Milyen biciklit vegyek ezekkel a paraméterekkel? L/23
Szóval biciklivásárláson gondolkodom, de sajnos nem értek hozzájuk, ezért kéne egy kis segítség.
23 éves lány vagyok, 71 kg, 173 cm, jelenleg fogyózom és sportolni szeretnék. Annyi féle bicikli van, melyiket érdemes megvennem?
Olyat szeretnék, aminek kényelnes az ülése, könnyű felülni rá, ezért rögtön a citybikeok tetszettek meg, de kérdés, hogy ezekkel lehet-e kicsit egyenetlenebb talajon is közlekedni pl földút?
Semmiképp nem akarok görnyedni rajta, tényleg jó lenne ha kényelmes lenne, de azért mehessek vele normálisan,tempósan nem csak aszfalton..
Hozzáértők, segítenétek?
Nem átlagról beszéltem, hanem tempóról.
A kereszteződesek miatti megállás, pláne a lámpánál várakozás nagyon lerontja az átlagot, bp-n valamivel 20 alatt van az átlagom. fél órás uton 1 max 2 percet nyerek azzal, ha 25 helyett 30-al tekerek, kevés a városban az olyan út, ahol nem kell fél-1 km-enként megállni.
Ha távolabb megyek, akkor 23 max 24 az átlag, de ha hegyvidék akkor nem erem el a 20-at sem.
24-es átlag úgy jön ki, hogy ahol tudom 30 felett megyek, elég sokáig.
Ha mész 10 km-t 30-al, az 30-as átlag, de ha már 1 percre megálltál valahol, az már csak 28.5... hamar romlik :)
a gyorsitgatások nagyon sokat kivesznek. 20körül tudok stabilat menni oda hamar felugrok... tőbb is menne ideig oráig de minek? Ugyis jön a lámpa.
Egyenes háttal meg...ha jön a szembeszél akkor off. Jobban jár ha tolja. A múltkor beszoptam egy ilyet. Mokuskerék elengedett kormány aztán ha mentem vagy 12vel sokat mondok.
Na de szerintem ha valaki fogyni akar és egy minden körülmények közt jól teljesítő lovat akar akkor gravel. A citynél többet tud,de mégsem cél orientált.
Irkálhatunk neki mindenféle libakergetőket tura bringákat de azokkal a büdös életben nemfog lefogyni.
#21!
A 25-30-as egyeneshátas tempó is irreális.
20-25 az inkább.
Fogyni bármilyen bringa nyergében lehet csak akarni kell, anélkül nehéz, ezt azért szögezzük le. Én egy ócska tanyabike montival kezdtem, 26-os KTM Chicago következett, majd alu cross-trekkingem volt, azzal már ment a 27-28-as átlag. Most outival 31 körül megyek de nagyobb távon. De szerintem kissé elkanyarodtunk a nyitástól, szóval nyitott kérdések vannak:
- Mire kell? Túra? Bizony az is fogyaszt, mert nem a nasis doboz felé nyúlkál aki teker addig sem.
- Komoly mozgás, meghajtós? Akkor gravel vagy kezdetnek egy olcsóbb alu vázas outi.
- Városi flangálós? Agyváltós cityre szavaznék.
- És egyáltalán: Mennyi pénz van rá? Csak új vagy használt is szóba jöhet?
#22: Azért írtam a trekkinget mert pont az a leginkább rugalmas felhasználású, és kényelmes is. A gravel céleszköz, enyhe terepre gyors menéshez, nem véletlen, hogy általában annak van, aki többféle bicajt tart otthon.
#23: mázsához közeli súlyomból jutott valamennyi combizomra is.
Nekem a 25 km/h a kényelmes tempó, amiben letekerek akár 100+ km-t. És városban is ennyire gyorsítok ha nem akarok nagyon leizzadni.
50-60km-re 23-as ÁTLAGOT szoktam menni.
20-szal enyhébb emelkedőkön vagy szembeszélben, a súlyom és a testhelyzet miatt mindkettő nagyon visszafog, egy 10% emelkedőn már csak 7km/h körül megyek ha nem akarok kifulladni.
#26: MTB-s terepre nem jó, városba meg kényelmetlen.
Egyiket sem váltja ki.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!