Egysebességes kerékpárra milyen áttétel tegyek?
Tudom volt ker sok ilyen kérdés, de pont olyat, mint az enyém nem találtam.
A mostani áttétel 44x18.
Futárként azért nem könnyű minden nap hajtani, főleg a sok lassítás-gyorsítás miatt, hídon felfelé menet, ha nincs meg a lendület, elég szenvedős, bár amúgy sem sétagalopp.. de többnyire nem kell hidat járni, sima úton meg jól jönne ha gyorsabban lehetne haladni, feltéve ha nincs szembe szél.. tudom, egy váltós lenne a legjobb, de pont a karbantartás/költség minimalizálás miatt döntöttem ss-nél.
Egy 48x16 os lépés túl nagy falat lenne? Mivel soha nem volt még más ss-em, így nem tudom mekkora a különbség pár fogasszem között, ti mit ajánlotok?
#30
A te pénzed, a te döntésed, vagyis csakis te dönthetsz.
#27-28-as válaszoló véleményem szerint kicsit elbeszél a problémád mellett, mert neked nem egy láncváltó lehetőségeire van szükséged és nem is akarsz 50+-os lánctányért felrakni, csak azért hoztad példának, hogy olyan lenne mintha...
Számolhatod, ahogy akarod. :)
De a 44-es (és 42-es) nagytárnyér a 26-os montikon 3x9-nél elterjedt.
Ezeknél a hátsó sor 11-32 (30-34 a vége), outinál 30 alatti.
Csak könnyebben el tudod helyezni, ha a hátsóra számolod át.
#32
A kérdező nem akar láncváltót, és láncváltós áttételeket, hanem csak az egysebességes bringájának áttételén agyal.
Javasoltam neki opcionálisan egy 3 sebességes agyváltót, ami a középső fokozatán direktbe hajt, viszont kapcsolható rajta egy lassító (-25%) és egy gyorsabb (+33%) fokozat is.
Arra kérdezett rá, hogy ezt hogyan kellene értelmeznie a jelenlegi alapáttételével. Így került elő az 58 és a 33 fog, amilyen nem lesz a gépen, mert marad a jelenlegi 44-es lánctányér, csak elméletben érdekelte.
#33!
Nem is mondtam, hogy vegyen láncáltót. :)
De még azt sem, hogy vegyen Rohloff agyváltót, pedig annak a 14 fokozata már szép tartományt lefed.
Csak azt mondtam, hogy ha hátul számolja át fogszámra a százalékokat, akkor egy értelmezhetőbb eredményt kap.
Arra nem reagált, hogy mennyit szokott hegyre menni. Tehát nem tudjuk megmondani, hogy mennyit segít neki az az egy könnyebb fokozat.
#34
Szerencsére kiszámolta magának, hogy a 25%-os kapaszkodó fokozat az olyan, mintha a mostani 44-es lánctányért 33-ra cserélné. Az elég nagy könnyítés. (Mondjuk nem számoltam utána)
#35!
Ez a klasszik montis középtányér (32).
"valami vagy hagyományosan kívül váltós, tehát van millió lánctányér hátul meg pár elől, meg van az agyváltó, ahol látszatra minden ss, de belül van az agyba több fokozat"
Általában így is van. De vannak hibrid rendszerek is, azt hittem, te egy ilyet találtál, de a linkeidet megnézve nem, az csak elírás.
Főleg DH montizás célrra fejlesztettek olyan agyváltót is, ahol van bent 2-3 sebesség, plusz rajta kívül a láncváltós kazetta, ezzel van ugyanannyi gangod, mintha elül három lánctányér lenne, de nincs elül váltó és ezzel kisebb a láncleesés veszélye rázkódásra.
Most már országútira is van, belül kétgangos elektromos agyváltó, kívül a szokásos X sebességes kazetta, így elöl csak egy lánckerék van, mégis megvan a kétszeres áttétel-választék.
Elárulom, qrva drága.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!