Csak engem szívat a Presta szelep?
Már a második márkás, elég drága, pár hetes-hónapos gumibelsőm Presta szelepe kezdi el engedni a levegőt, még akkor is, ha már elkeseredettségemben alaposan ráhúzom a menetes szárra az anyát.
Előtte az olcsó, nagy sportáruházi Presta szelepes belsőkkel is ez volt, de most már a 6.000 Forintosok is szívatnak.
Többször tapasztaltam, hogy akár könnyen el is tud hajolni a szelepből kiálló menetes szár.
Még egyszer sem kaptam defektet Prestás gumival, mindig csak a szelep tojt be.
Csak én szívok vele? Ki volt az a nagyszerű üzletember, aki nem csak versenygépeknél, hanem utcainál is elkezdte alkalmazni ezt a borzalmas találmányt?
Soha nem volt gondom vele. A menetes szárral ésszel kell bánni, magától nem görbül el. Az anyát ugye csak kézzel húzod meg? Nem tartom kizártnak, hogy a túlhúzás is árthat neki.
A drágábbakban tudod cserélni a szelepet külön, nem kell kidobni.
Első körben azt mondanám: igen :D
5 kerekem van amin ilyen szelep van és a szelepekkel semmi bajom nem volt az elmúlt 10 évben.
Volt olyan is ami elgörbült, azt is vissza tudtam húzni annyira hogy ne eresszen és évek óta használom - minek cserélném ha nem ereszt?
Van Continental, Schwalbe, CST belsőm is több méretben, egyik szeleppel sem adódott probléma.
Az anya rászoríátsa nélkül is kellene tartania a nyomást - ez fizika!
Első felfújáskor nincs teendő, de amikor később utánfújod akkor a szelep kitekerése után, mielőtt rárakod a pumpát - nyomd meg a szelepet, hogy kifúvass kicsi levegőt a gumiból!
Ez a szelep tomítő felületeiről leviszi a mocskot, port, koszt. Ezek után tiszta szelepen tudod felfújni a gumit és nem lesz semmi ami miatt fennakadjon a szelep és fújjon, eresszen.
"elkeseredettségemben alaposan ráhúzom a menetes szárra az anyát."
Ez nem jó! A szelep tömítő felületeit nem szabad túlzott erővel összeszorítani, mert ellenkező hatást érsz el. Deformálódik a tömítő felület és emiatt fog leszellőzni.
A mosogatónál, mosdókagylónál lévő "csap"telepeknél ugyenez a helyzet. Azok vlójában szelepek (a szelep és a csap két teljesen más berendezés.....) és ha agyon húzod akkor nagyon hamar kinyírod a tömítő felületeket és csepegni fog.
Valószínűleg a felnifelfúrásos dolog + autósszelepes gumi lesz a történet vége. Hiába van akármilyen mechanikai következménye (van?), muszáj vagyok meglépni.
Az a helyzet, hogy leginkább hegynek felfelé szeretek tekerni. Amíg síkon kimegyek a hegy lábáig, addig nincs is gond. De amint a hegynek felfelé veszem az irányt, a kilencven kilós súlyom teljesen hátrafelé terhelődik, ami megnöveli a gumibelső nyomását. Na akkor percek alatt kiengedi a levegőt a szelep, és húszpercenként pumpálhatom terepen.
Ilyen bajom az autósszeleppel sohasem volt, pedig kb. 25 éve járok hegyre tekerni. Amióta megvettem az új bringámat Prestával, csak a gondom van vele.
A gumi nyomása minimálisan, talán 0,1 bart változik a terheléstől. Nem valószínü, hogy bármi köze van a gumi leeresztéséhez. Ezek a szelepek megtartják az országúti gumik 8 baros nyomását is.
Ha keskeny a felnid, akkor okozhat gondot, ha kifúrod. Széles felninél nem valószínü, hogy sokat gyengülne a felni.
A pumpa fajtáján is múlhat, van olyan, aminek "tövig be kell verni", hogy ilyen pornós hasonlattal éljek, és a tű vége már felakad a pumpa belsejében, kis ferde mozdulatra is görbül.
Esetleg meg kéne próbálni másik pumpával, vagy kevésbé benyomva a szelepet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!