Szeretnék kérni véleményt, tapasztalatokat a gravel kerékpárokról? Melyik bicikli kategoría jött nektek be legjobban? Menyire jó átétele illetve megbizható ha csak hátul van váltó?
nagyon hosszú ideig MTB-t használtan, Öreg acél vázas 26" öszteszkopost (ezen tanultam meg kerékpárt szerelni) Az év elején vettem egy 28" trekinget, illetve használtam barátnőm országuti kerékpárlyát is .
Teljesen össze vagyok zavarodva melyik kategória is tetszik számomra.
Mindegyiknek van előnye meg hátránya is.
Most azon gondolkodom hogy össze raknék magamnak egy saját kerékpárt lehető legegyszerübb megoldásokkal. PL: „Hagyományos” Cantilever fékkel nagy erőkarral. Csak hátsó váltós megoldással. aluminium vázal 26" méretbe, (teleszkopon, hogy elől legyen még át gondolom.)
(De előbb mindenképpen ki fogom probálni, a gravel kategórát is)
Cél: könnyü legyen(panel lakás átka a sok lépcső), jó átétel legyen dombos útak miatt, aszfaltos úton tudjak vele gyorsan haladni, és ne dobjon le magáról a kavicsos/földes utakon
3
11 sebességig vannak fékváltókarok, koskormányra is.
4: ez így van, de egy 26-os kerekű, canti fékes bringára kissé overkill egy ilyen modern groupset több százezer Ft-ért.
Közben eszembe jutott, hogy lehet a két nagy gyártón kívül is gondolkodni. A microshift komponensekkel talán ésszerű áron kihozható egy 1x9 vagy 1x10 rendszer.
Sziasztok, örömmel várom a további tanácsokat a kérdésemmel kapcsolatba. A 26-os kerékről le mondonok, a súly könyítés miatt volt tervbe. a 27,5 /28 méret nem lenne arany középút a kategoríába?
egy váltós rendszer az még mindig szimpatikus, talán gazdaságosabb is 2 váltó helyet egy váltót fölteni ugyan azt a kategoríát nézve.
Én egyébként nagyon sajnálom a 3x rendszerek visszaszorulását. Két bringám is 1x11, szeretem is mindkettőt. De ha csomagos túrázásról van szó, akkor a klasszik csótány bringám 3x9 MTB rendszerénél nincs jobb. A nagy tányér 44-es, ami ésszerű sebességtartományok elérésére bőven elég, és van egy 22-32 mászó áttételem.
A montim átépítés előtt 2x10 volt, na az terepen igazi gyötrelem volt. Megváltás utána az 1x11. A gravelen viszont időnként jobban örülnék a 2x11-nek. De ha létezne 3x10 gravel hajtáslánc, még boldogabb lennék. Szerinem a gyártóknak valahogy nem sikerült jól lefedni az túrás/átlag user áttételtartományt. Egyszerűen nincs elég rövid mászó áttétel a legtöbb hajtásrendszerben. Emiatt aztán mindenféle kényszermegoldásokhoz folyamodnak az emberek, mint a váltótartó hosszabbítók, vagy egyszerűen beáldozzák a végsebességet, ahogy én is tettem az 1x rendszeremnél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!