Mennyire élhető egy országúti kerékpár?
Eddig MTB-m volt, de szinte csak aszfalton használtam. Most szeretnék egy újat, próbáltam országútit, nagyon jó volt menni vele. Azonban van pár aggályom, a vékony gumi mennyire sérülékeny? Ha meg kell állni, hogy lehet letámasztani? Kátyús útra tévedve sincs vele probléma?
Köszönöm!





A klasszikus országúti bringa jó minőségű aszfaltra való. A keskeny gumi sérülékeny, már a járdáról leugratást sem kedveli, cserébe piszok gyors, mert kicsi az ellenállása. Ha kátyús utakon, netán földúton is használnád, akkor szerintem a gravel való neked. Valahol félúton van az országúti és a monti között, inkább az outihoz közelebb.
(A letámasztás dolgot nem értem, ezt fejtsd ki kérlek bővebben).





Köszönöm, kátyús utat sem tervezek, de épp ma jártunk úgy, hogy egy szakaszon fel volt marva az út, épp gondoltam, hogy mi lenne itt velem egy országútival?!
A kitámasztóra gondoltam, ha megállok, vagy csak nekidöntöm valaminek?





Felmart út is elviselhető, csak menni kell rajta egy 30-40-et, és akkor a rázkódás olyan frekvenciájú lesz, hogy már nem zavar. Kockakő, macskakő is ilyen, nem érdemes rajta lassan menni, bár azon nem mennék 40-nel.
Kitámasztó hiánya: nekitámasztod valaminek. Nekem a többi biciklimen sincs. Járdaszegélynek is lehet támasztani úgy, hogy az alsó helyzeten kicsit túlfordított pedál támaszkodik a szegélyre. Viszonylag stabil úgy.










23-as, 25-ös gumi, normálisan fújva nem defektel be szar úton se, ha a látható gödröt nem ülve gyűjtöd be.
Ami meg kerülhetetlen és nagyon ronda, azt átbunnyzod és kész.
Persze jobb gumi jobb biztonság, több pénz.
A tubelessek csaknem defektképtelenek, ha meg mégis, kis lötyi a gumiba, újrafúj és nyomod tovább.
Nekem még belsős, de a Conti GrandPrix 2000S, három éve kb. ilyet használok, egy defektem sem volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!