Három sebességes(agyváltós) avagy egysebességes kerékpárt érdemes venni?
Sziasztok!
Kerékpár vásárlása előtt állok.
Jelenleg egy láncváltós S. Csepel 21 sebességes Landriderem van, de nincs kihasználva a 21 sebesség, nem az én világom a láncváltó.
Milyen típusúra lenne érdemes váltani?
Fő szempontjaim:
Kevés karbantartási igény
Megbízhatóság
Hosszútávú használhatóság
Mire használnám?
Eljutni A-B pontra 3km-es távolságra
Alkalmanként ez hosszabb is lehet (10 km)
Semmi extrém sport, csak felülni és hajtani a kerékpárt aszfalton.
Kinek milyen tapasztalata van egyik illetve másik "rendszerrel"?
Kiszemelt típusok:
Schwinn Csepel Budapest A/B 28as kerékkel női váz(igen, férfire nem tudok felülni..) 186cm magas vagyok, amennyiben ez számít.
Már csak az a nagy dilemma, hogy agyváltós legyen avagy sem.
Válaszokat előre is köszönöm.
8:
Én még hozzátenném az önjavító belsőt is, van olyan amikor az segít.
Egyébként magát a 3 sebességes agyváltót nem nehéz leszedni és visszatenni, bár nekem kontrás van, ami még egy dolog amit le kell szedni és visszatenni, hanem hogy agyváltósnál és egysebességesnél a kerékcsavar visszatevésével állítod be a lánc feszességét, miközben arra kell koncentrálnod, hogy ne ferdén tedd vissza a kereket. Na, ez kellemetlen tud lenni. De szerencsére a defektvédett külső + önjavító belsővel ritkán kell ezt csinálni.
Egyébként azt írják, kb. 4 ezer km-enként tisztíttatni, karbantartani, újrazsírozni kellene az agyváltókat, de ezzel tényleg nem foglalkozik a legtöbb bringás, általában 20 ezer km-ig simán bírja karbantartás nélkül. Az olcsó agyváltók egyébként zsírozottak belül, ezek tovább bírják karbantartás nélkül, de nagyobb tekeréskor a veszteség, mint a drágább, belül olajban úszó agyváltók. A legtöbb ember hamarabb rohasztja le teljesen a bringáját, mint hogy az agyváltó tönkremenjen.
Nexus 3-al szereltet vegyél, de én biztosan nem kontrásat vennék, útálom, hogy nem lehet visszatekerni induláshoz, hanem kézifékeset. A görgősfék is teljesen jó, persze ez sem gondozásmentes. Tárcsafékkel ne szivasd magad.
Amit még nagyon ajánlok az az agygenerátoos első kerék (görgősfékkel) Így éjjel-nappal világíthatsz és nem kell aggódnod a lemerülés miatt sem.
Rugósvillás hülyeség sem kell. Szintén az önszivatás magasiskolája, főleg sík úton.
Ááá, az uniszex mindenhol nagyon gagyi hangzású, ruhában is.
Az alacsony átlépésűben viszont a műszaki tartalom van kihangsúlyozva, nem marketingförmedvény mint a másik.
Egyébként én is most kezdtem el ilyesmivel járni, sőt U vázas Bp-el is hasítottam. Ha megjavítom ugye ki kell próbálni. Meglepően jól használható az is, csak direkt olyan áttétele van, hogy képtelenség vele 20km/h fölött menni, de a célcsoport nem is tud.
:)
És ha nekem van egy tulajdonképpen női vázas biciklim, amin a felsőcső magasabban van a szokásosnál (de nem egyenes), akkor az "magas átlépésű"??
Attól függ, mit nevezünk "női vázasnak". AHogy ez előttem szólók is írják, egyeseknek már az kimeríti a "női váz" fogalmát, de legfeljebb unisexnek nevezik ha a felső cső kicsit ejtettebb, magyarán gyakorlatilag az összes, 46 vagy az alatti méretű monti, trekking ide tartozik szerintük. :)
Klasszikus értelemben véve női váznak azt a geometriát hívjuk, ahogy a felső cső meredeken ejtve a nyeregcső alá van csatlakoztatva a vázhoz majdnem párhuzamosan vezetve az alsó vázmerevítő csővel, vagy az alsó vastagabb és a felső cső egészében el van hagyva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!