3x8 ról 1x10-vagy 11 re alakítás mennyibe kerülne?
Ne csináld, mert semmi értelme!
Ha 3x8-as rendszered van, akkor az nagyon régi vagy nagyon alacsony kategóriás bringa. Kb. 20 éve jelent meg a 3x9 és azóta a 3x8 már alsóbb kategóriákban létezik.
Gyanítom elsősorban optikai tuningot szeretnél, mert a mai bringák 1x rendszerűek. De csak a drágább 1x12-nek van akkor átfogása, mint a 3x rendszerknek.
Magyarán ráköltesz egy zsák pénzt és lesz egy rosszabb bringád.
A 1x rendszerek áttételei 29-es kerékre vannak számolva, neked valószínűleg egy 26-os bringád van.
1x-nél fontos, hogy pontosan hol van az az 1 tányért, ezért lehet, hogy hatóművet és középrészt is cserélned kell.
Hajtóművet és hátsóváltót is tudsz venni bőven 100.000 Ft felett, ezért nem lehet megmondani, hogy mennyibe kerül az átalakítás.
De váltó + váltókar + a legócskább lánctányér legalább 40e.
Ehhez jön még a bowdenezés és a munkadíj, tehát 50e teljesen reális.
1-hez:
Tehát 50e és 300e között.
Attól függően, hogy milyen minőséget szeretnél.
Szerintem a Deore M5100 1x11, ami neked kell:
Kb. 75000 Ft-os projekt, ha innen (vagy külföldről) rendeled és magadnak szereled át. Ami kell: váltó, váltókar, 1x hajtókar lánckerékkel, hátsó fogaskeréksor (11-51), bovden, középcsapágy, lánc. Kb. 10-15ezret megtakaríthatsz, ha hajtókart nem cserélsz, hanem a középső tányérod helyére veszel egy megegyező felfogatású kínai narrow-wide lánckereket. Így a csapágy és a hajtókar nem kell. Viszont a deore hajtókar középcsapággyal alig drágább egy minőségi narrow-wide tányérnál, így megfontolandó a csere. Valószínüleg merevebb és könnyebb lesz így a hajtásod.
Miről beszélsz?
Még 32-es tányérral is lehet menni 35.5-tel. 36-os tányérral pedig mehet 41-gyel is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!