Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Milyen magasra állítsam?

Milyen magasra állítsam?

Figyelt kérdés

Az ülést a biciklimen?

Ülve rajta a láb legyen teljesen kinyújtva vagy nemkell?

Térd probléma után kellene beállítani újra.

Köszönöm a válaszokat!


2023. szept. 7. 11:03
1 2
 11/19 Alex Fly ***** válasza:
@10: A drezinán lehet, hogy úgy kellett, de a mai kerékpárok esetében menet közben a lábnak a pedálon kell lennie és nem a földön.
2023. szept. 21. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
0%
#11 Nem versenykerékpárral és pláne nem versenycéllal közlekedünk a hétköznapokban. Itt fontos, hogy meg kell tudni állni stabilan, ha a forgalmi szituáció megköveteli. Ezért kell a földhöz állítani a nyereg magasságát. Márpedig ahhoz legalább a lábujjaknak le kell érnie, hogy meg tudd támasztani magadat, de az sokaknak még kényelmetlen (mint nekem is), ezért lehet még lejjebb állítani a nyerget. A talpnak még éppen nem kell leérnie, mert az viszont már biztosan alacsony lesz a pedálozáshoz, ennyi a lényeg. A pedál hosszát lehet variálni bizonyos keretek között, ha szükséges. Egyébként pedig vázat kell cserélni. Köszönöm a lepontozást.
2023. szept. 21. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
Menet közben még jó, hogy a pedálon kell lennie a lábnak... De megállásoknál nem árt, ha leér a lábfejed, nem mindenki tud egyhelyben egyensúlyozni percekig.
2023. szept. 21. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:

12: Azért pontozunk le, mert butaságokat írsz. A tekerés közbeni ergonómia a lényeg, és nem csak a hatékonyság, hanem a mozgásszervi egészség miatt is. Ha nem kényelmes így állni, akkor le kell szállni a nyeregből.

A pedál hosszának semmi köze ehhez. Amire te gondolsz, az a hajtókar/hajtómű, aminek a hosszát szintén nem az álláshoz méretezik. Ez inkább testmagasság/lábhossz kérdése, hogy a tekerés közben a leírt kör átmérője minél ideálisabb legyen.

A váz cseréjének szintén semmi köze az egészhez, mert a középcsapágy magassága jellemzően ugyanaz a különböző vázméreteknél, tehát pont ugyanolyan messze lesz a talaj a nyeregtől, csak kevésbé lesz kihúzva a nyeregcső a vázból.

2023. szept. 21. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
Fordítva írtam, kisebb váznál jobban ki lesz húzva a nyeregcső, de a nyereg-talaj távolság ugyanannyi lesz ideális beállítás esetén.
2023. szept. 21. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
#14 Nem sikerült megérteni, amit írtam. Nem a nyerget kell a pedálhoz állítani. Ha a pedál nem jó, mert nem nyúlik ki a láb az alsó ponton, akkor hosszabb pedált kell felszerelni. Ha a hosszabb pedállal túl közel kerülne a pedál a talajhoz, akkor nagyobb vázat kell venni, bár ekkor felmerül, hogy eleve a váz mérete sem volt jó, tehát akkor hogyan akarjuk jól beállítani, ha a váz is rosszul lett megválasztva. Na mindegy. A lényeg, hogy hétköznapi embernek a nyeregmagasságot a talajhoz kell állítania. A versenykerékpározás más, ott nem szempont, hogy egy helyben meg tudj állni.
2023. szept. 21. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
Ui.: Igen, a hajtókarra gondolok a pedál hossza alatt.
2023. szept. 21. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

Tessék, itt egy kép arról, amiről ti beszéltek, amikor a pedálhoz állítjuk az ülés magasságot:


[link]


Komolyan ilyen pózban akarunk tekerni az utcán? Én még nem láttam ilyet, hogy ezt a pózt bárki is kényelmesnek találta volna hétköznapi járkáláshoz. Biztosan optimális ezzel a nyeregbeállítással a lábhossz, de ez egyszerűen nem arra való, hogy fel-le szállkálj a kerékpárról, mert ugye ezzel a beállításal nem ér le a lábad. Forgalomban viszont eléggé gyakran kell, hogy megállj.

2023. szept. 21. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
78%

De, megértettem, és továbbra sincs értelme. Az a baj, hogy egy alapvető, kezdő kerékpáros hibát akarsz előadni mint ideális megoldást.

Nem rakhatsz fel 175-ös hajtókart egy 160 centis embernek, mert felső holtponton a nyakában lesz a lába, főleg ha úgy állítod be, hogy nyeregből leérjen a lába.

Hiába veszel nagyobb/kisebb vázat, azonos hajtókarral ugyanakkora lesz a pedál-talaj távolság, mert a középcsapágy magassága a talajtól nem változik a váz méretével. E tekintetben a különbség csak abban lesz, hogy a nyeregcső mennyire van kihúzva a vázból.

[link]

Tessék, a BB drop minden méretnél pont ugyanannyi.

Megálláskor pedig le kell szállni a nyeregből előrefelé, a vázzal a lábunk között.

Tessék, itt nem versenyző pozícióval illusztrálva leírják, hogy miért nincs igazad:

[link]

2023. szept. 21. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!