Egysebességes kerékpárra milyen áttétel tegyek?
Tudom volt ker sok ilyen kérdés, de pont olyat, mint az enyém nem találtam.
A mostani áttétel 44x18.
Futárként azért nem könnyű minden nap hajtani, főleg a sok lassítás-gyorsítás miatt, hídon felfelé menet, ha nincs meg a lendület, elég szenvedős, bár amúgy sem sétagalopp.. de többnyire nem kell hidat járni, sima úton meg jól jönne ha gyorsabban lehetne haladni, feltéve ha nincs szembe szél.. tudom, egy váltós lenne a legjobb, de pont a karbantartás/költség minimalizálás miatt döntöttem ss-nél.
Egy 48x16 os lépés túl nagy falat lenne? Mivel soha nem volt még más ss-em, így nem tudom mekkora a különbség pár fogasszem között, ti mit ajánlotok?
#10
Az agyváltós bringa pont úgy néz ki, mintha egy sebességes lenne, csak a hátsó agyba be van építve egy bolygóműves sebességváltó.
Minthogy te továbbra is kvázi egysebességes használatot tervezel, a linkelt váltók közül az első fölöslegesen sok sebességet tartalmaz, a második kontrafékes, aminek van pár hátránya, vagyis az utolsó az ami megfelelhet.
Azon a középső fokozat a direkt hajtás (mintha nem is lenne váltó), az 1, lassító, a 3. gyorsító fokozat.
36 küllős felni való hozzá. Ha a tied ilyen, akkor befűzik a régi agy helyére az agyváltót - ha nem, akkor kell egy 36 küllős felni is -, felszerelik a váltóbowdent és a váltókart, és kész is.
Még az alapáttételről kell döntened, mert azt fogod használni.
Ez így kicsit le van egyszerűsítve, de ennyi a lényeg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!