A fixi kerékpárt mennyire lehet megszokni? És rendszeresen bringázni vele?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
A fixi pályaversenybringa. Arra való, arra fejlesztették ki.
Régebben a futárvilágban volt menő a fixi, mert a vagányság netovábbjának gondolták, mert veszélyes és gyors, komoly gyakorlat és erő kell ahhoz, hogy gyors fuvarokat teljesíts a nagyvárosi forgalomban.
Átlagos bringásoknak, illetve magyar városi forgalomban nem jó ötlet.
A fixi olyan belvárosokban "működik", ahol folyton és hosszan dugó van, és a beállt forgalomban előnyt jelent a cikázás az álló vagy épp vánszorgó autók között. Ilyenkor a bringás gyorsabb, mint a forgalom. Magyarországon csak nagy ritkán van ilyen, a jellemző az, hogy a forgalom gyorsabb, mint a bringás. Ilyen helyzetben sokkal hasznosabb egy váltóval, fékekkel felszerelt bringa, amivel rugalmasan tudsz alkalmazkodni a forgalomhoz.
Nem mellesleg a kreszben foglalt szabályoknak sem felel meg a fixi, mert nincs fékje.
Ha menő bringa kell, keress egy régi versenybringát, és építs belőle egy puritán városi rombolót. Szarvkormány helyett egyenes kormány, váltókapcsolós fékkarokkal, bmx-taposópedállal, felcsatolható, erős lámpákkal. Aki menő, az használt alkatrészeket épít be, mert úgy környezetbarát. Még sárhányó sem kell. :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Magyarországon csak nagy ritkán van ilyen, a jellemző az, hogy a forgalom gyorsabb, mint a bringás."
Nem tudom, hogy melyik faluban vagy vidéki kisvárosban élsz, de Budapesten sokkal gyorsabb a bringa, mint az autó. Persze éjszaka és hajnalban az autó a nyerő, de nappali időszakban folyamatos a dugó.
Ettől függetlenül a fixinek csak az az előnye, hogy nincs rajta semmi, ami vonzóvá tenni egy tolvaj számára, mert eladhatatlan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Budapesten bringázom úgy tizenöt éve, és azt látom, hogy nem túl gyakran van olyan beállt dugó, pláne sok sávon, ahol mozdulatlan, vagy csak vánszorgó autók között kellene cikázni. Van pár ilyen hely csúcsidőben, de ezeket el lehet kerülni.
Ettől még a bringa sokszor lehet gyorsabb az autózásnál, de a forgalom átlaga nem 5-10 km/h még a belvárosban sem. Inkább azt látom, hogy mindenki nyomja, mint az állat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!