Az ilyen jobbnak mondható saját márkás (Hervis, Decathlon, stb.) kerékpárok, mitől olcsóbbak, min spórolnak?
#10!
A nagy márkánál fejlesztés is van, mérnökön dolgoznak, tesztelnek. Ez mind pénzbe kerül. Egy sport-multi nem ezekkel versenyez, nekik nem céljuk az adott év legjobb bringáit gyártaniuk. Az ő egyetlen céljuk a profitmaximálás. Megveszik az 1-2 éves bringa szabadalmát valakitől és azt gyártják. Az is jó, főleg az ő vásárlóiknak.
Gyanítom, hogy sosem volt karbon bringád. Ez nem is baj, de ha lett volna és van hozzá érzéked is, akkor tudnád, hogy van érezhető különbség a bringák között.
Nem azért veszek 1-2 millió bringákat, mert ezt nyomatják, hanem azért, mert sokkal nagyobb élmény ilyennel tekerni. Aki keveset bringázik vagy semmi érzéke ezekhez, annak teljesen mindegy, hogy alu, acál vagy karbon váza van-e.
Visszatárve a kérdésre: Mivel kiesik a nagyker, azért a multik úgy tudnak mindent a szakboltoknál olcsóbban adni, hogy közben többet keresnek rajta.
11. az a nagy fejlesztés a nagy márkáknál gyakran kimerül abban, hogy más színre festik az következő évi vázakat, mint az előző évben volt. Nyugodtan össze lehet hasonlítani bármelyik márka egy típusának két egymást követő évi kerékpárját. Ugyanazok az alkatrészek, ugyanaz a váz, ugyanaz minden, csak a szín más az évek 60-70%-ában. 3-4 évente változtatnak valami minimálisat.
Hogy jön az ide, hogy a karbon és alu kerékpárok között van-e különbség? Hol írtam én, hogy nincs? Azt írtam, hogy attól, hogy valami karbon, nem indokol 1,5-2 millió Ft-os árat. A marketing miatt kerül ennyibe, semmi más oka nincs.
Természetesen néha változtatnak, de ez nem indokolja azt, hogy egy motorkerékpár/kisautó árába kerüljön egy kerékpár. A motorkerékpároknál is fejlesztenek, nem? Nekem senki nem fogja tudni megmagyarázni, hogy teljesen reális egy - ebike/nem ebike tökmindegy - 2 milliós ára, amikor ennyiért már egy 125ccm-es Honda/Suzuki/stb. motorkerékpárt lehet kapni.
Mint már írtam a Canyonnál is kiesik a nagyker (és ez csak egy példa), mégis a drágábbak közé tartozik. Nem a nagyker kiesése miatt drágábbak a márkás bciklik.
A kerékpároknak egyébként nincs szabadalma, nincsenek szabadalommal védve (pláne a középkategóriásak, amiket szerinted megvesznek az áruházak). Max. egy technikai megoldásnak lehet. Nem is más márkák vázát veszik meg az áruházak, hanem vagy a saját sportszer-részlegük fejleszti (lásd egyes Decathlon kerékpárok), vagy egyszerűen választanak egyet egy váz-gyártó katalógusából.
Két példa a kerékpárok árazására:
Ez a motor (Honda CB300R ABS): [link] regisztrációs adóval együtt(!) félmillió Ft-tal olcsóbb (2,19millió Ft), mint egy nem-ebike Scott Addict RC 15 (2,64millió Ft): [link]
Egy Cube Stereo Hybrid 160 HPC Actionteam 750 (3 millió Ft) drágább, mint egy 500ccm-es Honda CB500F(2,6millió, természetesen reg.adóval együtt, ami a kerékpároknál ugye nincs)
Aki szerint ez teljesen rendben van, annak gratulálok...
13!
Ki mondta, hogy egy év alatt teljesen megváltozik egy bringa? Talán éppen azt kell megfizetni, hogy több évig fejlesztenek valamit.
De az, hogy te nem veszel észre különbségeket, az még nem azt jelenti, hogy nincsenek.
OK, most már indirekt módon elsimerted, hogy sosem volt karbon bringád.
És a marketingre hivatkozva már azt is tudjuk, hogy fogalmad sincs, hogy mennyire más a gyártás folyamata egy karbon és aegy alu báz esetében.
És azt is tudjuk, hogy simán beveszed, hogy a Dacathlon fejleszt, mert nem veszed észre, hogy milyik más gyártó régebbi bringájára hasonlít a csúcs bringájuk.
Fingod sincs a kerékpáriparról.
16. Mi az, hogy "elismertem"?? Mi ez, valami vallatás? Hol írtam én, hogy volt?
Tök jó, hogy te vagy a kerékpáripar pápája vagy, aki mindent tud :DD
Íme a bizonyíték, hogy mennyire vagy "szakértő":
#17!
Ebben a cikkben csak annyi az érdemi információ, hogy elismerték azt, hogy sok esetben csak ráböknek valamire és semmi fejlesztés sincs mögötte.
A cikkben nem véletlenül nem nevezik meg azt, hogy melyik a kivételek, amelyekben valódi fejelsztés van.
Ha még értelmezi sem tudsz egy cikket, akkor vegyél vissza az arcodból!
A fejlesztéshez csak annyit, hogy a gyártók egy jelentős része pont ezt csinálja: a fejlesztések az aktuális csúcsmodelleken jwlennek meg és idővel pár év alatt "lecsorognak" az alsóbb kategóriákba.
A Decathlon ebből a szempontból is előnyös helyzetben van, mivel nem csak egyszerű összeszerelőcég, hanem az alkatrészek egy részét is ő állítja elő, így nem függ annyira a beszállítóktól...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!