Lánckerekes váltós vagy inkább agyváltós kerékpárt vennél inkább?





#9!
Nagyon régi cucc az Rohloff agyváltó. Ezt nyugodtan lehet használni terepen is, van átfogása és vannak áttételei is.




















@14: az meg mindig csak 1*10 és nem 14... És persze egyszer összerakod. Aztán ugye a méregdrága 10seb lánc nem fogja addig bírni, amíg a filléres 1seb, a sor cseréje sem 10 fillér - és akkro a Rohloffba még mindig csak azt a pár csepp olaj kell... A hajtóművet sem számolod, holott a Rohloff elvan bármelyikkel, nem ragaszkodik a költségesebb nw-hoz. Pár év alatt bőven behozza az árát...
Nem rég egyik Bringaexpón volt kiállítva egy 500/14-es; ezt a gazdája megvette, elment egy Föld körüli útra, letekert kb. 70000 kilométert anélkül, hogy hozzányúlt volna - és a Rohloff olyan, mint új korában. Ez az, amit a láncváltó soha nem fog tudni...





#15!
A hajtási veszteségről se feledkezzünk meg!





Minden összevetve, a válaszok (köszönettel) és a tervezett használati szempontok alapján inkább az agyváltó felé fordulok, arra kérek ajánlatot.
Egyenlőre a hajtás veszteséget nem tudom hova tenni a gyakorlatban, mármint, hogy mennyire érezhető, "nehezítés" az agyváltó esetében.
Mindenesetre találtam egy kimerítő cikket a lánchajtásról, ahol kitérnek az agyváltóra is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!