A BuBa-n hogy fognak a gyermekes családok eljutni a Balatonra (Budapest vagy elővárosi felől) ?
Kipróbáltam nemrég a Gyúró és Etyek közötti szakaszt. Nekem ugyan kifejezetten tetszettek a szintkülönbségek és a meredek emelkedők, de mennyire lesz ez alkalmas arra, hogy legfeljebb átlagos fizikumú családok eljussanak a Balatonra?
Egyáltalán miért nem a 7-es főúttal párhuzamosan építették ki? Annak persze nagyon örülök, hogy a zsákfalu Gyúró így kerékpáros kapcsolatot létesít észak felé, ahogy annak is, hogy Budaörs-Biatorbágy-Etyek között a forgalmas útvonalak helyett nyugodtan lehet kerékpárúton haladni, de Budapest és a Balaton összekötése tekintetében nem tűnik túl logikusnak.
Pettendnél meg tudták csinálni a 7-es mellett. Fehérvártól Kőszárhegyig szintén. Szerintem máshol csak nem akarták. Nincs semmi a 7-es mellett, csak földek.
Egyébként jó a nyomvonal, de ha valakinek a Balatonra jutás a cél, akkor feleslegesen nagyot kerül, nagy szintkülönbséggel. A átlag hobbibringás lehet, hogy Gyúróig sem jut el. Térképtől függően 800-1000 m szintemelkedést számol Kamaraerdőtől Akarattyáig. Ezek közt vannak olyanok, amin sokan tolni fogják a bringát.
Az viszont tény, hogy szebb, izgalmasabb a kialakított nyomvonal. Egy tökéletes világban tényleg létezne ez is és a 7-es melletti gyorsabb nyomvonal is. Majd egyszer talán eljutunk oda is.
"Nincs semmi a 7-es mellett, csak földek."
De ez messze nem azt jelenti, hogy ott bármikor bármit ki lehet sajátítani.. Azok a földek magántulajdonban vannak. Rengeteg pluszköltséget is jelenthetett volna, ha ott akarnak építkezni.
De tudtommal a nyomvonaltervezésnél nem feltétlenül a legrövidebb út (többek között a 7-es melletti benzingőz szívás) volt az elsődleges szempont.
15: ja, ránézésre....
De az édeskevés egy útépítés esetén... :)))
Hidd el, nem a levegőbe beszélek, építőmérnöki irodában dolgozom mérnökként.
Fogadd el, hogy nem úgy megy az úttervezés, hogy kinéznek egy vonalat. A tulajdonviszonyokat meg főleg nem is sejtheted.
Mert a cél az volt, hogy egy kirándulós útvonal legyen, ne csak a célforgalmat szolgálja ki, hanem az út mentén is legyenek egyéb látnivalók. Aki kirándulni akar, annak nem feltetlenül szükséges eltekerni egész a Balatonig.
Aki pedig célirányosan a Balatonra akar eljutni, az ezután is mehet egyenesen a hetesen.
Majd elől a kisfogasra, hátul meg a nagyra teszik és lépés tempóban tekernek ezerrel.
Mi akik meg haladnánk meg majd anyázzuk őket.
Na pont az ilyen nagyokosok miatt tart itt ez az ország. Ültök az irodában és megy a vakarózás, hogy hogyan NE, meg hogy hogyan lehetne úgy megcsinálni, valamit, hogy ne kelljen megmozdulni se.
Amikor még emberek dolgoztak ilyen helyeken akkor megépültek olyan dolgok mint mondjuk a Semmeringbahn. Ma meg amikor lézer, meg gps van még a telefonokban is, az alföldön nem vagytok képesek egy tetves 1 méter széles csíkot kitűzni és lebetonozni...
Na megint itt a csíkotbetonozó főokos. :-DDD
Láttál te már valaha útépítést...????
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!