Mivel egy V-fék nem űrtechnika, így szinte bármelyik ellátja a feladatát. Promax amúgy távol-keleti gyártó, mint a legtöbb pl. Acor, Giyo stb.
2023. febr. 18. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
2/14 A kérdező kommentje:
A v- fékben mit jelent hogy lineáris rugó? Van más fajta rugó is ezekben a fékekben?
2023. febr. 18. 19:57
3/14 X0r4h válasza:
A V-fékben lineáris rugó van, azaz egy vonal mentén húzza össze a pofákat a bowdenhuzal. A többi fék, mint például a kantifék már nem lineáris, ott ívesen húzza össze. Azért volt ez régen lényeges, mert nagyobb dékeeő érhető el. De manapság már lényegtelen, mert kiszorította az új bicikliknél a tárcsafék. Azzal meg nem tud versenyezni a felnifék.
2023. febr. 18. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
4/14 X0r4h válasza:
Bocs elírta a billentyűzet, szóval nagyobb fékerő érhető el = dékeeő.
2023. febr. 18. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
5/14 anonim válasza:
#3!
A lineáris rugó itt inkább azt jelenti, hogy nem spirálrugó, hanem egy kicsi, egyenes rúd. Bár a linearis rugó azt jelenti, hogy a legegyszerűbb spirálrugó, de lehet, hogy ebben a szövegkörnyezetben éppen mást jelent. De a lényeg, hogy a rugóra vonatkozik.
Hülyeség a magyarázatod, mert bár nem teljesen kreténség, de a bowden mozgására nincs hatással a rugó típusa. Valamint a fékpofák ettől még egy köríven mozgulnak el. Kivéve a párhuzamos V-fékeket, de azokat meg parallelnek nevezik, tehát nem lehet, hogy az fordítják lineárisnak.
A bowden mozgásának és fékpofák mozgásának a vektora a V-féknél a leginkább hasonlatos.
2023. febr. 19. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
6/14 anonim válasza:
Amikor a V-fék már számított csúcstechnikának és az áruházi bringákat is elkezdék V-fékkel szerelni, akkor azért sikerült ebből is nagyon gyengéket gyártani. De ha egy normális bringás bolt árulja, akkor meg lehet venni.
2023. febr. 19. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
7/14 anonim válasza:
Ha nem műanygból van és itt nem carbon/üvegszál ra kell gondolni akkor azért olyan nagyon gagyik nem lehetnek.
Jó persze ellehet baxni de már sikerül kitörni a hipermarketből egy normális bringa boltba akkor valszeg elfogadható minöséget gyárt a gyártó.
2023. febr. 19. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
8/14 Alex Fly válasza:
@3: a V-fékek sem lineárisan húzzák a pofákat, hanem körív mentén (az elsőgenerációs felsókategóriát kivéve, ahol mindenféle paralel mechanikával kísérleteztek). A fékerőt pedig normálisan beállított fék esetében a gumi és a flaszter kapcsolata határozza meg, nem a fékszerkezet...
2023. febr. 20. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
9/14 anonim válasza:
#3
Hátsó kereket a cantival is lehet blokkolni.
Az elsőhöz a v-is elég.
A tárcsafék igazából időjárás állo. Azaz a felni szenyezettsége nem befolyásolha fékerőt (ami amugy ritka eset)
Illetve jobb a hütése ami itthon nem igazán számít,mivel nincsenek több ezres hegyeink ahol 10kilóméteres lejtők vàrnak.
2023. febr. 20. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
10/14 X0r4h válasza:
5# és 8#. Olvassatok utána. A bowden mozgása !!! egyenes, nyilvén, hogy a két féktest körív mentén mozog. Nem én találtam ki hanem a szakirodalom. A kantifék nem egyenes mentén mozgatja a bowdent, ezért kisebb a fékezési erő (kisebbet is húz). A bowdenhúzás iránya hatással van a fékerőre. Nem véletlenül kell a mechanikus tárcsaféknél is minél rövidebb úton elvezetni a kábelezést.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!