Csak az, ha a továbbhaladás lehetetlenné válna. Pl. fel van bontva a sáv. Szabálytalanul várakozó autó, lerakott konténer, s hasonlók miatt.
De pl. a megállójában álló busz miatt nem mehetsz át rajta.
És persze akkor, ha rendőr utasít rá, vagy MKJ-t használó járműnek másképpen nem tudsz utat adni.
Második kérdéshez: Ha megfordulást tiltó tábla nincs, akkor megfordulhatsz.
Harmadik: a vasúti átjáró is útkereszteződés, tehát feloldja a sebességkorlátozást.
1 - Előzni tilos tábla hatálya alatt gépjárművel előzhető az egy nyomon haladó jármű, állati erővel vontatott jármű... ha az egyéb feltételek adottak.
Záróvonalat előzéskor is tilos érinteni.
2 - Ez a kérdés bizony gáz, ha van jogosítványod, és komolyan gondolod, hogy ilyen kereszteződésben fordulsz meg.
Tilos, még akkor is tilos, ha nem működik a lámpa, ugyanis kötelező haladási irány van érvényben.
3 - vannak olyan helyzetek, valóban az útkezelő hibázik, mulaszt, ha nem raktak ki feloldó táblát, és nincs útkereszteződés, település vége tábla önmagában nem old fel sebességkorlátozást
.
A konkrét kérdés kapcsán az nincs egyértelműsítve,. hogy a vasúti átjáró útkereszteződésnek minősíthető-e (ha igen, akkor az oldja fel a 30-ast).
"Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása." - ebből ugye nem derül ki teljes bizonyossággal, hogy csak közútra vonatkozik, vagy vasút - közút is útkereszteződésnek minősül (az én olvasatomban igen).
2 - Ez a kérdés bizony gáz, ha van jogosítványod, és komolyan gondolod, hogy ilyen kereszteződésben fordulsz meg.
Tilos, még akkor is tilos, ha nem működik a lámpa, ugyanis kötelező haladási irány van érvényben. bagoly mondja verébnek.
Itt bizony meg szabad fordulni.
A KRESZ értelmében végig 10-el 20-al kéne döcögnöd a bicikliző mögött záróvonalnál,mert ugyebár egy bizonyos távolságot kell hagyni az autós és a biciklis között de ehhez átkéne haladni a záróvonalon.Viszont felteszem ezt a kérdést ki az a hülye aki betartja ezt a szabályt?
Viszont az se mindegy hogy mennyire keskeny az út mert ha eléggé széles akkor még éppen beleférhet az hogy szabályosan megelőzhesd a biciklist és az se mindegy hogy a biciklis mennyire van az út szélén...
Tehát a KRESZ értelmében neked 5 km-es kocsisort kéne feltartanod de akkor se előzhetnél meg egy biciklist záróvonalnál sok esetben
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!