Váltóbeállítás - mit csináljak, ha a legkisebb és a legnagyobb lánckerekeken stabilan fut a lánc, de a középsőkön ugrál?
ennyi infó nagyon kevés... hogy ugrál? a lánc átugrik a fogatok, vagy a lánckerekek között ugrál?
A bowden feszességén állíts a váltókarnál vagy a váltónál lévő csavarral. tekerj rajra 1 fordulatot, ha rosszabb lett, akkor a másik irányba tekerj 2-r.
De ha a lánc átugrik a fogakon akkor elkopott, az csak cserével lehet orvosolni (és nem csak láncot kell cserélni.)
A váltó és az egész bicikli lényegében új.
A bovdenfeszességben nem vagyok biztos. Azt hogy tudom ellenőrizni?
A váltón található csavarok csak a két végállást határozzák meg, illetve a B csavar a felső görgő távolságát a lánckerekektől. A bovden feszessége határozza meg, hogy pontosan van-e pozicionálva a váltó. Hátulról megnézve akár szemmel is látható, hogy a váltó pontosan az adott lánckerék alatt van-e, vagy két lánckerék közt. Először is leváltva a legkisebb lánckerékre a bovdennek feszesnek kell lenni, nem szabad lógnia. Ha eggyel feljebb váltasz, de nem vált fel, akkor a váltókarnál találsz a bovdenház végén egy kis tekerentyűt. Ezt elkezded óramutató járásával ellenétesen tekerni, ez feszíti a bovdent. Úgy kell beállítani, hogy felváltson a második lánckerékre, szépen fusson a lánc, de leváltáskor visszaváltson a legkisebbre. Ha nem vált vissza le, akkor túlfeszítetted. De szemre is egész jól látható, hogy pontosan pozícióban van-e a váltó.
Ha ez jó, akkor az összes sebességet kéne már szépen vennie. Ha kitekered teljesen a bovdenfeszítót, de így is túl laza a bovden, akkor vissza kell tekerni középállásba, fellazítani a bovdenszorítót a váltónál, majd a bovdent feszítve meghúzni (legkisebb lánckerékre leváltva).
ok, akkor nem kopott
a váltóállításról ezt a videót ajánlom:
https://www.youtube.com/watch?v=WwDyEiUlja0
itt meg tudod nézni hogyan kell a bowdenfeszességet állítani.
Meg még azt csináld meg, hogy ha van a bowsennek látható része - ahol nincs benne a bowdenházban, akkor húzd meg az ujjaddal és látni fogod, hogy átugrik abba a pozocióba ahol lennie kell a láncnak vagy sem. Ha megfeszítva jól működik akkor feszíteni kell a bowdenen - kifelé kell tekerni az állítócsavart.
leírva bonyolultnak tűnik, de ha nekiállsz szórakozni vele, van egy kis műsuaki érzéked és átgondolod mit csinálsz, zudod hogy működik a bowden akkor néhány állítás után csuklóból fog menni
Amúgy új gépeknél általában mindig ez van, a gyárilag jól beállított alkatrészek elmásznak kicsit, mert deformálódik a váz a bringás súlyától, nyúlik a bowden, stb. szal ez nem komoly hiba, inkábbtermészetesdolog.
Nem lehet, hogy egyszeruen nem osszeillo a valto es a hatso fogaskereksor? Egy 6 fokozatu pozicionalt valto egy 7-es sorral garantaltan mellevalt, es persze forditva is.
Amugy ugrani akkor szokott a lanc, ha rossz beallitas miatt kozevalt a valto a fokozatoknak, vagy ha kopott a sor, kinyult a lanc, esetleg nem egymashoz illo a lanc, a sor vagy a valto.
Ha a bowdenfeszességgel gond lenne, akkor a végállásokban se lenne jó.
1. Hány db lánckerék van elől?
2. Hány darab van hátul?
3. Milyen tipusú az első váltó?
4. Milyen típusú a hátsó váltó?
5. Milyen típusúak a váltókarok?
6. Milyen láncpozícióban produkálja a hibát?
Pl mindig, vagy ha elől a nagy fogaskeréken van, akkor ugrál a nagy lánckerekeken, vagy ha elől a kicsin van, akkor hátul a kicsiken ugrál?...
Első körben így látattlanul minimum ennyi info kéne elinduláshoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!