Létezik olyan bringás cipő, ami nem a bepattintós fajta, hanem hagyományos pedálokhoz készült?
Szóval nem olyan, ami mindkét pedálfajtához jó, hanem ami csak a régi nem pattintós pedálhoz való.... Ne legyen feleslegesen ott az az izé....
Eddig ahol néztem, csupa bepattintós.... semmi korrekt cipő nem volt.
Hol érdemes keresni/venni? Vagy nincs is ilyen ,ne keressem?
19:
A kicsatolás a fékezéshez képest egy plusz mozdulat. A leggyakorlottabbak is hibázhatnak. Arra gondolj, hogy biztos láttál olyan autóst, aki vészfékezéskor lefullasztotta az autót, nem is ritka ez, ha tényleg necces a helyzet, pl. valaki elé ugrott, hogy nem nyomja meg időben a kuplungot, mert csak arra koncentrál reflex szerűen, hogy a féket tapossa. Másik, hogy ABS előtt sok esetben nem a padlófék votl a célszerű vészfékezéskor, de a gykaorlatban mégis a legtöbben megcsúsztak ilyenkor csúszós talajon, mert a reflexei nem úgy működtek, hogy kakor kontrolláltan nyomja a féket, ha valami miatt hirtelen kellett megállnia.
20:
Akkor ezek szerintem betaláltam azzal, hogy mész vaktában, sejthettem volna, hogy a normális közlekedésre alkalmatlanon közé tartozol, és ezért osztod az észt.
Elárulom, városi környezetben normális bringások nem mindig maximumon mennej, úgyhogy amit írsz, ahogy vered a meleld a semmire, alátámasztja, hogy nem tévedek veled kapcsolatban.
19:
A másik, hogy a te alapvetésed volt, hogy csak spd-vel érdemes menni. Most, hogy elfogytak az érveid, nem kicsit nevetséges, hogy irigységnek próbálod beállítani azt, aki nem preferálja. Egyébként a montisoknak is megmondod, hogy irigykednek az outisokra, mert nem outiznak (vagy fordítva?)
22: én vagyok a 19-es és az irigyezős választ nem én írtam.
Amit az SPD-ről írtam, azt fenntartom, azzal a kiegészítéssel, hogy annak jó válaztás, aki a a bicajt sportolásra használja (MTB, országúti stb.). Lehet az a baj, hogy magamból indultam ki: nekem a bringa sporteszköz, csak A-ból B-be közlekedéshez soha nem használom.
23:
Én vegyesen használom, városban munkába, külterületen meg keresztedzésként futás mellé. Egyelőre nem használok SPD-t utóbbi esetben sem, de tervezem, városba viszont biztosan nem, felelőtlenségnek tartom, akiket látom, hogy használják, azoknál egyébként nem csak ez a probléma, más okokból is köz- és önveszélyesek, csak ők maguk nem tudnak róla. Egyik közvetlen munkatársam eleve ezt csinálja, amit írtam, városban taposó pedál, sportolásra SPD, pedig nem mondható, hogy rutintalan lenne.
Én csak kívülről ugatok bele a vitába, mert klipszet használok. És saját tapasztalatom alapján mondhatom, hogy a városi közlekedésben nagyon hasznos tud lenni, ha a láb rögzítve van a pedálhoz és nem ugrik le ha az ember elkap egy kátyút...
Ha az ember egyszer eljátssza a diótörőt egy csatornafedélnél, akkor tudja igazán értékelni.
"A kicsatolás a fékezéshez képest egy plusz mozdulat."
Mesélj még! Mitől plusz mozdulat egy a boka kifordítása a fékezéshez képest!
Szerinted a fékezés egyetlen mozdulat?
"A leggyakorlottabbak is hibázhatnak..."
Itt leírtad, kielemezted, hogy miért téves az egész hozzáállásod.
Magadból indulsz ki, aki vagy sosem használt vagy sosem volt képes megtanulni használni a patentpedált és ebből levonod azt a következtetést, hogy nem biztonságos. Neked nem az.
A városi bringások többségének a biciklizés nem természetes.
"Akkor ezek szerintem betaláltam azzal, hogy mész vaktában, sejthettem volna, hogy a normális közlekedésre alkalmatlanon közé tartozol, és ezért osztod az észt."
OK, látom eljutottunk a politika téma színvonalára. Óriásit tévedsz! Nagyon úgy tűnik, hogy én találtam be, mert te vagy az a városi bringás, aki nem tud bringázni és irigykedik, haragszik azokra, akik tudnak. Neked ész nélküli száguldás, ami nekem közlekedés.
"Elárulom, városi környezetben normális bringások nem mindig maximumon mennej, úgyhogy amit írsz, ahogy vered a meleld a semmire, alátámasztja, hogy nem tévedek veled kapcsolatban."
Újabb szép szalmabáb érvelési hiba! Senki (érted, én sem!) nem mondott olyat, hogy mindig maximumon megyek vagy mennek a normális. Hasonlót sem állítottam. Mivel a következtetésed köszönő viszonyban sincsenek azzal, amiket én írtam, ezért természetesen mindenben tévedsz. :D
Persze ez a száguldozós témát te hoztad be, hogy eltered a témát.
Még mielőtt ez a kérdés is pofozkodássá fajul, a saját véleményem.
1. A MTB spd-hez való, járótalpas cipők tökéletesen használhatóak normál pedálhoz is, klipsz felszerelése nélkül. És jobb, mint a sima cipő, mert ugyan járáshoz kényelmetlenebb, a totál merev talp, de pedálozásnál meg a pedál nyomását szétosztja, kevésbé fájdul, zsibbad el a talpad.
És még a jól szellőzőek is jobban bírják az átlag cipőnél, ha pofán vágja őket egy sáros pocsolya.
Szóval én nem látom pénzkidobásnak az ilyen megvásárlását, ha valaki tényleg hosszú távokat megy.
Városi tekergészésre, amikor egy menetben nem nyomod a pedált órákon át, nem biztos, hogy megéri.
2. SPD kilépés.
Én spec olyan 25 éve használok patentpedált. Országútni, és MTB-n, tehát terepen és forgalomban is.
Pedálba nragadás miatt terepen ezalatt összesen háromszor estem, marha meredek mászás közben eldőltem, mint fél disznó az ólban, mert egyrészt sár volt beragadva, másrészt a meredek mászás miatt olyan terhelés volt a pedálon, hogy nem tudtam kilépni. Nulla sebességgel dőltem fel avarra és szétnyerítettem magam rajta, szóval nem volt tragikus.
Országútin kétszer borultam pedálba ragadva, minkétszer egy hete használt VP pedállal, ami egyrészt szar volt, másrészt kavics ragadt be a patent meg a pedál közé.
Soha utána, kb. nyolc évnyi Look L2 használattal, majd máig Time Attak Aliummal. Egyszer sem ragadtam be.
25 éven át.
Nem tudom, milyenek a Shimano SPD-sek tapasztalatai, gondolom nem lehetnek sokkal rosszabbak.
Szóval az SPD-be ragadás szerintem a rutintalanok félelme, meg azoké, akik spec kifogtak valami ótvar rossz pedált.
Ennyi idő alatt
Egyébként magamon azt vettem észre, hogy ha megszokod a pedálhoz rögzítettséget, iszonyat biztonságérzetet ad, érzed, hogy egy egység vagy a géppel, a kormányon a kezeddel, ülésen a seggeddel, pedálon a patenttel oda rakod a lovat, ahova akarod és sosem kell félni, hogy egyszercsak másfelé megy, mint te.
Több éves patentpedálos tekerés után patent nélküli pedálra állni olyan érzés, mint biztosító kötél nélkül tető szélén táncolni.
Aki ezt nem szokta meg, nem fogja érteni és esetleg elhinni sem.
Mondhatom ,hogy próbáld ki, te is meglátod, de ahhoz rá kéne szánni az időt és a pénzt, ezért sokan nem fogják megtenni, mert mi van, ha nem válik be.
Na pont ezért maradnak sokan patentos pedál nélküliek.
..és ezért van, aki azt hiszi, felelőtlenség városban használni.
Mert nem tudja, hogy mennyire biztonságos.
Csak gondolja, hogy nem az.
Ez nem a betépett szíjas vintage klipszes pedál.
Az, lehet probléma. Ez nem.
Az SPD vs. flat/platform kérdés szerintem teljesen egyéni ízlés dolga. Egyik tábor sem fogja tudni meggyőzni a másikat.
Viszont aki nem próbálta, annak én is mindenképp javaslom. Én csak két éve használom, azóta háromszor estem, egyszer sem az SPD miatt, viszont mindháromszor kioldott annak ellenére, hogy tudatosan nem csatoltam ki magam. Igaz, túlnyomó részt az SH56-os, több irányba kioldó stoplit használtam. Minden kezdőnek ezt javaslom, mert jól rögzít, de pánik esetén könnyebben old. Én a betanulás alatt sem estem SPD miatt. Sokáig azt gondoltam, hogy a montin soha nem cserélem le a platformot, de idén arra is SPD pedál került. Talán ha fiatal lennék, és ugrálni tanulnék, akkor flatnél maradnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!