Milyen biciklit vegyek ezekkel a paraméterekkel? L/23
Szóval biciklivásárláson gondolkodom, de sajnos nem értek hozzájuk, ezért kéne egy kis segítség.
23 éves lány vagyok, 71 kg, 173 cm, jelenleg fogyózom és sportolni szeretnék. Annyi féle bicikli van, melyiket érdemes megvennem?
Olyat szeretnék, aminek kényelnes az ülése, könnyű felülni rá, ezért rögtön a citybikeok tetszettek meg, de kérdés, hogy ezekkel lehet-e kicsit egyenetlenebb talajon is közlekedni pl földút?
Semmiképp nem akarok görnyedni rajta, tényleg jó lenne ha kényelmes lenne, de azért mehessek vele normálisan,tempósan nem csak aszfalton..
Hozzáértők, segítenétek?
Ha a gyakorlatot nézzük,akkor valami jó xart.
Az a lényeg,hogy munkát végezz,és nem az hogy minél könnyebb legyen nagy sebességet elérni.
Tehát gyakorlatilag nem nagyon drága biciklire lesz szükséged,itt azon múlik a dolog,hogy mennyit tekersz és milyen intenzitással.
Ha száguldani akarsz vegyél egy elektromosat,amit tekerni is lehet közbe és segít neked menni...
Cross vagy trekking biciklit vegyél (Trekking = Cross + lámpa, csomagtartó, sárvédő). Ha kicsit többet szánsz rá, akkor meg karbon villás fitness biciklit (ami egy országúti egyenes kormánnyal).
Érdekes dolog a kényelem, nekem pl. sokkal kényelmesebb az országútin megtenni 150 km-t, mint a trekkinggel volt korábban 40-50-et. Pedig nem vagyok hajlékony alkat. A helyedben adnék egy esélyt az országútinak is, biztos van a közeledben olyan, ahol lehet kölcsönözni.
Ha sportolni szeretnél akkor sportolásra való bringa kell. A city bájk NEM SPORT eszköz az közlekedésre van. Ahogy a trekking is. Tehát fogyni nem fogsz ha azt hajtod.
Aztán mennyi az annyi?
160ezerig használtat keress. 200fölött is már mehetsz boltba is nézelödni.
A kényelmes bringázás sem sportolás. Az hobby,időtöltés. Minden de nem sport.
Bocs ha kemény vagyok és illuzulio romboló de ez a valóság.
4. Úgy értettem,hogy ne egy versenyre valót,hanem valamit ami nem megy 200-al ha nem tekered izomból.
Tehát erőt kell kifejtenie,ha csak gurul a dombon abból nem lesz semmi.
Bevallod, hogy nem értesz hozzá... ez jó kiindulás.
"aminek kényelnes az ülése"
Ez legkevésbé sem az "ülésen", azaz nyergen múlik.
Sokkal inkább a helyes beállítástól és egy jó bringás nadrágtól.
Valamint attól, hogy "görnyedsz rajta".
Ez a görnyedés nem is tudom, hogy honnan ered, de teljesen téves. Akkor görnyedsz, ha nem jó méretű a bringa. A sportosabb üléspozíciókban is csak minimálisan hajlított a hát, hülyeség ezt görnyedésnek nevezni.
Ha teljesen egyenes háttal ülsz a bringán, akkor a teljes testsúlyod a fenekeden lesz (ha éppen nem tekersz). Ezzel szemben egy sportosabb, hosszabb bringán csak a súlyod 60%-a lesz a fenekeden.
Remélem érted, hogy két ellentétes dolgot szeretnél. A sportosabb bringa nem terheli annyira a fenekedet. És az úthibák sem ütnek vissza a gerincedre.
Városi 5-10 km-es közlekedésre nagyon jók trekkingek és rokonaik, de fogyni nem fogsz egy grammot sem ilyen távoktól. Hosszabbra távokra meg nem ilyen bringa kell.
Igen, kezdetben nem lesz kényelmes, mert a hátnak kicsit nyúlnia kell, valamint a hát- és karizomnak meg kell erősödnie. De ez pár hét alatt megvan.
"könnyű felülni rá"
Nem szempont. Átlendíted a nyereg mögött a lábadat, rálépsz a pedálra és már tekerhetsz is. Csak a kidőlt, kivágott fákon való átmászásnál kell teljesen leszállni a bringáról. Vagy tekerésenként egyszer a cukrászdában, büfénél.
Mennyira akarsz lemenni az aszfaltról és mit értesz tempós haladás alatt?
Mennyit szánsz rá?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!