Megéri egy 10 éves biciklit felújíttatni?
Édesapám után megkaptam az MTB biciklijét. Ha jól emlékszünk 2011/12-es gyártású Scott. Az utóbbi 4-5 évben már nem használta. Nincs rossz állapotban, de egy helyre pofozás ráférne. Gumikat, belsőket kellene cserélni. Gondolom a csapágyakat szétszedni és újrakenni. A teleszkópot leszervizeltetni.
Rock Shock Recon teleszkóp van rajta, körbe Deore XT 2x10-es hajtás, Avid Elixir 5(? - ebben nem vagyok biztos) fékek.
Megéri rendbe rakatni vagy már elavult a mai technikához képest? Nagyjából mennyit szoktak kérni egy ilyen nagyszervízért? Csapágyak, középrész tisztítása és kenése, lánc csere, teleszkóp szerviz, fék olaj csere, betétek, gumiköpeny (és milyet érdemes venni?).
Köszi
Ez azért az a kategória, amivel megéri foglalkozni. Az árakról szerintem a helyi szervizt kérdezd! A teleszkóppal nem minden szerviz foglalkozik, arra külön ki kell térni. Ha nem kell semmit cserélni, akkor szerintem nem kerül sokba. A villa azért valószínűleg elvisz 15-20ezret egy nagygenerállal. A gumik nagyon igény és felhasználásfüggőek. Ki lehet hozni 10- és 40ezer Ft-ból is. A felhasználási területtől függően kell szélességet és mintázatot választani.
Ha modern bringát akarsz, akkor ezt szerintem 150-ért így is simán elviszik, ha amúgy jó állapotban van.
A felhasználási területe könnyebb XC lenne. Mindenképp kevláros külsőket akarok, a jobb defektvédelem miatt. Maxxis Icon külsőkkel szemeztem. Viszont mostanra már nagyon elterjedt a Tubeless rendszer, érdemes erre átalakítani, vagy nem verseny szinten teljesen jó a klasszikus belsős rendszer?
Köszi a válaszokat, ment a zöld :)
Ezt mindenképp megéri, ugyanis piszok drága lenne ha most akarnál ilyen felszereltséggel venni. Csak a teleszkóp 90 ezer... Avid fék megint csak nagyon drága, 2x10 hajtás az manapság is sláger. És mivel márka (Scott), eladná magát.
Én megtartanám, és igen, felújítanám magamnak.
Elavult? Az... még a sokkal újabb kerékpárokhoz sem lehet feltétlenül alkatrészt kapni, úgyhogy technikailag elavult, elavították a g..ik! :D
De mindenképpen megéri rendbe tenni, jó cucc!
Egy 10 éves kerékpár mitől lenne elavult?
Lehet hogy nem divatos, vagy lehet pár alkatrész elhasznált, de elavult semmiképpen.
Ma pontosan ugyanazt a technikát szerelik a bringákra mint 10 évvel ezelőtt. A váltók persze finomodnak, de a többi lényegében ugyanaz.
6: ez azért így nem igaz. Azóta 2x10 helyett elterjedt az 1x11, 1x12. 26-os kerék szinte kihalt, 27,5 és 29 van helyette. A vázak geometriája is fejlődött.
Egy 10 éves monti valóban elavult. Viszont ettől függetlenül nem szabad leírni egy ilyen gépet, mert minőségi darab. Ma is ugyanúgy lehet vele jót bringázni, csak azért van már jobb (kb. 500000 Ft-tól).
#7
A kerékméret változása csak divat, amivel keresletet lehet generálni, ahogyan tulajdonképpen az első váltó elhagyásával is.
A vázak geometriájával ugyanez a helyzet. Nem műszaki okokból változtatnak rajtuk, hanem mert a nagyobb kerekekhez kicsit át kellett méretezni az egészet.
8: Mindegyik fejlesztésnek megvan az oka.
Nagyobb kerék: a nagyobb átmérőjű kerék könnyebben gördül át az út egyenetlenségein, gyökereken, köveken. A nagyobb levegőtérfogat alacsonyabb nyomást tesz lehetővé, ami javítja a tapadást.
A geometria nem csak emiatt változott, hiszen 27,5 és 29-es kerékkel is több féle geometria elérhető. Monti és monti közt nagy különbségek lehetnek felhasználási céltól függően. Két szélsőség az XC és a DH, de közte még van 3-4 árnyalat.
Az első váltó elhagyása az egyik legjobb fejlesztés. A két váltó kezelése bonyolítja a felhasználást. Az első átdobó terhelés alatt általában nem, vagy nagyon nehézkesen vált. Emiatt dinamikus terepen igazi gyötrelem használni. Ráadásul a váz egy olyan pontján van az első váltó, ahová a legtöbb sár összegyűlik, így könnyen megszorulhat, ami bosszantó, versenyen pedig helyezéseket is jelenthet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!