Cross country vagy gravel?
3 éve ellopták a Focus ltd bicajomat.
Azt hiszem ez cross country volt.
Mióta ellopták a focust, egy egyszerű ajándék rockriderrel jártam, míg 2 héttel ezelőtt beadta az unalmast.
Most van pénz. Újra bicaj váltás előtt állok.
Nagyon szeretem a sebességet. A fő szempont a száguldás, hogy a lehető legnagyobb km/h érhessem el, de azért jó néha behajtani a sushusba kicsit enyhébb terepre.
Mi a véleményetek? Érdemes gravelre váltani vagy jobb ha maradok cross country-nál?
Országúti kétkerekűn is gondolkodtam. Gondolom ezzel lehetne a legmagasabb sebességet elérni.
Egy olyan cross country bicajnál, mint amilyenem volt, mennyivel lehet gyorsabb egy gravel, esetleg egy országúti?
Teszem azt, ha sík aszfalton sík terepen a focusból 40 km/h tudtam max kihozni, akkor gravel vagy egy országútiból ki lehet 45 esetleg 50 km/h -t?
Használtan szeretnék vásárolni max 400.000 forintért.
Próbald priotitizálni, h mi a fontosabb....
Sokmindent akarsz egyszerre... sebesseget, susnyást,
Egy ilyen bicajnál (ilyen gumikkal) szerintem bármi gyorsabb. Leginkább egy országúti, de azzal meg terepre nem tudnál menni.
Kb. 45-öt (síkon) a retro városimból (inkább "félverseny") is ki lehetett préselni a keskeny gumiknak köszönhetően, de a susnyásban bajban voltam.:(
Országútit akkor vennék, ha lenne még egyszer ennyi keret egy másik bringára mellé. Legalábbis magamból kiindulva egy országúti egyedüli bringaként kevés, túl korlátozott.
Egy mai XC monti áttételeivel nem számítanék nagy végsebességre. Terepre nyilván a legjobb, de egy gravellel is megoldható a hazai terepviszonyok jelentős része, aszfalton mégis jól tudsz haladni egy megfelelő gumival. Az igényeidnek szerintem egy Shimano GRX 2x11 rendszerrel szerelt bringa lenne a legmegfelelőbb, ha találsz ilyet ebben az árkategóriában. Az 1x11 rendszerek tartósan tekerhető végsebessége valahol 45-50 km/h körül van, ha szeretnél a meredek emelkedőkre alkalmas áttételt is.
"...egy gravellel is megoldható a hazai terepviszonyok jelentős része..."
Ezzel két gond van:
1. Nem igaz. Persze el lehet kerülni a meredek, köves, gyökeres szakaszokat, de attól még nem lesz igaz, ha itthon szinte minden terepre elég a gravel.
2. Mit értünk "megoldható" alatt? Egy enyhén köves dózerúton elmegy a trekking és a gravel, de ők 20-al és halálfélelemmel mennek. Montival pedig 40-45-tel élvezetesen száguldozol ugyanott.
Montival is lehet gurulni 70 km/h-val aszfalton. Persze ilyen helyeken outival elérhető a 100 km/h is, de sokan már montin összecsinálják magukat, ha aszfalton 40-et elérnek.
De síkon outival sem fog azonnal 35-ös átlagot menni senki sem.
Az a gondom vele, hogy nem tud mindent egyszerre. Terepre a kos nem használható, ha meg arra toljuk el és egyenes kormánnyal szereljük, akkor újrafeltaláltuk a cross-trekkinget, csak nem deore váltást teszünk rá, meg talán merev az első villa, azt ennyi...
Én is gondolkodtam rajta de egy outi mellett napi edzésre nincs létjogosultsága, beszerzek valami KTM Chrons szintű crosst, az célszerűbb.
7: Nyilván köves, gyökeres terepen lassabban haladsz egy gravellal, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy kevésbé élvezed. Persze, ha keresed, lehet olyan ösvényeket találni, amin nem tudsz lemenni vele. De nyilván nem fogsz szándékosan olyan helyen tekerni, ahová nem való a bringa. Viszont olyan nem nagyon van, hogy valahova nem tudsz eljutni vele, mert nincs járható útvonal. Sokat segít, ha megtanul az ember nyomvonalat választani és lábból, karból kimozogni az út egyenetlenségeit.
A koskormány sem jelent problémát, csak le kell cserélni a gyári, keskeny, országúti jellegű kormányt egy olyanra, ami szélesebb és nagy a flareje. Így alul fogva még szélesebb és stabilabb. Érdemes olyan vázat választani, ami 40+ széles gumit is fogad, így jobb a tapadás és a komfort.
Mentem a Vértestől Keszthelyig a Bakonyon és Balaton-felvidéken át úgy, hogy aszfaltot alig érintettem, és egy helyen kellett csak letolnom a bringát. A Velencei-hegységet például jobban élvezem gravellal mint montival, mert így helyenként van benne némi kihívás.
Mászásnál a gravelt mondanám jobbnak, amíg az áttétel elegendő és nem extrém szar az út. Egy montinak azért jellemzően jóval kisebb a mászó áttétele, ami nagy meredekségnél előny. Kb. 10-15% felett mondanám áttételtől és erőnléttől függően, hogy problémás lehet egy gravellel a mászás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!