Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » 3x8 ról 1x10-vagy 11 re...

3x8 ról 1x10-vagy 11 re alakítás mennyibe kerülne?

Figyelt kérdés
Szóval van egy biciklim amin 3x8 as váltó van, de az ugye át akarom alakítani, de 1x8 az elég kevés, ezért gondoltam 1x10 vagy 1x11-re. Miket kéne hozzá venni? Csak első és hátsó fogas kerekeket, illetve hátsó váltót? Vagy kell még valami? Ezek mennyibe kerülnek? A válaszokat előre is köszönöm!

2021. márc. 7. 10:10
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
48%

Ne csináld, mert semmi értelme!

Ha 3x8-as rendszered van, akkor az nagyon régi vagy nagyon alacsony kategóriás bringa. Kb. 20 éve jelent meg a 3x9 és azóta a 3x8 már alsóbb kategóriákban létezik.

Gyanítom elsősorban optikai tuningot szeretnél, mert a mai bringák 1x rendszerűek. De csak a drágább 1x12-nek van akkor átfogása, mint a 3x rendszerknek.

Magyarán ráköltesz egy zsák pénzt és lesz egy rosszabb bringád.

A 1x rendszerek áttételei 29-es kerékre vannak számolva, neked valószínűleg egy 26-os bringád van.

1x-nél fontos, hogy pontosan hol van az az 1 tányért, ezért lehet, hogy hatóművet és középrészt is cserélned kell.

Hajtóművet és hátsóváltót is tudsz venni bőven 100.000 Ft felett, ezért nem lehet megmondani, hogy mennyibe kerül az átalakítás.


De váltó + váltókar + a legócskább lánctányér legalább 40e.

Ehhez jön még a bowdenezés és a munkadíj, tehát 50e teljesen reális.

2021. márc. 7. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
100%
Új bringa olcsóbb lenne?
2021. márc. 7. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
82%

1-hez:


Tehát 50e és 300e között.

Attól függően, hogy milyen minőséget szeretnél.

2021. márc. 7. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 A kérdező kommentje:
a bicikli, 29 es kerekű, és 2019es. igaz, nem a legmagasabb kategóriás de újonann vettem (egyébként Cube).
2021. márc. 7. 11:32
 5/22 anonim ***** válasza:
74%
A legfontosabbat nem tudjuk: Miért akarod átalakítani?
2021. márc. 7. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:
100%
Dobj egy linket a bringádról, ahol ott van a teljes specifikáció!
2021. márc. 7. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
0%
nincs értelme az 1x10-11 rendzsernek kivéve ha nem a hegyen laksz valahol erdő-mellett-odáig el is kéne jutnod...
2021. márc. 7. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:

Szerintem a Deore M5100 1x11, ami neked kell:

[link]

Kb. 75000 Ft-os projekt, ha innen (vagy külföldről) rendeled és magadnak szereled át. Ami kell: váltó, váltókar, 1x hajtókar lánckerékkel, hátsó fogaskeréksor (11-51), bovden, középcsapágy, lánc. Kb. 10-15ezret megtakaríthatsz, ha hajtókart nem cserélsz, hanem a középső tányérod helyére veszel egy megegyező felfogatású kínai narrow-wide lánckereket. Így a csapágy és a hajtókar nem kell. Viszont a deore hajtókar középcsapággyal alig drágább egy minőségi narrow-wide tányérnál, így megfontolandó a csere. Valószínüleg merevebb és könnyebb lesz így a hajtásod.

2021. márc. 7. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
48%
de ha város közepén lakik esetleg külterületen-akkor 1x11gyel nehéz kijutni pörgetve a pilis/budai hegekre...tapasztalat
2021. márc. 7. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
100%

Miről beszélsz?

Még 32-es tányérral is lehet menni 35.5-tel. 36-os tányérral pedig mehet 41-gyel is.

2021. márc. 7. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!