Kerékpározás során ha defektet kapok az általában gyorsdefekt vagy inkább lassan enged le és még lehet vele néhány m-t közlekedni? Pl. lejtőn lefelé ha az első gumi kap defektet.
Nekem is már sok defektem volt, de aki sokat teker annak vélhetően több is van, mint aki csak évente pár km-ert...
A legextrémebb esetem az volt, mikor egy másfél centis fatüske állt bele a gumiba és csak másnap vettem észre, hogy kicsit lapos a gumi pont úgy tömítette el a fatüske, hogy alig eresztett mellette, de ez full extrém szerintem egy ekkora objektum után. A legalatomosabb, mikor áthajtasz miniatűr éles kis üvegszilánkokon és azok nem egyből okoznak defektet, hanem megül a külső gumin és ha nincs szerencséd egyre jobban beeszi magát és eléri a belső gumit, ami vág egy miniatűr kis lyukat na azok szinte egyből leeresztenek. Egy defekt sosem kellemes volt olyan, hogy 30 km-ert toltam a bicót a defekt után és még szerencsém is volt, mert egy nagy lejtőn kaptam defektet nagy tempónál, amiből lehetett volna baromi nagy balesetem is.
Legyen nálad defektjavító készlet vagy egy plusz gumi, aki nagy távokat teker annak kötelező kellék, de a külsőt mindig ellenőrizni kell, mert lehet ott van félig beágyazva a kis tüske vagy szilánk, ami egyből kilyukasztja az új gumit is ahogy terhelést kap.
kcsög királydinnyétől lassan ereszt. Akár napokig is eltart, mert ha nincs terhelés, akkor a tüske pont tömíti a lyukat. Viszont legalább beletörik a külsőbe, szóval ha nem keresed meg, akkor a ragasztás/csere után is borítékolható a defekt.
De volt már, hogy a gyerekkel mentünk, és durrdefektje lett. nem tudom, hogy cisnálta, még 16os kisbicó. Szétvitte még a külsőt is, lett rajta egy 2 centis hasadék. 2 település között félúton.
Hm, nekem állt már bele rajzszög úgy az első gumiba, hogy csak valami szokatlan flappogást hallottam az első villa felől. Amíg nem húztam ki, tökéletesen tömített, onnantól viszont az első-belső kuka lett.
Volt lassú defektem is ami kb fél napot bírt, ha csak állt a bicó, ha ráültem akkor kb 20-30perc. Tehát nem minden defekt jár azonnali leeresztéssel, a sérülés mértékétől nagyban függ, vagy a behatás típusától:
Kis tüske általában hosszabb idő alatt végzi el ugyanazt a munkát, amit a kígyómarás(belső gumi becsípődése, rossz felrakás vagy túl alacsony nyomás) vagy felütés(felcsapod a villát, nagyobb úthiba, ilyesmi). A kis hibákat defektfolttal lehet orvosolni vagy defektgátló slime folyadékkal, a másik kettőt esélytelen, csak csere segít.
Erre nem lehet általános választ adni.
Attól függ, mi okozza a defektet, és mekkora lyukat szúr. Ha nagyot (pl. királydinnye), akkor az azonnal leereszt.
Ha meg pici, és a belső nekifeszül az abroncsnak, lehet, hogy észre sem veszed. Hazaérsz, akár több km-ről is, és másnap reggelre a garázsban ott találod a totál leeresztett kereket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!