Egysebességes kerékpárra milyen áttétel tegyek?
Tudom volt ker sok ilyen kérdés, de pont olyat, mint az enyém nem találtam.
A mostani áttétel 44x18.
Futárként azért nem könnyű minden nap hajtani, főleg a sok lassítás-gyorsítás miatt, hídon felfelé menet, ha nincs meg a lendület, elég szenvedős, bár amúgy sem sétagalopp.. de többnyire nem kell hidat járni, sima úton meg jól jönne ha gyorsabban lehetne haladni, feltéve ha nincs szembe szél.. tudom, egy váltós lenne a legjobb, de pont a karbantartás/költség minimalizálás miatt döntöttem ss-nél.
Egy 48x16 os lépés túl nagy falat lenne? Mivel soha nem volt még más ss-em, így nem tudom mekkora a különbség pár fogasszem között, ti mit ajánlotok?
Az SS-emen most 42-18 van, de gondolkodom a 42-16-ra váltáson. Xarabb lesz megindulni, de nem pörög ki olyan hamar.
"Mert azt sem értem, hogy a termékoldalon miért írja, hogy lanckeréksor tipus 8-9-10 sebsseges kazettás.. most akkor mivan?"
Hát akkor tényleg mivan.
Csaknem kiszűrtál egy olyan agyváltót, ami az első váltó helyett 3 fokozatú, kazettás sor alá? Mert van olyan is.
A szokványos agyváltós agyak a kontrásra, fixire és singlespeedre való egyes lánckerekeket fogadnák.
#20
A bikepro-n van pár elírás.
Itt van ugyanaz az agy.
Találsz két pdf fájl. Az egyik a szeerelési útmutató, a másik az alkatrész lista.
Ha jól néztem van hozzá 18-as fogaskerék, ha olyannal akarod.
#19
Mindkét kérdésre igen a válasz.
Azért beszélj egy szerelővel, hogy a 118 mm villasaru távolság igényt a vázad kielégíti-e. Meg lehet hogy a lácvonallal is mókolni kell.
Ha össze lehet így rakni, akkor lesz egy olyan áttételed mint most, plusz egy 25%-kal rövidebb a kapaszkodáshoz, meg egy 33%-kal hosszabb, ha telibe kapod a hátszelet és vágtázni támad kedved.
Ez a link meg jó lesz, ha szervizelni kell.
Meg egyébként is rengeteg jó információ van az agyváltókról.
Rendben köszönöm mindenkinek a segítséget.
Akkor ha van egy 44x18-as alap áttétem, akkor azt, hogy +33% úgy kell érteni, hogy akkor az 58-asnak fog megfelelni? Visszafelé meg -25%, tehát 33-asnak?
Inkább hátul számold ezeket, mert az 58-as nagytányér elégg extrém.
Tehát kb. 13-18-23 lesz hátul.
#26
Igen, úgy számold.
Ezek mondjuk elég nagy ugrások, de három fokozat, az három fokozat.
A te szempontodból csak annyi jelentősége van, hogy amikor csúnya szembe szélbe futsz, vagy emelkedőre, akkor lesz egy könnyítési opciód, vagy ha nagyon sietsz és semmi nem fog vissza, akkor ott lesz egy durva gyorsító fokozat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!