Mennyibe kerülne egy régebbi mtb-ről ami váltós, single speed-re váltani?
#2
A láncot például valahogyan feszíteni kell.
A láncváltónál a váltó kanala végzi a láncfeszítést, a SS esetében pedig csúszópapucsos a villa.
Magyarul, hátrébb húzod a kereket, feszesebb a lánc. Csak ezt egy láncváltóhoz való vázzal nem tudod megtenni.
#5
Az az alap, hogy egy láncváltó nélküli bringán rövidebb a lánc.
(Viszont lényegesen vastagabb)
Használhatsz még láncfeszítőt.
Például: [link]
Hátsó agy csere, singlespeedre (szóval vagy a felnid átfűzése vagy totál új kerék), lánc cseréje ss/fixi láncra, hátsó váltó helyére egy rugós karos láncfeszítő, hogy ne lógjon a belőhetetlen lánchosszod, valószínűleg hajtókar-csere is egytárcsásra, hacsak nem levehető lánckerekes, de akkor is randa lesz, szóval csere.
Minden más csak ledobálása a szükségtelenné vált kacatoknak, mint váltók, váltókarok.
Hát, attól függően, hogy mennyire akarsz minőségi alkatrészeket, olyan 30-60 rugós beruházás.
Istenigazából nem tudom, miért érné meg.
Elveszted a több áttételt egy kupac pénzért.
Ha a mostani váltóid xar állapota az SS-re váltási szándék oka, azok az SS-re váltás költségéből kicserélhetőek jobbra.
Amúgy zoligyereknek is igaza van.
:D
Kicsit puhítva, lehajítod a váltókat, visszarövidíted a láncot egyetlen kívánt áttételre és azon hagyod.
Ótvar randa lesz, fényévekről fog sütni az igénytelenség, de legalább ócsó.
Vágd el a bowdent és kábelkötegelővel rögzítsd a váltót! :D
A legolcsóbb SS megoldás. Nálam bevált egy versenyen. Vagyis elszakadt a váltóbowdenem, de csak hátul, tehát elöl volt 3 opcióm.
De szakadt már ki elöl is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!