Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Nagyon megtetszett a Triban...

Nagyon megtetszett a Triban 120 gravel kerékpár, ám felmerült bennem a kérdés, hogy az 1X10-es (elől csak egy fokozat) váltó elég e a biciklire, azaz lehet e vele menni ahogy a csövön kifér sík és hegyi terepen is. Mi erről a véleményetek?

Figyelt kérdés
Tudnátok segíteni nektek mi erről a véleményetek/tapasztalatotok?

2021. jún. 6. 19:43
 1/8 anonim ***** válasza:
19%

Egy normál 26"-os monti legnagyobb első lánckereke 44 fogú. A trekkingeké 48.

A 29"-os gépek 36-38 fogú hajtóművel mennek.

Az 1x10-11 megoldások mind 40 alatti fogszámú lánctányért használnak.


Tekintve, hogy a racsnin 11-es a legkisebb fogaskerék, az áttételi arány megakadályozza hogy nagyon gyorsan menj. Még úgy is, hogy a nagyobb kerékméret valamenyit kompenzál.

2021. jún. 6. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Köszi!
2021. jún. 6. 20:27
 3/8 A kérdező kommentje:
De azért egy 30-35 kph tempót lehet vele menni sík terepen?
2021. jún. 6. 20:30
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Egy negyvenes tempó bőven tekerhető vele legnagyobb fokozatban,

38-11 -es áttételekkel, kilencven körüli lábfordulattal.

De van ilyen kalkulátor.

2021. jún. 6. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Köszi, a kalkulátor nevét meg tudnád mondani?
2021. jún. 6. 21:01
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
2021. jún. 6. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Ez az áttétel kb. 40 km/h-ig kényelmes, ahogy írták előttem is. Sprintnél bele lehet pörgetni úgy 55-ig. Hegyen erőnléttől függ, testsúlytól függ, hogy mire elég ez az áttétel. A kevesebb fokozat miatt nagyobb lépések vannak a fokozatok közt, emiatt időnként lehet, hogy könnyebb vagy nehezebb fokozatot kell választanod, mint az ideális. Nem nagy dolog, ha nem versenyző vagy. Ha kicsit kihegyezettebb tempót mentek csoportosan, akkor lehet még kényelmetlenebb, hogy nem pont oda esik a csoport tempójában a fordulatszám, ahol ideális lenne neked.

Amúgy ez a bringa ár/érték arányban nagyon jónak tűnik. Gyenge pont szerintem a fék és a nehéz kerékszett. Utóbbi nem mindenkit zavar, és cserébe lehet ,hogy erős és tartós. Azért egy jó alu gravel keréknek párja 1600-1800g, nem 2300. Csak ez nyilván ebbe az árba nem fér bele, mert a fél bringa árát az vinné el. Ezeket pedig könnyen fejlesztheted idővel, ha úgy érzed, hogy nem felelnek meg az igényeidnek. A költséges fejlesztés az lenne, ha hidraulikus tárcsafékre állnál át.

2021. jún. 6. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Az áttételeket nem írtad le, pedig abban van a titok.

A legnehezebb áttétel ezek a bringán 38-11. Ezzel kb. 44-et tudsz folyamatosan kitekerni. Spritnelni tudsz akár 60-nal is, de akkor nagyon rövid ideig pörgetsz nagyon magas fordulaton.

A legkönnyebb áttétel ezen a bringán 38-50. Ezzel fel tudsz tekerni a HHH-ra is és Dobogókőre is bőven elegendő.


Ez a széles tartomány ennyi fokozattal csak úgy érhető el, hogy a fokozatok között viszonylag nagy ugrások vannak.


Viszont, ha most kezdtél bringázni, akkor sem 44-nem tudsz majd síkon menni, sem a HHH-re nem tudsz majd feltekerni.

2021. jún. 7. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!