Szerintetek megéri váltani?
Van egy KTM Life One kerékpárom, talán 2014-és modell de nem vagyok benne biztos.
Egy teljes szervizelést mindenképpen igényelne és azt is el tudom képzelni hogy 1-1 alkatrész akar cserére is szorulna mert meg sose lett egy se cserélve. Karbantartásilag bevallom, hogy jobban is oda figyelhettem volna rá.
A kerékpár állapotát félretéve, szerintetek megérné erről a modellről egy ujabbra váltani?
Ugyanúgy cross kategóriában gondolkodnek, 400 ezer alatt, mint például az alábbiak:
Mennyire lenne tapasztalható a különbség?
Elnézést a laikussagomert, nem vagyok otthon a témában. A válaszokat előre is köszönöm.
Az ALLROAD-ot kivenném a listából ha nincs szükséged sárvédőre, lámpára, kitámasztóra, stb.
Nem éreznél nagy különbséget. Persze jobb a váltó meg az alkatrészek és eltelt 8 év, de ne számíts arra, hogy a cubokkal száguldozni fogsz ott, ahol a ktm-mel nehezen mész.
A listázott cube-ok más kategóriába esnek, mint a ktm-ed, jobb minőségű alkatrészekkel. Valamennyire éreznél különbséget mondjuk a váltás gyorsabb, precízebb lenne, a tárcsafékek megbízhatóbbak, karbantartás-mentesek, de ezen túl nem tudom milyen különbséget vársz, mi éri meg neked. Neked kell eldöntened.
Csak első és az utolsó linket néztem meg. A Hollowtech 2-es hajtómű sokkal merevebb lesz. A váz is a kialakítása miatt. De minden részen jobb ez a bringa.
Viszont valaki megérzi a könnyebb kulacstartót is, más meg azt veszi észre, ha másik bringára ült.
Ha pénz nem számít, akkor cseréld le. De ha beviszed egy nagygenerálra a KTM-edet, jóval olcsóbban megúszod...
Nem írtad, hogy milyen célra, milyen gyakorisággal, milyen távokra, milyen terepre akarod használni....
Szerintem 4 esetben érdemes váltani.
1:szakág váltás.
2: korod és/vagy egészségi állapotodból adodóan már nem alkalmas a bringád a tartós használatra.
3:javithatatlan roncs lett.
4:bringád hatráltat a további fejlődésben (versenyzés).
"4:bringád hatráltat a további fejlődésben (versenyzés)." És ha nem versenyezni akar valaki, hanem csak szimplán hobbiból fejlődni? Nem mindenki versenyre készülés miatt csinál valamit és akar fejlődni.
Vagy csak szimplán jobb minőségűre akarja cserélni a biciklijét, mert többet használja, mint korábban, vagy mert ez a hobbija és erre költi a pénzét.
5: de hát pont azt kérdi tőlünk a kérdező, hogy vajon megéri-e ...???
Csak a 3-4-ben felsorot kérdések ill. esetek megválaszolása után lehet eldönteni, hogy megéri-e.....
Köszönöm a válaszokat!
Koca bringás vagyok, szóval száz kilométereket nem teszek meg, heti párszor indulok neki hetente max pár órára. Főként városban aszfalton, nagyon neha lightos terepen.
A KTM egyáltalán nincs javíthatatlan állapotban, csak gondoltam ha nagyobb élményt nyújtana egy új, hasonló arkategorias bringa mint amiket említettem akkor valtanek.
Igazábol ha javitható akkor nem érdemes.
Ha valami hátrányt okoz(mitomén nem tudsz vele feltekerni a Kékesre),akkor is érdemes lehet a váltás de ne hasonlóra hanem jobbra.
Nekem van 20 éves bringám is. (Meg új is.)
A régi a maga ideján eléggé csúcsgépnek számított. Most egy kicsit gyengébb cuccok vannak rajta, de mivel karbantartom, azért élmény vele menni. A legdurvább terepre nem azzal szoktam menni.
#7: szerintem akkor inkább vidd el egy jó szerelőhöz egy generáljavításra. Ha nem sokat nyúztad, tuti, hogy nem lesz rajta sok cserélnivaló. De minden normális szerelő mond egy előzetes árajánlatot. Sok szerelő honlapján fenn is van nyilvánosan, hogy mit tartalmaz egy "nagygenerál", és az mennyibe kerül.
Én egy 2013-as Meridát nyúzok, évi 7-8e km-t teszek bele - de egyáltalán nem cserélném le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!